{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til bidet?
  • #1   25. apr 2011 spørg din ridelærer i stedet.
    der kan være SÅ mange grunde til den gør det, som vi ikke kan se bag en skærm. smiley

• #2   25. apr 2011 øve, øve og øve!
    lav en masse volder osv. få hende til at finde ballancen og slappe af smiley

• #3   25. apr 2011 Hvordan gør du?
    Hun stikker højst sandsynlig hovedet i vejret, fordi hun ikke forstår hvad du mener..

• #4   25. apr 2011 Minder lidt om min pony nogle gange? xD
    - når min skal gå til bidet taager jeg let i begge ringefingre og så nuller jeg stille, og når han gør det med hovedet, tager jeg lige 2-3 hurtige lidt hårdere ryk :))

• #6   25. apr 2011 Cecillie: Jeg har prøvet nogen forskellige metoder smiley

• #7   25. apr 2011 Altså jeg kan ikke hjælpe dig med problemet (;

Men når en hest går til biddet bliver den redet til biddet, så der kommer sug på tøjlen. Hvilket er det rigige - Jeg øver mig selv.

Altså når man forsøger at få den til biddet ved hjælp af tøjlerne, betyder det at den knækker nakken... Aner ikke om det var til at forstå (;

• #8   25. apr 2011 Det er forkert at save, nulle, rykke, pille osv. hesten i munden, som nogle her allerede har foreslået. Hesten bøjer hovedet ja, men det går ikke nødvendigvis som den skal. smiley

• #9   25. apr 2011 Det jeg prøvede at forklare forover ^^

• #10   25. apr 2011 Jep. smiley

• #11   25. apr 2011 Dette gjorde min fjordhest også i starten mest fordi han ikke vidste hvad han skulle gøre, det vigtigste er at hvis den går bare en smule ned så skal du give efter i tøjlen.

- når jeg får min fjordhest til bidet så taget jeg næsten ikke fat i ham fordi hvis jeg tager stramt fat i ham så slår han bare med hoved. så jeg tager blidt i tøjlen, 2 gange i den ene side og 1 gang i den anden, og så giver jeg efter lige så snart han går til bidet..

• #12   25. apr 2011 Der er mange måder heste lære og gå til biddet på, så at spørge herinde.. joh det kan godt være det hjælper, men spørg hellere din underviser evt. ejerens underviser, eller ejeren og få noget hjælp ^^

• #13   25. apr 2011 Når hesten går til biddet betyder det at den søger efter kontakten til din hånd i tøjlen.

At søge kontakten som rytter er forkert! (noget andet i indlæringsfasen). Hvis hun tager hovedet op så ville jeg umiddelbart tro at det er pga. du har misforstået hvad det betyder når en hest skal gå til biddet.

Fremgangsmåden er at tage små nyk i indvendig tøjle til hesten reagerer, derefter sænke hånden og slippe tøjlen imens hesten strækker halsen ud efter kontakten. Når hesten kan finde ud af det i skridt med frem og nedadsøgning så kan man begynde i de andre gangarter.

Hestens hoved skal ikke pilles op, det kommer når hestens fysik tillader det.

• #14   25. apr 2011 lige en ting til: Man bruger kun tøjlerne til en ting, nemlig at stille hesten, ikke til en pind andet. Hmmm jo hvis den er meget svær at stoppe :b

• #15   25. apr 2011 Ellers bruger man benmusklerne, som jeg desværre ikke selv har mange af :'(((

• #16   25. apr 2011 Holdning kommer bagfra! Øv øv øv.. Få en masse undervisning af en god underviser, der lære dig de basale ting, og ikke save, nulle, pille eller noget andet i munden. Hvis hesten bruger kraoppen rigtig, søger den selv ned

• #17   25. apr 2011 Nååårh ja! Det er rigtigt! Som min underviser altid siger: Kraften skal komme bagfra! smiley

• #18   25. apr 2011 Line: Det nemlig rigtig. En hest bliver slidt af at gå på forparten, det ser desuden heller ikke særlig pænt ud.
    Desværre er der så mange der kigger på om hesten kan gå til biddet, for at se om den går godt, for mig betyder det intet om den går oppe med hovedet, bare jeg kan mærke han er under sig, og bruger sig rigtig!
    Desværre er min mening om stævnereglerne, at det er noget møg, for der skal den gå i holdning, men det er de færreste der rider på højt plan, mange heste, og konkurrecer hver weekend, der har tid og tålmodighed til at få hesten til at bruge sig rigtig, derfor bliver de pakket ind med indspænding osv når de påbegynder tilridning, dette er for mig helt hul i hovedet!

• #19   25. apr 2011 Jeg er meget enig. Min pony går heller ikke rigtig til biddet, da min underviser og jeg arbejder på at kraften skal komme bag fra.. Det er svært s:

smiley

• #20   25. apr 2011 Ja, det hårdt arbejde, det kræver tid og tålmodighed.
    En god idé er at ride den frem, lave halve parader, så den ikke løber, men bruger bagpaten og ryggen, samt løfter benene.
    En god idé er også at øve travbomme, hvor den ikke skal løbe over, men gå en samlet fin trav over. Man kan evt sætte kavalettier (staves?) halvt op, så den får løftet benene smiley Man kan også ride en masse bakke træning, så den får de rigtige muskler i ryggen smiley

• #21   25. apr 2011 okay tak (: Vi er øgså i gang med at ride frem, halv parade, ride frem, halv parade smiley

• #22   25. apr 2011 Det lyder godt, held og lykke smiley

• #23   26. apr 2011 En fjordhest er faktisk ikke bygget til gå ret meget "til biddet". Den har så kraftig en hals, at det ikke er godt... smiley Hvis hun stemmer imod, er det vel fordi det er smertefuldt at blive "hevet ned" som det sker nærmest alle vegne... Jeg ville lade være at fokusere så meget på det, og i stedet på, hvordan hun er stillet, bruger sin krop osv. smiley

• #24   26. apr 2011 Det er lidt rigtig det som * *Ane & Superfignen* * skriver. Men alle de fjordheste jeg kender/har kendt, kan gå til biddet, en enkelt af dem er en sporty, men de andre 5 er kraftig af bygning men kan sagtens alligevel. De kan self. ikke gå som en varmblods fx. som går højtstillet, men går den frem og ned kan den sagtens. Det er heller ikke alle som kan gå på lod, men med en fjordhest gør det heller ikke noget de går over lod. Det vigtigeste er jo også at de kommer om og bruger bagparten smiley

• #25   26. apr 2011 ALLE heste kan gå til biddet.. det har ikke en pind at gøre med at hestens næseryg skal være i lod eller lign. >__>

Kommentér på:
Til bidet?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce