{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Tabe sig - Motion, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Min pony (Momrik) Skal tabe sig. Han er ikke decideret tyk, men det kan kun blive værre i takt med jo mere græs der kommer (han kommer på jord fold om sommeren). Han får kun lidt lucerne, vitaminer og wrap, så vil ikke skærre mere ned på hans foder.
Så han skal have noget mere motion.
Men han er 6 år og bliver hurtigt træt (i hovedet) efter bare en halv times ridning. Vi rider akademisk, så det er ikke med tempoet helt i vejret og pulsen op. Vi træner kun galopanspring, så vi fare heller ikke rundt i galop endnu.
Men hvis jeg ikke skal motionere ham under ridning, hvordan vil i så foreslå jeg skal motionere ham?(:

//Emilie&Momrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tabe sig - Motion, hvordan?
  • #1   3. maj 2011 Har også selv tænkt lidt på at longere ham noget mere, så det vil jeg nok prøve(:

• #2   3. maj 2011 ride masser af ture hvor du presser ham en lille smule hver gang, og altid sørge for at han bliver svedig hver dag. Kan godt forstå du er lidt bekymret for det græs, jeg rider 1-2 gange om dagen og hesten en del svedig hver gang og hun taber sig meget lidt smiley så der skal bare masser af træning, turene behøver kun skridt og trav og måske en lille galop hvis du syns her i starten smiley Men husk at ride ham godt svedig hver gang smiley

• #3   3. maj 2011 Tak, så er der lidt at begynde med(:

• #4   3. maj 2011 hestens kondi er lige så god eller dårlig som din er smiley lav noget sammen med den, træk en tur i skoven hvor i løber eller går eller rid nogen gange på banen og i skoven smiley

• #5   4. maj 2011 Jeg rider også akademisk, men man behøver ikke sværge til det 100%. Dvs. hvis din hest bliver fed af ikke at lave noget, så spring de akademiske rammer lidt, og så rid alligevel noget tempofyldt ridning. F.eks. rid tur, spring på ham, evt. løsspring, trav og galoppere ligudrettet uden krav om holdning, så det ikke går ud over det akademiske træning. Det kan man godt. smiley Var selv nød til det med min gamle hest, der også nemt blev fed. Så må man sige at hestens helbred altså kommer før hvordan man træner.

Nogen gange kan man blive nød til at gøre ting, som ikke lige ligger op ad normerne for ens træning. Men husk at alt træning er teori, som i praksis skal tilpasses den enkelte hest og rytter behov og fysisk.

Ridder selv både trav og galop på min nye også på tur og ved springning, samt som jeg beskrev. Hun bliver en krudttønde, hvis hun ikke får brændt noget krudt af, og sætte hende mere ned i mad. Nixenbixen, så bliver hun et skellet. smiley Og jeg er meget sikker på, at jeg ikke er den eneste akademiske rytter der ikke følger teorien 100%.

Så giv din skønne dreng noget god motion ved siden af, og vær ikke bekymret for at det ødelægger din træning helt. God fornøjelse.

Kommentér på:
Tabe sig - Motion, hvordan?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce