1.009 visninger
|
Oprettet:
Dejligt, endelig respons fra pony ;) {{forumTopicSubject}}
Ja jeg er jo endt op med den sødeste lille Tinker pony, som mine børn og jeg nyder. Vi havde en stor Oldenborre før, som vrinskede og løb os imøde, så snart den hørte min bil
Så fik vi den lille pony, når vi skulle "hente" ham på folden (for han kom ikke af sig selv) registrede han ikke vi var der før vi havde sat tov på ham. Men efter et utal af gullerødder, når vi havde fået tov på ham, så kiggede han han for første gang op. Men da han hørte vi kom igår og gik os glad med ørerne fremme i møde, hvor er det bare skønt. Ved da godt det er gulerødderne der lokker, men nyder det nu alligevel
Kh Anne
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 1.325
Og undskyld min useriøse kommentar, men en oldenborre er altså en stor bille *lol* Gad godt vide hvordan i har fået den til at komme jer i møde
http://www.google.dk/images?q=oldenborre&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=-91wTYGhDM6xhQfAoZhD&ved=0CCsQsAQ&biw=1680&bih=925
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
(link fjernet)
Nå, spøg til side.. *GG*
Det er altid super fedt, når man føler den der "connection" med sin hest eller pony. Især, hvis den ikke har været der fra starten.
I øvrigt er det en super sød lille basse, du har dig.
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 141
Tak for den piger;) Men ja det er bare så dejligt når der sker uventede dejlige ting. Havde fået at vide at Lille Per ikke er en pony der kommer af sig selv, men skal hentes. det er også fint med mig, men gider altså ikke dem der styrter rundt i panik, når de ser et trækketov. Syntes ikke jeg har hverken tid, eller tålmodighed til at drøne rundt på folden efter en hest, der ikke gider fanges. Vi har en islænder på opstaldnings stedet, som en veninde jeg har, har fået part på. Hun har præsteret at prøve at lokke den i 1 time på folden, uden at fange den, det er altså ikke noget for mig. Så nu nyder jeg at fra at skulle hente ham selv, så kommer han mig nu imøde, skønt, skønt, skønt. Så nu mangler jeg bare et stort vrinsk, han har aldrig vrinsket, ved faktisk ikke om han kan
aug 2007
Og ja, det er bestemt altid dejligt, når hestene selv kommer ude på folden, så man ikke skal stå og vente eller til at gå ned i den anden ende af marken og hente dem.
Men det der med at vrinske... jeg tror, det er meget forskelligt fra hest til hest, om de gør det. Min lille Kaspian; den ene af krudtmulerne, vrinsker altid efter mig, når han hører mig, men han "snakker" generelt også en del. De andre vrinsker mig sjældent i møde, og det er faktisk så godt som aldrig, jeg hører dem vrinske, men de viser lige så stor glæde og hengivenhed, når de ser mig, som Kaspian.
jan 2010
aug 2007
Lille Kaspian, som jeg nævnte før, er minishetlænder. Og selv om jeg faktisk synes, jeg har et særligt forhold til hver enkelt af vores heste, måske lige med undtagelse af blandingsplagen Futte, som kemien bare aldrig rigtig har været der med, desværre (han bliver derfor også sat til salg her i løbet af den næste måned, selv om det er hårdt), så har Kaspian og jeg nok det allersærligste forhold til hinanden...
Det kommer sig af, at Kaspian var "vild" og slemt misrøgtet, da jeg købte ham... et lille skravl, alt for tynd, snottet og syg og med "snabelsko". Så jeg har måttet bygge ham op helt fra bunden og lære ham alt fra at spise rigtigt (han var vant til gammelt franskbrød og dårligt hø), at have kontakt med mennesker og til at blive håndteret, gå pænt, blive hentet ind fra fold osv. Kort sagt har jeg bygget ham op helt fra bunden, til den glade og tillidsfulde lille pony, han er i dag. Så måske er det derfor, han vrinsker efter mig.
Men som sagt; han ER ret snakkende i sammenligning med vores andre heste også.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 1.325
Min ishest, er typen som man altid kan fange på folden, men selv efter mange træningsforsøg er det ikke lykkedes mig at få ham til at komme når jeg kalder. Ikke hver gang ihvertfald. For tiden går han i en flok hvor de fleste er gode til at komme når man kalder og så følger han heldigvis med dem
aug 2007
Det er vist mit signal til, at jeg bør gå i seng nu... *GGG*
jan 2010
Hvad hvis man har flere heste af racen "Oldenborg" hvad hedder det så, er det "Oldenborgere" ?
Kan godt forstå din Kaspian, har knyttet sig så tæt til dig, efter de oplevelser han har haft før. Det må have været en lille skræmt fyr du fik hjem fra starten. Så synd at behandle dyr sådan.
Tænkte lidt på den der med "hvad siger hunden", måske den kunne bruges, altså, "hvad siger pony'en"? Så skal han selfølgelig vrinske for at få sin gulerod ;);) Nå den holder nok ikke i hesteverdenen
Syntes næsten ikke der er meget andet at give sig til, med det vejr der har været. Vi har ikke mulighed for at ride indendørs, så må vi hygge med lidt triks. Håber nu stadig på at få et lille vrinsk en dag
Hygge til jer alle, Kh Anne
Dejligt, endelig respons fra pony ;)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside