Når tingene LYKKEDES :D {{forumTopicSubject}}
Ja, når nu min egen hest er skadet er det jo rart, at jeg har 2 andre krikker at ride :b
Igår red jeg så en hest ved navn Tiffany. Hun er en pony, der voksede over mål (150 cm).
Hun startede ud med at være ALT for frisk, hoppede rundt og var generelt bare underlig og irriternede, som hun nu engang er, når hun har for meget energi - da jeg så begyndte at samle virkede hjernen pludselig og MUMS hvor var hun fin så!
Hun lavede en helt vildt fornuftig passage med enormt meget løft, takt og bæring!
og det var på de MINDSTE signaler fra sædet. Mums.
Og galoparbejdet - kunne abre ride frem og tilbage - samle alt det jeg ville og også lægge hende ud.
Hun lavede et par rigtigt gode, samlede galoppiruetter!
Og så nogle perfekte øgninger i trav og galop - jo tak, det var en fed ridetur
!!
På under 45 minutter o.O
I dag skulle jeg så ride William (Avlshingst, 150 cm, haflinger)
Han har jo så enormt svært ved samling, galoptakt osv. så vi trænede lidt samling i traven - ved et "uheld" piaffede han lige pludselig!
Haha, jeg døde af grin. Det var ikke planlagt, det har han slet ikke bæring til :b
Nå, men da han begyndte at takte fint i traven og være rigtig afslappet og fornuftig tog vi noget galoparbejde - ville træne lidt changementer med ham.
Det er mig selv, der har lært ham at changere og er begyndt for sjov at træne lidt serier :b
Indtil videre har jeg kun kunne presse tre 3'er changementer ind på en skråt igennem, da han bliver enormt voldsom og springer mig ud af sadlen, fordi han bliver over-ivrig
Men i dag kom den lige pludselig - han lavede dælme FEM 3'er changementer skråt igennem
!
Dyyyygtig lille prulle!!
Han var bare SÅ fin i overgangene og gjorde sig slet ikke stærk :b
Og til slut skridtede vi en tur op af vejen (liiige forbi hoppefolden) og han var bare så sød og afslappet!
Elsker i ikke bare, når tingene pludselig virker lidt?
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.534
OK, der er tilsyneladende ingen andre end mig, der elsker succes xD ..
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 447 Svar: 1.933
skal til at genoptræne min hypper - dog kun som turhest ? xD men glæder mig
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.534
Jamen hvis tur-ridning er det du godt kan lide, så er det jo også mega fedt for dig :b??
Held og lykke med det
ja det er træls med mirell
Når tingene LYKKEDES :D
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside