{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

follikler, men ingen brunstegn {{forumTopicSubject}}

Har en hoppe, som jeg ønsker at få ifolet i år.

I fredags var jeg hos dyrlægen med hende, hvor hun blev tjekket i alle leder og kanter, og hun blev derfor også scannet. Jeg ønskede at hun blev gennemtjekket inden hun skulle ifoles.



dyrlægen scannede en del umodne små follikler i hende, og vi blev enig om at jeg ville køre hende til hingst selvsamme aften.



Han siger at vi skal tænke over at vi ikke bedækker hende den allerførste dag hun er i brunst, men venter til 2 eller 3. dagen. hvilket for mig også er ganske naturligt..



nu Har hun så stået hos hingsten siden fredag aften, men har ikke vist brunst endnu.. hun står ved siden at en hingst, som konstant er klar, men han påvirker hende ikke rigtgt..



hun har aldrig været nem at se på om hun er i brunst, men det har dog været muligt pga lidt blinkeri og sjat tisseri..



Så kom jeg til at tænke på om en hest først kommer i brunst når folliklen er sprunget.. den er vidst 2-5 dage om at modnes, måske viser hun først brunst i næste fase.. Men kan det være muligt at hun slet ikke viser de udvendige brunst tegn??



er mest interesseret i om hun ikke burde vise brunst, også selvom folliklerne er/var umodne??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  follikler, men ingen brunstegn
  • #2   28. mar 2011 Min avlshoppe vil heller ikke vise regn på brunst. Sidste år fandt jeg ud af at hvis jeg stillede hende ud for hingsten og striglede hende, rykkede hun alligevel lidt over mod ham og han kunne stå og nufle hende lidt på halsen. Til sidst åbnede jeg den lille låge i døren så han kunne nufle hende rigtig meget på halsen og vups så stod hun og svattede. Det er lige som om hun ikke vil vise det hvis prøver at presse hende over til hingsten.
    Nu kender hun ham jo alt for godt, så det skal lidt til at hun tænder på ham.
    Havde det ene år en hoppe, som var blvet scannet og de havde fået at vide at de skulle skynde sig at køre hende til hingst, fordi der var en sprængmoden fonikkel, så forventede da en hurtig brunst, men det gik da over en uge inden det passede damen. Til gengæld ville hun så ikke stoppe igen, så hun måtte4 sprøjtes ud af brunsten. smiley


Kommentér på:
follikler, men ingen brunstegn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce