Kanon dressurtræning i dag :-) {{forumTopicSubject}}
Ej, nu synes jeg lige det blev min tur med et lille glædesindlæg....
For at gøre en lang historie kort, så havde Ranger sidste år storebededag, et uheld på folden og havde fået et slag på venstre forben knæ. Det blev behandlet, men hævelsen forsvandt aldrig og dyrlægen sagde, at der var ikke så meget at gøre, og han var ikke halt. Men i løbet af vinteren besluttede jeg mig for selv at gøre noget. Staldejeren foreslog at jeg gik i gang med noget akademisk longering, for at få ham til at gå mere på bagparten, og dermed belaste det dårlige knæ mindre...
Det gjorde jeg så i ca 6 uger og han ændrede sig virkelig, både muskelmasse, men samtidig forsvandt stressadfærden også. Da jeg kom op og sidde på ryggen af ham igen, fik jeg virkelig et chok. Rangers lille, trippende trav med mange taktfejl, var blevet til en kæmpe stor, rummelig trav, næsten helt uden taktfejl. Han gik stabilt med hovedet og han var blevet blød som smør. Nu gik han så heller ikke bag lod mere, da han bedre kan bære sig selv.
Nu er vi så kommet dertil, hvor Ranger skal "løftes" op i dressurholdning. Vi arbejder i øjeblikket med temposkift, anholdninger, overgange, parader osv. Dog har vi kæmpet noget med dette, gennem den sidste tid, da Ranger slår lidt fra, så snart man "forstyrrer" ham i munden, så det har ikke rigtig været nogen succes.... Men i dag var han mega tændt på den fede måde, og reagerede på det mindste og lavede nogle kanon øgninger, overgange osv helt uden at slå fra de fleste gange.. Det er som om han lige pludselig har fattet pointen med det hele
Håber han forsætter i denne stil, for det var helt fantastisk...
Det bedste af det hele er dog, at hans knæ næsten ikke er hævet mere
Jeg havde ikke rigtig noget formål med dette indlæg, men måtte bare lige dele begejstringen med jer.... Tak
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.558
Tillykke det lyder dejligt og det er jo netop meningen med denne gruppe at der er plads til dejlige indlæg og måske kan nogle bruge dine ideer til træning af deres dejlige traver ; )) jeg gør det samme som dig dog øver vi også tilbagetrædninger ; ))
nov 2008
Følger: 25 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 223
Tilbagetrædninger øver vi ike lige pt, da det er opgave nok at få ham til at parrere, men det kan være at vi snart skal i gang med det
nov 2008
(link fjernet)
nov 2008
Faktisk det som hende her gør... Det er lidt inde i videoen
Kanon dressurtræning i dag :-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside