{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Hannoveransk næsebånd i dressur..:D {{forumTopicSubject}}

Hej HG!(:


Skal have nyt hovedtøj idag og har bare fundet et der er super flot!:)
Det er med hannoveransk næsebånd, og er delvist rundsyet!;)

Min tanke er så:
Gør et hannoveransk næsebånd gøre noget ved min ridning? Kan jeg godt ride med det uden at der skal være en grund til jeg netop har valgt hannoveransk næsebånd?

HÅBER I KAN/VIL HJÆLPE!!!:D
på forhånd tak!;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hannoveransk næsebånd i dressur..:D
  • #1   1. jun 2011 Altså min hest kan godt blive mere hidsig med det på, men det er vel smag og behag. Nogen heste kan ikke lide det pga. trykket, andre er ligeglade smiley

  • #2   1. jun 2011 Hestene er faktisk oftest bedere tilpasse med det, da det ikke ligger tryk rundt om næsebenet, og derfor heller ikke over tænderne.

    Men hvis du spørger mig, er alm. hovedtøj pænere, men det er jo smag og behag smiley


  • #4   1. jun 2011 Jeg skiftede fra almindeligt hovedtøj til hannoveransk og fik en mere tilpas hest, som søgte mere ned. smiley

  • #5   1. jun 2011 Der udspringer nogle nervebaner lige der hvor et alm. næsebånd ligger trykket, så mange heste er mere tilpas med et hannoveransk næsebånd, som så giver hesten lidt mere frihed. Men til gengæld kan man snørre hestens mund mere sammen med et hannoveransk, det skal man være meget opmærksom på ikke at spænde for stramt, da hesten kan få luftvejsproblemer. Det skal også placeres rigtigt for ikke at genere hesten (hverken for højt eller for lavt).
    Men jeg synes nu alm./kombinerede næsebånd er de pæneste smiley


Kommentér på:
Hannoveransk næsebånd i dressur..:D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce