{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

Unghest {{forumTopicSubject}}

<b> Hej alle, </b>

Jeg er igang med tilridningen af min unghest, <i> Østergaards Amira. </i>
Hun har gjort det godt nok indtil videre, men hun stopper indimellem, og når jeg så vil have hende frem, så bliver hun stående, når jeg sparker en smule til hende. Hun reagere egentlig ikke rigtig. Hvad kan jeg måske gøre, eller lave om?

<i> Mvh
Louise </i>

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåmaskine kniv er bøjet, skal rettes ud og slibes 400 kr.
  • Ophæng af plisse’ gardiner og tilskæring 1.000 kr.
  • Reparation af fejl 44 AEG opvaskemaskine samt optimering af afløbsslanger og vandtilførsel 1.030 kr.
  • Fjerne ukrudt 600 kr.
  • Toilet løber. Geberit. 1.000 kr.
  • Reparation/service plæneklipper 820 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unghest
  • #2   29. apr 2011 Ja, men ville bare være ærgeligt hvis hun ville blive træt af det, også blive ''døv'' for schenklerne..

Mvh
    Louise

• #4   29. apr 2011 Jeg bruger prisken rigtig meget... og nej ikke som pisk, men "som en flue på en varm sommerdag" på mine ungheste... det har en fantastisk effekt og samtidig bruger jeg så benene meget lidt, så til sidst burde man kunne nøjes med benene smiley håber det kan hjælpe.

• #5   29. apr 2011 Som regel skal der tydeligere og kraftigere hjælpere til i starten indtil hesten lærer fidusen, og så skulle det gerne blive for små hjælpere med tiden.

• #6   29. apr 2011 Det gjorde min også en kort periode.. smiley Bare rid dem fremad.. - og så lad være med at ride aaalt for lang tid. Har de været dygtige, og er de ved at være trætte, så driv lidt videre og stop så mens legen er god smiley

- Ellers så har du fået en del gode råd her allerede, så det vil jeg ikke skrive igen smiley

• #8   30. apr 2011 Hvis du gerne vil have en hest der reagerer let på fremad signal, ville jeg anbefale af du, når du giver signal til at gå frem med schenklerne, holder presset/kontakten med schenklerne indtil den ønskede reaktion kommer også slippe presset/stoppe signalet i det øjeblik hesten går frem. Det kommer meget an på timing, og så snart du slipper presset vil hesten opfatte at den har gjort det rigtige smiley når det så er trænet mange gange, behøver man kun lige at lægge schenklerne til før der kommer en reaktion, hvis ellers timingen med at slippe presset er rigtig fra gang til gang smiley

• #9   1. maj 2011 min gør det også. men da jeg begyndte og lave slange gang med hende, ride omkring vores skur ude på marken, lavede hun ikke så mange stop. Jeg gør også nogle gange det at jeg får hende ud til en ene side, ved at tage i tøjlen så hun mister balancen og går frem ad

Kommentér på:
Unghest

Annonce