{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
370 visninger | Oprettet:

tilridning af 11 årig, avlshoppe. {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Jeg må lige have lidt vejledning her.
Jeg står i den 'triste' situation, at jeg har forelsket mig i en 11 årig hoppe, der er indfodet, og som har været avlshoppe hele sit liv. Hun har aldrig været elsket, holdt rigtig af, men har bare fået føl. Hun var 'nabo' til min savnet vallak, der blev aflivet for 2½ uge siden, og jeg sagde engang til mig selv: ''Hvis Paus går herfra før end planlagt, er det hende jeg vil have'. Nu er Paus jo desværre aflivet og tanken strejfet mig, om det jeg så ville have hende. Der er jo både plusser og minusser ved, at købe hende, et stort minus er hun har føl i maven nu og står til at fole en af de nærmeste dage. Hun er en hoppe, hvor hende personlighed aldrig rigtig har vist sig, kvag manglende opmærksomhed. Hun ville være mit drømmeprojekt. Det skal dertil siges, at jeg er bidløs rytter, og træner på hestens præmisser. Der bliver jordarbejde hurtigst muligt og så skal hun vændes til 'farlige ting'. Jeg har nu snakket med ridevenidner, hvor nogen af dem ved det er totalt mig med sådan et projekt, men andre fraråder mig det på det groveste. Siger jeg vil fortryde det, og hun ikke kan blive til noget, for mig er forholdet til hesten nok, jeg 'behøver' hverken stævner eller 'fokuseret' træning fra ryggen. Hun er indfodet på begge forben, men har super afstamnníng, netop til avl. Hendes indfodethed har ikke givet sig til syne i hendes forrige føl, men nu er jeg nervøs for om det kommer til syne i en mulig tilridning.
Jeg har lige nogle plusser og minusser:

Plus:

Hun vil være mit drømme projekt med tilridningen, at vise verden at hun kan, at vi kan. At bygge et forhold om mellem hende og mig, der bare er hende og jeg. HVor der ikke er alle mulige andre der har haft en finger med inden over tilridningen, men at jeg selv har besluttet, hvordan det skal gøres, og så selvfølgelig, at hun kvag sin alder er det man ville betegne som færdig vokset Et andet plus er jo også, at hvis tilridningen mislykkeds, kan hun sættes i fol, og jeg vil kunne 'få' et føl ud i den anden ende, som jeg vil kunne præge fra start.
Minus: Hun er i fol nu, og står som skrevet til at fole en af de nærmeste dage, og så hende indfodethed. Hendes alder kan måske også være et minus, da hun jo ikke er ung.
Åh hjælp, hjælp, hjælp, jeg er er så meget itvivl om den indfodethed og tilridning vil ødelægge hende.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilridning af 11 årig, avlshoppe.
Kommentér på:
tilridning af 11 årig, avlshoppe.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce