1.508 visninger
|
Oprettet:
26. feb 2005 Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 7 Emner: 119 Svar: 628
mus i benet {{forumTopicSubject}}
Kan der være mus i benet hvis ikke der er hævelse overhovedt
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 72 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 620
feb 2008
Følger: 59 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 127
Der skal tages ryntgen for at se det. Man kan ikke mærke dem. Eller se dem. Og der behøver ikke være hævelse eller halthed.
jul 2010
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 483
I 2004 købte jeg en oldenborg hoppe på 4 år.. Til handelsundersøgelsen hvor vi både fik røngent checket alle ben mv. kunne det ses at hun havde en mus i haseleddet...
Vi fik af vide af dyrlægen at det ingen betydning havde nu, men at det senere kunne gå hen og få betydning for ridebruget.. Det var selvfølgelig heller ikke sikkert det ville få betydning senere hen, men der er jo risiko...
Og hvis det så får betydning, så er det for sent at redde..
Så vi valgte at få hende opereret med det samme...
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Sært, min hest har også en lille bitte mus, men mine dyrlæger har sagt at man ikke skal operere med mindre hesten begynder at blive påvirket af det, da der er mange risikoer forbundet med operation... Hvilken røntgen klasse var din i?
jul 2010
Ved ikke hvilken klasse hun var i, hvilke er der, og hvad betyder de?
Min blev i 2004.. hun fik en kikkert operation på landbohøjskolen i kbh..
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Dyrlægerne bruger røntgenklasser for at kategorisere, hvor slemt eller ikke slemt det er.
Klasse 1: Intet at finde
Klasse 2: Mindre forandringer eller fejl, hvor det ikke menes at de nogensinde kommer til at betyde noget
Klasse 3: Hesten har fejl eller forandringer, som sandsynligvis vil komme til at genere hesten
Klasse 4: Hesten har fejl som vil påvirke den.
Kan ikke huske om der også er en 5 klasse, men det er noget i den stil
jul 2010
Hun kunne også sagtens have været i klasse 2.
For han sagde dengang at det jo ikke betød noget nu og her, og det sikkert heller ikke ville betyde noget senere.. Men der er jo risiko for at det kunne komme til at genere..
Så derfor rådede han os til at få den fjernet med det samme, inden den måske senere ville komme til betydning..
Og vi ville jo gerne købe hende, samt gerne være fri for evt. fejl.. Også hvis de kunne komme senere, så vi valgte jo at få det fjernet med det samme..
Hun ville også få en anmærkning på forsikringen, hvis vi ikke fik det fjernet.. Og så ville hun jo ikke blive dækket af sygeforsikringen hvis det netop var musen der blev et problem senere
jan 2009
Følger: 159 Følgere: 152 Heste: 10 Emner: 13 Svar: 455
Han blev aflivet for et halvt år siden, kun 7 år ): ...
mus i benet
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside