{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mus i benet
  • #3   27. mar 2011 Har måtte aflive min drømme shetter pga mus i ledet og hendes knæ var meget ødelagt af det :o( det var ikke sjovt !

• #4   28. mar 2011 Mus behøver ikke at genere/skade hesten, kommer an på hvor de sidder.
    Der skal tages ryntgen for at se det. Man kan ikke mærke dem. Eller se dem. Og der behøver ikke være hævelse eller halthed.

• #5   28. mar 2011 Enig med Anette J.

I 2004 købte jeg en oldenborg hoppe på 4 år.. Til handelsundersøgelsen hvor vi både fik røngent checket alle ben mv. kunne det ses at hun havde en mus i haseleddet...
    Vi fik af vide af dyrlægen at det ingen betydning havde nu, men at det senere kunne gå hen og få betydning for ridebruget.. Det var selvfølgelig heller ikke sikkert det ville få betydning senere hen, men der er jo risiko...
    Og hvis det så får betydning, så er det for sent at redde..

Så vi valgte at få hende opereret med det samme... smiley

• #6   28. mar 2011 Helle:

Sært, min hest har også en lille bitte mus, men mine dyrlæger har sagt at man ikke skal operere med mindre hesten begynder at blive påvirket af det, da der er mange risikoer forbundet med operation... Hvilken røntgen klasse var din i?

• #7   28. mar 2011 Signe B..

Ved ikke hvilken klasse hun var i, hvilke er der, og hvad betyder de?
    Min blev i 2004.. hun fik en kikkert operation på landbohøjskolen i kbh..

• #8   28. mar 2011 Helle:

Dyrlægerne bruger røntgenklasser for at kategorisere, hvor slemt eller ikke slemt det er.

Klasse 1: Intet at finde
    Klasse 2: Mindre forandringer eller fejl, hvor det ikke menes at de nogensinde kommer til at betyde noget
    Klasse 3: Hesten har fejl eller forandringer, som sandsynligvis vil komme til at genere hesten
    Klasse 4: Hesten har fejl som vil påvirke den.

Kan ikke huske om der også er en 5 klasse, men det er noget i den stil smiley Min er i klasse 2.

• #9   28. mar 2011 Årh, den er svær..
    Hun kunne også sagtens have været i klasse 2.
    For han sagde dengang at det jo ikke betød noget nu og her, og det sikkert heller ikke ville betyde noget senere.. Men der er jo risiko for at det kunne komme til at genere..
    Så derfor rådede han os til at få den fjernet med det samme, inden den måske senere ville komme til betydning..
    Og vi ville jo gerne købe hende, samt gerne være fri for evt. fejl.. Også hvis de kunne komme senere, så vi valgte jo at få det fjernet med det samme..
    Hun ville også få en anmærkning på forsikringen, hvis vi ikke fik det fjernet.. Og så ville hun jo ikke blive dækket af sygeforsikringen hvis det netop var musen der blev et problem senere smiley

• #10   28. mar 2011 Ja, det kan der. Min unghest havde en mus i begge forhove. Underligt nok, sagde dyrlægen at han kunne mærke dem. Man kunne ikke operere dem ved, da de jo sad i hoven, så det ville aldrig blive godt..... ):

Han blev aflivet for et halvt år siden, kun 7 år ): ...

Kommentér på:
mus i benet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce