{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Smed besøg {{forumTopicSubject}}

Ja jeg havde så besøg af smeden her fra morgenen af, hvilket jo var dejligt. Men sikke et temperament han havde lagt for dagen.
Min hoppe er 4 år og har lige knap været i hænder et år nu. Hun er meget sød og nem til daglig, skal dog som alle andre have at vide hvor skabet står ind imellem:o)
Hun prøve ham så lidt af til, at starte med, så han starter ud med, at sige noget til hende. det virker kort tid hvorefter hun står uroligt igen. Så klapper han hende en. Okay hun må jo også opføre sig ordentlig. Men derefter blev han vildt sur ved det mindste hun bevægede sig. Han slog hende, hvor efter hun bare blev mere urolig. Da han så skulle til den anden side, starter han med at klappe hende med håndtaget på filen, hun bliver forvirret, så han hiver hende hårdt over til siden i halen. Hun løfter bagbenet til ham da han går derover, men er nu godt usikker da hun forventer et klaps mere. Hun snurrer rundt i kæden, og så siger jeg stop. Syntes simpelthen han var for hård og stressede hende for meget.Han slappede derefter af og vi fik ordnet de to sidste ben uden problemer.
Fornemmede dog han blev lidt sur på mig.
Så hvad siger i kære HG´er? Syntes i jeg er for sippet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smed besøg
  • #2   7. jul 2011 Var også lige ved at lade ham køre fra min hest selvom den var halvfærdig. Har heller ikke lyst til at bruge ham igen. Rart at høre det ikke bare var mig.

  • #3   7. jul 2011 Puha:(

    Hvem var han?


  • #4   7. jul 2011 Jeg er lidt stille når jeg har smed for føler lidt de har magten. Hesten skal jo ordnes men ringer ikke efter dem igen hvis de ikke behandler mig og hesten ordenlig.
    Jeg har heldigvis fundet en rigtig god smed men ved han ikke gider de går runde og min har sit eget temp. så jeg har rigelig med godbidder med og han griner tit af mig fordi jeg pylrer men hesten står pænt og arbejdet ser rigtig godt ud smiley


  • #5   7. jul 2011 hade ikke fundet mig i det... har haft en smed der gjorde det eller retter en lærling. der ringet jeg til mester, og mester fandt ud af jeg ikke var den først han hade behandlet hesten dårligt ved, lærlingen blev fyret. og der efter var det mester selv der kom til mine heste... :o) godt være man ringer efter en smed. men kan de ikke behandle hesten ordnligt ender det bare med de står uden kunder... så heller sige sin mening og så finde en ny end. se på at smeden "brænder" af på ens hest, det er jo ikke nemt for en hest at stå på 3ben.. selv min gamle hoppe på 23 som har gået med 4sko hele sit liv, kan lave ulykker... så det er lige meget om hesten er 2 eller 100år de skal ha en go oplevlse VÆR GANG, saf. skal de vide hvis de ikke står ordnligt, men med måde...

  • #6   7. jul 2011 det tog også mig rigtig længe at finde den helt rigtige hovsmed. men nu har jeg den mest rolige hovsmed som man kan mærke virkelig har styr på tingene! jeg havde også nogle hovsmede som mindede lidt om den du har, og dem havde jeg en gang, men det var også en gang for meget. med ham hovsmeden jeg har nu bliver arbejdet gjort hurtigt, men fremragende godt. og med de tidligere smede lignede hovene noget der var halvt færdigt og det tog virkelig langt tid!

  • #7   7. jul 2011 Der er en hårfin grænse for, hvornår hesten er utryg for smeden, og hvornår den prøver ham af... En god smed burde altid kunne mærke forskel.. Det er ikke altid, at ejeren er enig - og slet ikke, hvis ejeren er (undskyld, hvis jeg støder nogen) lidt overpylret..

    Nogle heste skal bare irettesættes, før de står pænt.. Andre skal tages med en fløjlshandske.. På den anden side er det ikke smedens opgave, at lære din hest at stå pænt.. Det er helt og holdent din egen..

    Men hvor om alting er, så lyder det da til, at din hest sluttede af med en god oplevelse..


  • #8   7. jul 2011 Tusind tak for alle de fine svar. Er virkelig dejligt der er så mange som har skrevet.

    Tekla E: Jeg vil helst ikke nævne nogle navne. Der er mange andre som er godt tilfreds med ham. Men han er reg. smed.

    Sorte Perler: Jeg vil gerne indrømme, at jeg er en meget pylret hesteejer. Han sagde også, at hesten vist var lidt forkælet. Men hun står jo så fint til hverdag. Problemet er bare, at jeg ikke renser hendes hove mellem mine ben osv. Så hun skulle jo lige finde balancen. Selv mit føl på tre måneder som fik smed for første gang idag, stod så fint da han ordnede ham, men der var han jo også tålmodig og lod hesten finde balancen.
    Han sagde dog også at han havde sagt til en ung plag tidligere i morges, at det var den sure smed som var stået op idag, men det skal da bestemt ikke gå ud over min hest.

    Så nej jeg må ud og finde mig en ny smed, for jeg tør bestemt ikke lade kam ordne mine heste alene.!


  • #9   7. jul 2011 Okay, helt iorden:)

  • #10   7. jul 2011 har prøvet det samme med den første smed.. jeg ville skifte smed til en med mere tålmodighed til en unghest..det har jeg gjort og det virker mega godt

  • #11   8. jul 2011 Der er også en herinde der har været så sød at anbefale mig en anden smed som er mere tålmodig. Så ham prøver jeg næste gang:o)

  • #13   13. jul 2011 Helt sikkert. Men min hest er ikke strid, og vil ikke tage chancer efter denne omgang.

Kommentér på:
Smed besøg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce