{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Sidste chance :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige sagt ja til at tage en hoppe ind i træning for en veninde. Det bliver en stor opgave da ponyen tidligere har været mishandlet og nu har mistet alt tillid til mennesker !! Hun bider, sparker og jagter mennesker og er ved at blive farlig for sine omgivelser smiley
Hoppen er kun 2 år men er allerede på nuværende tidspunkt meget ødelagt. Da min veninde fik hende havde hun en grime på som sad så stramt at hun ikke kunne spise og den var ved at vokse ned i huden på hende smiley

Da mange af de små ponyer bliver smidt rundt har min veninde taget den rigtige beslutning at sige at hvis vi ikke kan hjælpe hende skal hun have fred smiley Det er en hård beslutning men bedre end hvis hun en dag skader nogen eller ender et sted igen hvor hun ikke bliver passet ordenligt !!!

Mig og mine to staldpiger vil nu tage kampen op for denne lille tøs og håber inderligt vi kan hjælpe hende på rette spor til at blive en glad pige med mod på livet smiley

Ville egentlig bare dele dette med jer og håber i vil følge os på vores vej frem.
Måske komme med gode ideer hvis vi løber hoved mod en mur på et tidspunkt så denne pony kan få et dejligt liv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidste chance :(
  • #1   14. mar 2011 Heldigvis er det ikke umuligt at skabe tilliden igen, men det kræver tålmodighed og lang tid:-)

    Men den helt rigtige beslutning at give hende fred hvis ikke det lykkedes, og hvis det lykkes og hun engang skal sælges så skal køberne vvirkelig ælges med omhu:-)


  • #2   14. mar 2011 Ja vi håber også og giver hende alt den tid hun har brug for smiley

    Så må tiden vise om hun bliver her eller bliver klar til et nyt hjem smiley


  • #3   14. mar 2011 Glæder mig til at se billeder af damen:-) Arbejdede med en frieser/oldenborg der osse gik til angreb sidste år:-)

  • #4   14. mar 2011 Puha det var en stor en og tumle med !!!
    Hende her er heldigvis en lille mini


  • #5   14. mar 2011 Hehe ja, og den blev såååå paf over at jeg ikke blev bange for hende når hun gik til angreb:-)

  • #6   14. mar 2011 Hihi ja det kan jeg forestille mig smiley

  • #7   14. mar 2011 eej det lyder spændende smiley vil helt sikkert følge jeres arbejde med hende smiley

  • #8   14. mar 2011 Rigtig flot gjort, at du vil gøre et forkert. smiley
    Det er bare vigtigt at I har tålmodighed, og ikke giver op første gang i får problemer. smiley


  • #9   14. mar 2011 Ja, det tager laaaaaaaaaaaaaaang tid, alt afhængig af hvor ødelagt hun er. Det tog mig ca 6 måneder og komme ind til min, men ikke sådan helt ind til benene. Det kom først et år 1½ efter smiley Nu har jeg snart haft ham i 4 år, og vi er bare pot og pande smiley Det er så skønt, og kunne hjælpe.

    Glæder mig til at følge med, håber ikke at I giver op, da der nok kommer den skønneste dame ud af hende. Bare vent og se. Hun vil nokj knytte utrolig stærke bånd til dem som træner med hende, og dem som hun vinder sin første tillid til.

    Bare lige et godt råd på vejen, som I sikkert har tænkt over. Men den første måned, så bare sid ved hende, og lad hende komme til jer, og giv hende godbidder når hun kommer. Det virker på tilliden smiley Og så herefter kan I begynde og træne.


  • #12   14. mar 2011 Ude på mit opstaldersted fik vi også engang en islænder ind, han havde bare gået op en mark i 1 år med en grime han havde haft på siden han blev født så den var vokset ind i huden, derudover havde han bylder over alt i hoved, en masse orm og dårligt hjerte så min opstalder tog ham ind og fik dyrlæge til ham så han fik presset bylderne ud, fik klippet grimen af og fik en ormekur, vi havde ham så i 1-2 år og han blev en super dreng og fik en masse tillid til folk, da han så blev de 2-3 år blev han syg og fik feber og havde det rigtig dårligt og så kunne hans hjerte ikke mere så han blev så aflivet, men sagen er den at han blev rigtig sød og dejlig og han er stadig savnet på gården selvom det er ca. 3 år siden han forlod os ! ):

  • #13   14. mar 2011 det er så dejligt at der er mennesker som jer, der kæmper for at give ponyen en chance, men som også stopper hvis den har taget for meget "skade":-)
    held og lykke:-)


  • #14   14. mar 2011 mange gange held og lykke med hende smiley
    hårber at hun bliver god smiley


  • #15   14. mar 2011 En super god beslutning i tog. smiley
    Mange gange held og lykke her fra (:


  • #16   14. mar 2011 Mange tak alle sammen smiley

    I starten kommer hun bare ud til den store flok og får lov til at falde til smiley Det første stykke tid får hun så lov at observere os sammen med resten af flokken, og vi håber det vil skabe lidt nysgerrighed hos hende smiley

    Vi giver hende den tid hun har brug for og håber hun en dag åbner op overfor os smiley
    Jeg er så heldig at have en god flok hvor specielt min lille følle Sigurt er god til at få de nye til at vise tillid til os smiley Han er som en hund og følger mig overalt smiley


  • #17   14. mar 2011 rigtig god beslutning også det med fred men håber ikke det kommer så langt. du kan eventuelt læse heartland der er faktisk rigtig mange god ting knytte bånd og alt muligt det har hjulpet mig og min hest på vej og vil til sidst ønske jer alt godt på turen til et bedre liv til hesten (:

Kommentér på:
Sidste chance :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce