{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Udvikling af min plag :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen smiley
Håber i kan hjælpe mig lidt, for det har noget med min 1½ års plag at gøre. Jeg har læst mange steder i bøger og på nettet, omkring udviklingen af føl/heste. Jeg læste noget om den unge hests benstilling, det er noget tid siden, men jeg har gået og undret mig over min plags benstilling.
Her er et link til et billed:
http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=161769

håber i kan se hans ben ordentligt, men de sådan ligner andefødder , de peger lidt udad. Har det noget med hoven at gøre, eller er det noget i benet?
- og gør det noget for hans fremtid som ridehest?

mit andet spørgsmål:
På det sidste billed i hans profil, der kan i se han har en lille bringe. Det har jeg også fået á vide af mange personer som har set han, at den er ret smal..
men den vokser vel? synes i den er lille? smiley

håber i kan hjælpe mig smiley

Mvh Mai.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udvikling af min plag :)
  • #1   8. apr 2011 var det et svært spørgsmål, hehe :o)
    hvad kan man evt. gøre ved det? smiley (altså omkring mine spørgsmål.)

• #2   9. apr 2011 Jeg mener at have fået at vide at det er normalt at føl og plage har udadvendte hove, det er for de bedre kan holde balancen.
    Ligesom små børn, de går på "to spor", de første år.

Hvis føllet er meget smal mellem forben er det ikke sikkert han ligepludselig vil vokse sig bred. Ligesom hvis han har en lav ansat hals, så vil den heller ikke sidde "normalt" når den er voksen.

• #3   9. apr 2011 hejsa

vi har også en plag i stalden som gør dette går meget ud ad vent på sine bagben hvor vi fik af vide at dette kunne skyldes manglende vitaminer og mineraler eller at den evt ikke kunne optage dem ordentligt men at det kan rettes ved at få fuldt op på det, samt at smeden skal tjekke at han får ordnet især bag hovene ordentligt også skal den have lidt arbejde så den tænker over hvordan den sætter benene selvfølgelig ikke noget hårdt men bare det at man trækker ture laver strak øvelser slalom osv det plejer at hjælpe, den her i stalden har det hjulpet at den kommer mere ud, men det er jo nok ikke din plags problem smiley

• #4   9. apr 2011 Jeg har redet en meget høj, men spinkel hest.. Hun var også meget smal mellem forbenene ved bringen, men hun blev bredere senere..
    Tror det kommer når de er mere udviklet og man får muskler på dem mv..

Har også fået af vide at de kan blive bredere ved side bevægelser.. også fra jorden.. Er dog ikke noget jeg praktisere lige nu.. Ville først gøre det når den blev ældre smiley

Har selv en fjordhoppe der er meget smal mellem forbenene, men er blevet bedre efter jeg gik igang med at træne med hende - longe arbejde mv.. Og går også stærkt ud fra at det bliver bedre når hun bliver tilredet og får flere muskler..

Så jeg tror på det kommer senere..

• #5   13. apr 2011 altså hvis du er tvivl om det er hovene eller benene så spørg smeden næste gang han kommer de er normalt vis inde i lidt af hvert og ja specielt hove. mht bringen alt tager sin tid og i takt med de vokser vil bredden på dem også gøre det men man ved jo ikke med hvor meget det ville jeg ikk bekymre mig så meget over,

• #6   13. apr 2011 tak allesammen . smiley
    det med bringen, tror jeg også kommer. der var bare nogle der sagde at den så utrolig lille ud.. men jeg løber og leger med ham.. jeg longerer ham ikke, det vil jeg ikke. men er der andre måder man kan få muskler på en plag? eller skal den bare gå og hygge sig og lege.? smiley

angående benene: jeg undrede mig bare, men som nogle af jer siger, er det nok noget med balancen at gøre smiley

• #7   13. apr 2011 okay, tak smiley

Kommentér på:
Udvikling af min plag :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce