{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Hackamore, bidløs trense, sidepull (?) {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg er lidt forvirret over de alternativer, der er til biddet. Til daglig er jeg dressurrytter og rider med bid. Udover at koncentrere mig om dressuren, springer jeg en gang om ugen og rider også ture i skoven m.m. for at bibeholde min hoppes koncentration og lyst i dressuren og fordi jeg tror, at det er rigtig sundt med noget afveksling, både mentalt og fysisk.
Jeg har lidt overvejet at købe et bidløst alternativ, som jeg kan ride med en gang imellem for afvekslingens skyld. Jeg tendencerer mest til hackamoren, da det er det jeg hyppigst har set brugt på dressurheste, hvor det har fungeret godt, men er lidt i tvivl om de tre overordnede alternativers (bidløs trense, hackamore, sidepull) funktion og anvendelse.
Udover dette er jeg lidt nervøs for at kunne komme til at udøve for stort pres på næseryggen ved de tre trenseformer, så hvor hårdt et pres skal der komme, før man kan skade hesten?
Hvilke erfaringer har i og hvordan vil i beskrive forskellene mellem de tre bidløse trenseformer?

På forhånd tak (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hackamore, bidløs trense, sidepull (?)
  • #2   27. maj 2011 For det første mange tak for svar ! (-:

    For det andet - jeg tænker lidt.. altså hackamoren har jo en større flade på næseryggen, som jeg egentlig ville opfatte som noget positivt, fordi trykket så bliver fordelt bedre. Jeg er godt klar over, at hackamoren er stærkere end de to andre trenser, men der sker vel ikke noget så længe man bruger den på en fornuftig måde, præcist ligesom med bid, som jo også skal bruges forsvarligt eller hvad? Er den meget stærkere end sidepullen?


Kommentér på:
Hackamore, bidløs trense, sidepull (?)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce