{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.751 visninger | Oprettet:

tilridning af frieser {{forumTopicSubject}}

hej alle:)

hvornår ville i tilride en frieser?
jeg er en lille smule i tvivl om han alder, så derfor har jeg ikke lavet det ville med ham endnu, der skulle gerne være papir på ham, men sidste år i november havde vi besøg af en heste tændelæge fra holland, og han mente at han var fra 2008, men i dag da jeg havde dyrlæge til ham ( fordi han er blevet angrebet af en anden hest ) der sadge han at det godt kunne passe med at han var fra 2007, han vidste jeg hvad tænder der var hvad aldre.
men jeg syntes bare ikke selv at han ser helt klar ud, hvad syntes i?

på forhånd tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilridning af frieser
  • #2   22. mar 2011 Du kender bedst din hest og mener du han ikke er klar så vent smiley Men du kan jo begynde at lege med at ligge sadel og sådan på ham måske ligge dig op

• #3   22. mar 2011 hvis han er fra 2007 så bliver han 4 her til juni:)
    glæder mig sådan til jeg må komme i gang, men min plan helt fra start af var egentlig at vente til sommeren var ovre:)

• #4   22. mar 2011 nu har jeg selv friesere og står med en smuk 4 års der skal tilrides til sommer, men hvis du ikke mener din hest er klar, så giv den et lille år at gå på. kender mange der har fået ødelagt friesere ved at tilride dem for tidligt smiley

• #8   22. mar 2011 Det er svært at sige, min frieser er fra 2008 og fylder så 3 til juni......Men jeg tror nu vi tager det stille og roligt og tilrider til næste forår....Men en anden i stalden tilred sin som 3-årig....men den er så også KUN hygge-skovturshest.....Jeg synes det er svært at se om din er nok udviklet på billederne....Ville nok være meget forsigtig når du ikke ved 100 % om han er 3 eller 4............. smiley

• #10   23. mar 2011 Jeg synes du skal gøre ham sadel og trense vant og dernæst rytter vant også vente et ½-1 år tid med at tilride, alt efter hvordan det går. Det er også en meget god ide at gå med et par lange liner bagved og vende ham til at han går alene og til at dreje kun ved hjælp af linerne ligesom hvis du skal tilkører. Nu ved jeg ikke om du har ridehus men jeg har været nødsaget til at tænke lidt kreativt da jeg kun har nogen marker og veje at træne på og vil gerne lærer hesten at kunne begå sig i trafiken inden jeg sad på ryggen. Der er meget forskel fra at styre med en træksnor ved siden af hesten og lade den gå "alene" med liner bagved. pøj pøj med det.

• #11   23. mar 2011 det er sku svært, men han kommer i hvert fald til at gå til efter sommer, da vi er i gang med at lave hus i stand, og så tror jeg at jeg begynder at bygge lige muskler på ham, og så ser vi vist bare tiden an, hvordan det går med ham, ville helst at han skal holde rigtig længe smiley

men tak for alle de gode råd:)

• #12   23. mar 2011 Kig forbi :o)
    - Jeg begyndte sidste år i marts måned at tilride Balder (på min profil) en måned før han fylgte 4 år. Men vi tog det meget stille og roligt, pga hans balance. Han fylder så snart 5 år og det går bedre end forventet på det årstid. Jeg tror meget afhænger af balance og modenhed, men ellers mener jeg at det er passende at tilride når hesten er 4 år uanset race.

Kommentér på:
tilridning af frieser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce