Opdragelse af føl {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har et føl som bliver 1 år til april.
Han kan fint stå bundet, få loftet ben, går selv i trailer og man kan sagtens trække med ham.
Mit problem er bare jeg syns han er blevet slem til når jeg komme ud til dem på folden at når han går hen til en for at snakke, så går han ind i mig hvis ikke jeg vifter ham væk inden.
Hva vil så være bedst at træne ham i?
Man skal jo heller ikke træne en hel masse ting nu når han ikke er ældre, for han skal da også have lov til at være føl eftersom han stadig kun er et barn.
Men skal man bare træne at jeg går forrest og han skal respektere mit rum og stoppe når jeg stopper og alt sådan noget?
maj 2007
Følger: 99 Følgere: 102 Heste: 5 Emner: 106 Svar: 481
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 86 Heste: 5 Emner: 107 Svar: 263
Når vi ser på lederen o flokken så er det præcis også det mønster man ser at de driver rundt med flokken indtil de er der hvor lederen ønsker dem ellers så går de også hen imod enten mens de ryster eller slår med hovedet og ørerne tilbage.
Blot et tip men det virker for mig
Vibeke
maj 2007
Tak for tippet.
Det kunne være jeg skulle prøve det så. Har aldrig haft samme problem med de andre, for de har fattet de ikke må gå ind i mig fx når jeg har sendt dem væk fra mig når de har gjort det.
Douwe stejlede op af mig den gang jeg fik ham som plag. han gjorde det 2 gang hvor jeg bare skubbede ham væk og ikke gad snakke med ham og så var det over og ellers har det altid været nok bare at hæve stemmen og bakke dem tilbage evt hvis de har overskredet min grænse de andre heste.
mar 2006
Følger: 114 Følgere: 118 Heste: 16 Emner: 29 Svar: 320
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 13 Emner: 1 Svar: 4
Jeg forstår dit problem, da jeg også selv har føl der har gjort det samme!
Jeg har efterhånden haft et par heste med dette problem, og de er alle blevet løst på samme måde...
Jeg ville ALDRIG tage armene over hoved, gøre mig stor på en fold, hvor der går andre heste! da der er mange heste der så vil blive en smule bange...
Prøv så stille at tage armene over hoved, eller langsomt ud til siden, under træning, uden andre heste.
Måden jeg løste problemet med mine heste, var - Lær din hest at bakke! Giv en komando ''bak'' ignorer din hest og gå vidre over til de andre heste.. INGEN guffer på folden! så kommer dit problem bare igen..
Kun guffer når du har træktov med, og skal have din hest med ind.
held og lykke med føller(:
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.189
maj 2007
Men jeg må ud og træne må jeg.
Opdragelse af føl
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside