{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

kasten med hovet, ustyrlig.. {{forumTopicSubject}}

min mor rider på en dejlig ung hest ( knapstrupper ) - Han er lige bliver ( unghest) hvis man kan sige det sådan altså han er meget fræk.. han er 3 år gammel, vi er lige blevet færdig med tilridningen, Men fores problem er at han kaster med hoved og er ustyrelig han kan ike stå på sine egne ben så voldsomt han kaster med hovde, nogle der har nogle forslag, Jeg er åben for alt for har virkelig brug for hjælp, for har prøvett alt hva jeg kan (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kasten med hovet, ustyrlig..
  • #1   21. apr 2011 Måske kunne i prøve at longere den når i ikke rider den også inden at i rider den longere i 20 min også sætte en dims på så den har hovedet ned ved ikke lige hvad den nu lige hedder også når i rider have den på. smiley

• #2   21. apr 2011 dimsen er en dressur ligne der går fra gjordern og op til munden den skal srammes så den bøjer hovedet også når i har gjort dette i et stykke tid ¨å prøv at fjern den også hvis den stadig gør det så bliv ved med dette og evt også have den på når i longere den smiley

• #4   21. apr 2011 Ved at dette er en dårlig ide for nakke og det men det gjorde en af mine gamle veninder og hendes pony går alså skide godt nu selvom at hun har den på og hendes pony kasted også med hovedet. Dette virker men lad vær med tvinge den til noget for så kan det gå sindsygt galt smiley

• #6   21. apr 2011 Ved det men dette hjælper på det med hovedet og som jeg også skriver skal hun tage den af når hun har prøvet det med den så dette kan blive en straffet ikke hårdt men at den lære at det med hovedet gider hun ikke at have smiley Er også selv lidt imod den men den virker og hun kan jo senere hen lære den at gå ordenligt til biddet.

• #8   21. apr 2011 Ja det kunne også være smiley

• #9   21. apr 2011 sådan en unghest har jeg også.. han bliver 5 i år og jeg undrer om han nogensinde holder op.
    Det lyder i hvert fald som de hingste-spil-op-kast med hovedet som min dreng laver (som er vallak og har været det siden han var 7 mdr gammel)

Han gør det hele tiden ikke kun under ridning, han gør det på folden og han gør det når jeg går med ham, derfor trækker jeg ham altid i hingstekæde ellers rykker han armene af mig.
    Og så ja så gør han det også under ridning og det kan være rigtig ubehageligt, for som du siger, så sker det at han mister balancen når han gør det.
    Jeg har faktisk oplevet ham gøre det en dag ned af en bakke, hvor det var glat, der mistede han balancen og faldt ned på knæene. Så det er ikke for sjov.
    Nogen har foreslået mig at det kunne være allergi, men da det er det samme året rundt så tror jeg det ikke.
    Han gør det dog ikke når han bliver reddet i dressur, hverken på udendørs bane eller i ridehus- min tanke er at der koncentrerer han sig om noget andet.
    Han gør det tilgengæld rigtig meget de få gange jeg har sprunget et lille spring på ham.
    Så min konklusion er at det er sådan "Åh, se lige mig. Se lige hvor lækker jeg er" agtigt smiley

Men, men hvad er løsningen. Jeg ved det ikke. Jeg plejer at bremse ham når han gør det. Det hjælper lidt.
    Men jeg har overvejet om man skulle prøve at lægge en martingal på, for at se om det kan forhindre kastene.

Ellers tænker jeg man måske kan bruge en chambon, (ikke at forveksle med en elastikchambon, som trækker næsen ind). Denne her trækker ikke næsen ind, men forhindrer hesten i at tage hovedet op.
    Rigtig chambon:'
    http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=310144&deptid=96&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
    Men jeg aner ikke om det virker.

• #10   21. apr 2011 ja han gør det os når vi bare går med ham, der braver han os bare ned, nej vi longcer ikke da han har mus i begge bagen ( har fået tjekket, og det er tilladt at ride med dem ) Har fået tjekket sadle det gør vi en gang hvor halve år, bruger heller ikke chambon, da det ødelagde min gamle hest ;s
    - Rikke Bang T, vi har prøvet martingall, det hjælper skdie godt, men efter et stikke tid var han ligeglad med den der martingall så han ødelagde den :s jeg plajer også bare at stoppe ham når han gør det,

- MEN DA HAN HAR MUS I BEGGE BAGBEN KAN VI IKKE TILLADE OS ALT FOR MEGET, Der er blevet dyrelæge udnersøgt, og han siger vi godt kan ride, men vi skal passe på, for hvis han begynder med svaghed kommer det kun til t gå ned af bakke,

• #12   21. apr 2011 Har den fået tjekket tænder af en der er uddannet til det ? kan være den har ondt i munden da der sker rigtig meget i munden på dem som unge...
    Det kan også være noget allergi/headshaking... eller smerter i nakke eller ryg.. frækhed er det i hvert fald ikke..

P+S+L M: Sorry, men det er altså et rigtig dårligt råd, at tvinge hestens hoved i en bestemt holdning fjernes jo ikke problemet, det skjuler det bare.. og kan gøre stor skade hvis nu hesten gør det fordi der er noget galt..
    Jeg tør næsten væde hvad som helst på at din venindes pony går skide godt nu, sandsynligvis bukker den blot nakken fordi den ved det ellers gør møg ondt på den, en bukket nakke er ikke det samme som at den går godt..

• #13   22. apr 2011 ingen tand problemer oveehovede! har fået det tjekket, og heller ingen smerter i nakke eller hyg, jov han har respekt for os, men hvis han ikke får sin viljo så gør han det bare, unden at vise hensyg til at der står en lige ved siden af ham, han er skide sød det er ikke det, men han har sine drenge streger, hvilket alle ungheste har.

• #14   22. apr 2011 det gjorde min hest domino også.
    men så puttede jeg et fortøj/martingal på http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=168676
    og det virkede. vi tog den af efter noget tid og så kunne han gå normalt

• #15   22. apr 2011 Ville først og fremmest få hesten tjekket af en dyrlæge.. det kan nemt være noget med ryggen.

Men det kan også være noget der skal 'rides' væk, kender en der rider en 4årig springhest, som kastede helt vildt med hovedet i trav.. har aldrig set noget lignende, og den var tjekket for ALT, røngten og det hele, og alt var som det skulle være !,
    hun har så fået undervisning hos thomas sandberg (tror jeg nok han hedder) og fået at vide, at hun skulle tage lidt mere i tøjlerne for at få noget mere samling..
    efter stor fremgang fra gang til gang, kaster hesten aldrig med hovedet mere, og går SUPER fint. .

Så jeg foreslår, først undersøg den, efter kiropraktor, hvis intet er galt, så få noget undervisning på den af nogle DYGTIGE undervisere !! tit de har triks smiley

Held og lykke

• #16   22. apr 2011 han er undersøgt for top til tå, man det kan vi ikke rigtig tillade os, ( som der står længer oppe) han har slem mus i begge bagben:s

• #17   22. apr 2011 Nu taler jeg lige på min hests vejne. Det lyder som om de er meget ens.

Frækhed i den forstand at det er bevist handling for at provokerer er det ikke. Men lige som alle andre dyrearter, så spiller hanskønsvæsnerne lidt med musklerne en gang i mellem for at vise hvor flotte og stærke de er.

Det er sådan et kast med hovedet som du ville se en hingst på fold lave der spillede op til en hoppe..

Min hest er også tjekket af tandlæge og dyrlæge. Og som sagt er der intet når han koncentrerer sig i dressur, eller jordarbejde fx.

• #18   22. apr 2011 Det her er hvad der snakkes om. Når jeg skriver kasten med hovedet:
    (link fjernet)

• #19   22. apr 2011 ja?

• #20   23. apr 2011 Jeg ved ikke hvad kuren er Laila V. Men hvis du finder den, så siger du lige til ikke smiley

Ellers ville jeg fortsætte med at bremse ham, og gerne nå at fange ham lige med det samme, inden det bliver for voldsomt

• #21   23. apr 2011 Rikke: Hvis det er noget hingste adfærd/visen sig frem vi er ude i, hvor hesten simpelthen "glemmer" den er under rytter/ikke ved det ikke er acceptabel adfærd.. så tror jeg du har fat i noget af det rigtige ved simpelthen at stoppe ham så snart han starter og dermed afbryde adfæren så han ikke får "øvet" sig i det smiley

• #22   23. apr 2011 Er enig med Signe at du skal vende den af med det inden at det bliver en vane. smiley

• #23   23. apr 2011 jep jep , er også igang!(: jeg ville bare lige have noget hjælp (:

Kommentér på:
kasten med hovet, ustyrlig..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce