{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  erfaringer med soyaskrå
  • #1   1. jun 2011 Hej

    Vi bruger det til nogen af hvores heste. Det er super godt. Men hvad er dit formål med brugen af det.
    Du kan købe det af mig Jeg har 2 stk 25kg sække stående. Prisen finder jeg lige ud af.



  • #3   1. jun 2011 min tanke med det var at indholdet af protein er rimeligt høj, derfor må det være godt til unghest i træning

  • #5   1. jun 2011 Begge mine slog ud i benene pga. alt for højt protein indhold, Joe på 1 tons fik. 500g. om dagen, det gav muk, og revner i hovene oppe fra.
    Mine koldblodsheste får aldrig nogensinde soyaskrå igen, tog rigtig lang tid af få især Belgierens ben pæne igen.
    Det er første og eneste gang de har haft muk , kom i løbet af 4-5 dage, og var ingen tvivl om at det var pga. sojaskrå.

    Men nu ved jeg ikke hvilke type hest du vil give det til?
    Husk også at der er meget protein i græsse lige nu, og får en unghest for meget protein kan det gå ud over knoglerne hvis den vokser for stærkt.

    Men valgte er dit : )


  • #7   1. jun 2011 Mange får ikke tjekket deres foder i et foderprogram, og fodre med MEGET større mængder protein end programmet anbefaler, for at alle tal stemmer.


  • #9   1. jun 2011 Tine K
    Simba- han vokser ikke meget merwe (øv øøv)

    Jeg vil tage din erfaring med i mine overvejlser.


  • #10   1. jun 2011 Maria H

    Er det nødvendigt at fodre ham nu?

    Hvis du vil have det, vil jeg godt ligge en foderplan for dig : )


    ! De sejeste Fjordbasser
    Det er jo også helt op til folk selv : )
    Personligt synes jeg bare det er rart at vie, om hesten er dækket helt ind, eller der er noget den får for meget eller lidt af.


  • #11   2. jun 2011 Soyaskrå er billig protein. Det er ofte det som er proteinkilden i andre foderblandinger. Det har også et ret højt indhold af livsnødvendige aminosyrer. Når det så er sagt, så skal det også siges at soyaskrå sendes med skibe til DK fra lande som fælder skove for at dyrke soya. Ud over dette er der meget stor sandsynelighed for at du køber GMO foder, når du køber soyaskrå. Så skal du ha' god moral med din fodring, så brug foder som kløver eller lucerne, som dyrkes i DK, og som er lettere at dosere til hestene, da det indeholder god struktur og højt protein.

  • #12   3. jun 2011 min hoppe på 160 har fået sojaskå siden januar. hun fik føl 20/2 og fik tildelt 450 gram sojaskrå pr måltid=2 gange om dagen.
    derudover fik hun hestekraft müsli fra videbæk og en masse lucerne og wrap. dette har hun fået frem til sommergræs i slutningen af maj.
    dette var en nødvendighed da hun havde tabt sig meget voldsomt og ikke ville tage på. mængderne blev fastlagt i samarbejde med en foderkonsulent. det har virket og min hoppe er i dag rigtig pæn og hun har bestemt ikke taget skade..

    mvh
    anna


  • #13   4. jun 2011 Takker mange gange for alle jeres erfaringer..

Kommentér på:
erfaringer med soyaskrå

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce