{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
328 visninger | Oprettet:

Analogt spejlrefleks? ;D {{forumTopicSubject}}

Hej ;D

Har tænkt over, om der overhovedet er nogle, der den dag i dag, bruger analoge spejlreflekskameraer? (;
Min kærestes far har nemlig et tilsalg(Canon EOS 500N), og det var så det, der fik mig til at tænke? ;D
Det er vel meget mere praktisk at tage billeder med digitale spejlreflekskameraer? Eller? (;
Kommer det an på, hvilken form for billeder man ønsker at tage, og har det overhovedet nogen betydning for, hvordan billedet bliver? (;

Spørger bare af ren nysgerrighed ;D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 1.420 kr.
  • Underlimet vask er sluppet køkkenbordplade. Vask skal underlimes igen og vvs tilsluttes ig 1.530 kr.
  • Fejlfinde og installere opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vinduespudser 400 kr.
  • (Gen)Opsætning af vask og vaskemøbel som er faldet ned 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analogt spejlrefleks? ;D
  • #1   4. apr 2011 Spørgsmålet er ikke, hvad I anbefaler og bruger (;
    Spørgsmålet er, om der overhovedet er nogle, der bruger analogt i dag? (;
    Og hvilke fordele der overhovedet er ved det? (;

• #2   5. apr 2011 Tror det er virkelig virkelig få der stadig bruger analog.
    For man skal lede længe for at finde nogle der kan fremkalde billederne smiley

Ellers så tror jeg folk har dem (hvert fald de helt gamle) som pyntegenstande smiley

• #3   6. apr 2011 Ja, det er nok de færreste, der køber analogt nu om dage. Min svigerfar bruger dog stadig sit gode gamle spejlreflekskamera.

Det bliver da spændende at se, om din kærestes far får det solgt :o)

(",)

• #4   6. apr 2011 Spurgte kæresten i går, og der er ikke kommet nogle bud endnu (;
    Den har taget under 400 billeder, og de har sat den til 1500, hvilket jeg nok synes er lidt i overkanten for sådan et gammelt kamera xD

• #5   6. apr 2011 Jeg synes selv at der er himmelvid forskel på at bruge digitalt og analogt kamera. For:

Med digitalt kamera kan man jo bare skyde løs og så slette de dårlige billeder - med analogt koster det minimum et par kroner hver gang man tager ét billede!

Med digitalt kan du se med det samme, om indstillingerne passer og så kan man måske nå at ændre på det, hvis der er noget der skal justeres - med analogt skal man jo først tage filmen færdig og få den fremkaldt før end man kan se om indstillingerne var de rigtige.

Med digitalt har du mulighed for at ændre ISO og hvidbalance fra billede til billede - Med analogt er du nød til at bruge den samme ISO og hvidbalance på hele filmen - og ISO på film er sjældent højere end ISO400!

Med digitalt kan du vise dit billede frem, stort set lige efter at du har taget det - Med analogt er du nød til at tage filmen færdig (eller droppe at bruge resten af filmen) og få fremkaldt billederne før end du kan vise dit billede frem.

Med digitalt bliver oplysninger om mange af kameraindstillingerne automatisk gemt i billedfilen - Med analogt er du nød til at notere ned hver gang, hvis du vil kunne se, hvilke indstillinger, der har været brugt.

Med digitalt kan du få hukommelseskort hvor der kan være op til flere tusind billeder på - Med analogt kan der max være 36 billeder på en film.

Med digitalt kan du altid beskære billedet og justere farverne i et redigeringsprogram inden du eventuelt skriver billedet ud - Med analogt skal du være rigtig god til at forklare fotohandleren, hvordan du vil have ændret dit billede eller også skal du selv have mørkekammer og have forstand på, hvordan man gør.

Fordele? Tja måske det at film har fullframe-format... Ellers kan jeg ikke rigtigt komme på noget...

(",)

• #6   8. apr 2011 Jeg havde nok sat det til 500 kr smiley

• #7   8. apr 2011 AM: Ja ikke? Det er lige lovligt i overkanten (;

Kommentér på:
Analogt spejlrefleks? ;D

Annonce