{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.884 visninger | Oprettet:

Opdragelse af føl {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har et føl som bliver 1 år til april.
Han kan fint stå bundet, få loftet ben, går selv i trailer og man kan sagtens trække med ham.
Mit problem er bare jeg syns han er blevet slem til når jeg komme ud til dem på folden at når han går hen til en for at snakke, så går han ind i mig hvis ikke jeg vifter ham væk inden.
Hva vil så være bedst at træne ham i?
Man skal jo heller ikke træne en hel masse ting nu når han ikke er ældre, for han skal da også have lov til at være føl eftersom han stadig kun er et barn.

Men skal man bare træne at jeg går forrest og han skal respektere mit rum og stoppe når jeg stopper og alt sådan noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdragelse af føl
  • #1   8. mar 2011 Det rigtigt nok, men derfor syns jeg stadig ikke han bare skal gå ind i en. Det da ikke fedt han bare tromler en ned når han bliver voksen

• #2   8. mar 2011 Jeg har et føl der bliver 1 år her i marts, men har ikke noget problem med at hun ikke flytter sig for os da jeg altid har vist at det er mig der bestemmer. Både på fold, ved leddet og i boksen har jeg vist hende hertil og ikke længere blot ved hurtigt at løfte mine skuldre op og ned under ørerne og så gå i mod hende og gøre mig stor og breder armene lidt ud uden at sige noget indtil hun står der hvor jeg vil have hun skal stå. Jeg kan lade hendes boksdør stå åben mens jeg går ud og ind uden hun løber ud og åbne led uden hun løber med ud!!!

Når vi ser på lederen o flokken så er det præcis også det mønster man ser at de driver rundt med flokken indtil de er der hvor lederen ønsker dem ellers så går de også hen imod enten mens de ryster eller slår med hovedet og ørerne tilbage.

Blot et tip men det virker for mig smiley

Vibeke

• #3   8. mar 2011 Vibeke
    Tak for tippet.
    Det kunne være jeg skulle prøve det så. Har aldrig haft samme problem med de andre, for de har fattet de ikke må gå ind i mig fx når jeg har sendt dem væk fra mig når de har gjort det.
    Douwe stejlede op af mig den gang jeg fik ham som plag. han gjorde det 2 gang hvor jeg bare skubbede ham væk og ikke gad snakke med ham og så var det over og ellers har det altid været nok bare at hæve stemmen og bakke dem tilbage evt hvis de har overskredet min grænse de andre heste.

• #4   8. mar 2011 Ok, lyder spænnende.

• #5   8. mar 2011 heij Nanna J
    Jeg forstår dit problem, da jeg også selv har føl der har gjort det samme!
    Jeg har efterhånden haft et par heste med dette problem, og de er alle blevet løst på samme måde...

Jeg ville ALDRIG tage armene over hoved, gøre mig stor på en fold, hvor der går andre heste! da der er mange heste der så vil blive en smule bange...
    Prøv så stille at tage armene over hoved, eller langsomt ud til siden, under træning, uden andre heste.

Måden jeg løste problemet med mine heste, var - Lær din hest at bakke! Giv en komando ''bak'' ignorer din hest og gå vidre over til de andre heste.. INGEN guffer på folden! så kommer dit problem bare igen..
    Kun guffer når du har træktov med, og skal have din hest med ind.

held og lykke med føller(:

• #6   8. mar 2011 husk at hestens boks er DENS sted. der skal man ikke rette på hestene, skælde ud, osv. det er DERES eget sted, hvor de skal nusses, pusses, have mad, sove, slappe af og roses smiley

• #7   8. mar 2011 Jeg har yderst sjældent guf med ud på folden, men de kommer gladeligt for at snakke alligevel hver gang jeg kommer der ud.
    Men jeg må ud og træne må jeg.

Kommentér på:
Opdragelse af føl

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce