{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.376 visninger | Oprettet:

Hingsten Michellino {{forumTopicSubject}}

Nogen der kender ham eller har en hest efter ham.

Jeg har købt denne skønne hoppe for ca. en mdr. siden.
Hvor Michellino er morfar.

Dem jeg møder som kender lidt til Michellino, råber åh nej...

Men kan ikke rigtig få en ordenlig grund til hvorfor de siger det.

Så håber lidt at nogen kan hjælpe mig herinde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingsten Michellino
  • #1   10. mar 2011 Ja, jeg kender en der hedder Michigan! Rigtig fin hest!

  • #2   10. mar 2011 her er 2 efter ham
    http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=72113
    http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=163785

    skal nok se om jeg kan finde flere senere smiley Vil isør gerne vise dig min "venindes" Michigan! Han er virkelig lækker! Men her var en forsmag smiley


  • #3   10. mar 2011 Ja det gør jeg, jeg kender en som har en hoppe hvor han er faren, og så kender jeg en anden hvor han er morfar.. Han avler både varme og kugle skøre afkom MEN også de rolige (helt nede på jorden), for det er vel blot et spørgsmål om ejerens sind... Et side spring jeg har har selv ejet en hest efter en dårligt omtalt hingst og han var noget af det sødeste man kunne tænke sig
    Hingsten jeg omtaler er Sorel DH 315


  • #4   10. mar 2011 har haft en veninde som har haft en hest efter michellino, den var rigtig dygtig ingen tvivl om det, men ligesom hende med michigan skriver at den er meget følsom, ligeså var denne her det også. han er slettet på HG men var en hest hun kunne ride ligeså fint rundt i trav eller galop, og så kunne den finde på og hoppe til siden ligepludselig rimelig voldsomt uden at der lå grund til det, osv. og den gjorde det hver eneste gang hun red. tror måske det er fordi de er mere følsomme? hun havde vist også svært ved at tilride den.
    hun hørte også mange dårlige ting om den da hun fik en hest efter michellino

    håber det hjalp lidt.


  • #5   10. mar 2011 Kender en der er meget sensitiv med hensyn til ridning, stævner, flytning osv.. Han har krævet meget arbejde.. det hører man om mange..
    Men mange lækre dressur heste er jo også efter ham.. smiley
    Og en dressur hest skal jo have en vis tænding, så det er bare om at udnytte den rigtigt..


  • #7   10. mar 2011 min gamle hoppe Celina var efter Michellino og jeg har nu Choko som jo er efter Celina så michellino er her morfar..

    jamen michellino afkom har den fordom hængende over sig at enten kan den rides eller også er den syg i potten..
    personligt er jeg til det med at hesten har en smule tænding, og min erfaring er at nogle bare ikke kan finde forbindelsen med disse heste..

    de fleste af hans afkom har super fine gangarter, både Choko har, og Celina havde, en meget svævende og stærk gang i alle tre gangarter, og så er de superstjerne på en springbane..

    min erfaring er at det er en smagssag for hvilken type hest man synes om :)..


  • #8   10. mar 2011 Jeg har en dame efter Michellino, og et føl med Michellino som morfar.
    Og jeg syns bare de er så skønne! (:
    Damen er lidt fremadgående og opmærksom, men en rigtig god dressur hest (:
    så kan kun anbefale Michellino afkom (:


  • #9   10. mar 2011 Har en veninde som har en datter efter ham og JO de kan godt gå hyggeture ind imellem..

  • #10   10. mar 2011 Jeg har to efter Milan som er efter Michellino, og det er super dejlige heste. Ville til en hver tid gerne ha en hest efter Michellino...

  • #11   11. mar 2011 Tak alle sammen.

    Nu forstår jeg bedre.

    Min ny købte hoppe (misyl) er meget følsom i munden. Men sikke en super gangart hun har, hun kan finde ud af at flytte sine ben... smiley

    Hun er osse super dejlig fra jorden af og tage nye ting som ingenting. hvilket jeg osse synes jeg super.

    Men hun prøver til gengæld hele tiden grænser ved mig. Men det er vel kun lige til vi lære hinanden at kende rigtig?


  • #12   12. mar 2011 Hun laver ballade når jeg rider hende, men det er ikke det jeg er "nervøs" / "bange" for.

    Det er når jeg skal gøre hende klar til ridning. De 3 uger jeg har haft hende nu, kan jeg allerede ikke sætte tal på hvor mange gange hun har ramt mig med for benene, for hun står og "skabber" (stavet) med for benene...

    Og når hun skal have trense på eller af, så kaster hun med hovedet op og ned hele tiden, hvor det næsten er umuligt at få trensen på og af igen.

    Det er ikke noget med tænderne!



  • #13   12. mar 2011 Min spirit er efter ham, og hun er simpelthen fantastisk! Når folk spørger hvem hun er efter, og jeg siger Michellino siger de, at man ikke kan ride hans føl. Men det har jeg et bevis på at man kan! Og jeg er jo ikke den eneste. I starten var spirit meget bange for små ting - men det er der da også mange andre heste der er selvom de ikke er efter michellino. Og jeg har trænet en del med hende, så nu er hun mere afslappet med de 'farlige' ting smiley

Kommentér på:
Hingsten Michellino

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce