{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Termin om 1 måned, men mælken løber.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen - jeg har også lige haft denne her på forsiden, men har virkelig behov for at hører noget om det her!

Jeg har en dejlig DV hoppe om blev sat i fol den 15. juni 2010. Da jeg kommer ud på folen igår kan jeg se at hun har sat yver og har vokspropper. Jeg ved ikke hvor lang tid hun har haft yver, da vi har en anden hoppe der er blevet sat til at fole den 14., så min fokus har mest været på hende. Hun er 15 år og har ikke haft føl de sidste 8 år, så vi er meget opmærksomme på hende generelt, så jeg var omkring hende hele aftenen igår og omkring kl. 10 begyndte der at løbe mælk fra yveret. Det er ikke meget kun meget få dråber.

Men nu er vi jo rigtig bange for at hun kommer til at føde for tidligt eller at der er noget galt med føllet..

Er der nogen derude der har erfaringer med sådan en situation? Ville det være bedst at få en dyrlæge ud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Termin om 1 måned, men mælken løber..
  • #1   12. apr 2011 Ring evt og hør din dyrlæge ad smiley

• #2   12. apr 2011 Så ville jeg nok mene at det er ved og være op over. på min hoppe begyndte mælken og løbe dagen før.

• #3   12. apr 2011 Mette Marie

Jeg tror at vi er nået frem til at ringe til dyrlæge og vi må have ham ud.

Vibeke
    Ja, det er nemlig lige det vi er bange for:/ Det er jo bare meget tidligt!

• #4   12. apr 2011 Du må lige fortælle hva dyrelægen sagde.

• #5   12. apr 2011 Nicoline:
    Jeg har lige snakket med en hvor at føllet døde efter 14 dage fordi hoppen havde fået mælkeløb fortidligt, så det bekymret mig også ret meget.

Vibeke:
    Det skal jeg nok. Er på arbejde, så får først ringet efter kl. 4, men skal nok give en update!:)

• #6   12. apr 2011 Ja okay. Men man kan jo også ringe til dyrelægen og få dem til og komme ud og se til hoppen hvis du kendte nogen der var til og kunne være der mens dyrelægen var der

• #7   12. apr 2011 det er i hvert fald ikke sundt at mælken allerede begynder og løbe nu, hvis ikke hun er ved og gå igang med og fole, for så får følle ikke den råmælk den skal have som de første dråber, så jeg ville få dyrlægen ud og undersøge om hun er ved og være igang, eller er hun påvirket af den anden som skal fole nu her?

• #8   12. apr 2011 Vibeke

Min mor er på vej hjem nu og så ser hun lige på det, for haft min veninde forbi flere gange i løbet af dagen og tjekke hende, men hun har det meget godt og virker godt tilfreds.

Stald Vestergaard

Jeg havde faktisk slet tænkt på det, men det kan da godt være at hun er påvirket. Sidste år satte hun yver selvom hun ikke var var i fol og den anden hoppe var. Hende som havde det føl som døde fortalte om en første hjælpskasse til føl hvor modermælken er begyndt at løbe fortidligt. Så jeg tror at vi skaffer sådan en.

Tusind tak for hjælpen!

• #9   12. apr 2011 min hoppe har sat yver tidligt efter min anden hoppe har folet, så det kan påvirke dem, men ligefrem med mælkeløb er ikke sundt, hvis det bliver værre.

held og lykke med det, kom gerne med en opdatering når der sker noget.

• #10   12. apr 2011 Stald Vestergaard
    Mange tak. Jeg skal nok komme med en update asap.

Møflerne
    Det har jeg nemlig også og hun er usædvanelig stor så vi har gået og joket med det de sidste par måneder! Men hun er blevet skannet to gange af dyrlægen, hvor han har sagt at der kun var et føl.

Kijofreq
    Vi ringer helt sikkert til dyrlægen! Heldigvis er det ikke så meget det løber. kun et par eneklte dåber i ny og næ, men hvis hun skal gå sådan i en måned er det jo også lang tid..

• #11   12. apr 2011 Ja, vi håber i hvert fald ikke at der er tvillinger, men heldigvis har vi en hoppe stående som kan agere plejemor, hvis uheldet er ude og der er to:)

• #14   13. apr 2011 Mange tak:)

Vi har gået og kigget på hende hele dagen igår. Hun er begyndt at blive meget blød omme ved krydset og hun er blevet meget urolig, så det kunne godt tyde på at føllet er på vej:/
    Min mor er blevet hjemme hos hende i dag, så vi kan holde øje med hende. Vi har snakket med en garvet avler som mener at det først bliver relevant at ringe til dyrlægen om et par dage. For hvis hun foler nu kan vi jo ikke så godt stoppe det.

Min mor gennem går også alle vores papire på hende, for hun var til hingst af to omgange, da hun blev hingstegal efter første gang. Vi kan jo håbe på at hun var i fol alligevel...

Men nu kan vi vidst kun krydse fingre!

Mange tak for hjælpen allesammen!

• #16   13. apr 2011 Mange tak:D

• #17   13. apr 2011 Håber alt er iorden med hende ihvertfald. Og hvis der kommet et føl nu eller snart så stort tillykke med det smiley Vi glæder os rigtig meget til og se det. Håber alt er som det skal være med både mor og føl.

• #18   14. apr 2011 Mange tak Vibeke:)

Vi har ringet til dyrlægen og han siger at vi skal slå koldt vand i blodet:) Hvis der kommer føl, så kommer der føl. Og hvis der var noget der var dødt ville det være kommet ud nu. Så vi er forhåbningsfulde.

Jeg skal nok give besked så snart vi ved hvad der sker:D

• #19   14. apr 2011 Dejligt at få sån en go nyhed smiley Det er jo det vi alle sammen håber på smiley

Kommentér på:
Termin om 1 måned, men mælken løber..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce