Gravid og ejer af mange heste. {{forumTopicSubject}}
Jeg søget lidt hjælp fra andre med småbørn og gravide:)
Jeg er så heldig at ha bleven gravid og ventes at føde i Februar.
Men jeg er så rådvild med hvad jeg skal gøre med mine heste.
Jeg har pt en andalusier hoppe som har et hoppeføl fra i år gående, en 17 år gammel hingst, 2 traver følhopper som venter tøll i 2012 og en shetlandshoppe.
Jeg ved at jeg nok ikke får ret meget tid til dem når den lille kommer og har allerede søget efter en lånet til den ene af travehoppene.
Jeg vil nok prøve at sælge føllet, men er lidt i tvivl om jeg skal prøve at finde låner til den spanske hoppen også.?
Alle hestene går i løsdrift så er ikke ret meget dagligt arbejde med dem andet end at fodre.
Men mit spørgsmål er så, hvad ville i ha gjort og hvad gjorde i selv om i havde en eller flere heste mens i var gravid og efter i havde født?
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
Jeg fik i januar 2010, og var HVER dag ude og ordne stalden om morgenen sammen med min mor. Vi havde 11 heste tilsammen:-)
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
føllene blev solgt ved fravænning, da jeg syntes disse kræver tid da de jo skal opdrages og lære nogle ting de første par år, det havde jeg ikke lige tiden/lysten til, så ville jeg hellere bruge den ekstra tid på en strigling af de heste jeg ville beholde.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 89
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 389
Tillykke med graviditeten og som de andre siger: Lad hypperne holde fri og nus med dem så meget du kan :o)
nov 2003
Følger: 44 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 125
jan 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 11 Emner: 107 Svar: 1.062
Jeg har også planer med at de skal holde fri og hingsten bliver vallak til efteråret så ALLE kan gå i løsdrift sammen uden det bliver lavet føll til højre og venstre.
Som Stald Vestergaard : siger så kræver jo føll og ungheste en god del træning og tid, så ender nok med jeg sælger hende.
Men det koster jo en del at fodre på 4 store heste og en ponny så er lidt det økonomiske jeg tænker på også.
Men var dejligt at høre så mangen kunne fortsette lidt som vanlig med hestene til trods for de har fået småfolk i huset:)
apr 2006
Clara er fra januar 2010 og den ny kommer til november
jan 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 11 Emner: 107 Svar: 1.062
nov 2007
Følger: 100 Følgere: 54 Heste: 18 Emner: 18 Svar: 255
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 184
Nu er hun 4 år og hjælper mig med at tilride "føllet" ved at ride på hende, når vi går tur... Det er superfedt at have hende med
Der var lige året hvor min datter blev 1, jeg havde specialeskrivning på studiet og min gamle hoppe ikke kunne mere. Der gik følse (som var blevet 2år) i løsdrift ved min veninde. Det var en super løsning
dec 2008
Følger: 46 Følgere: 42 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 32
jeg har selv haft heste, da jeg ventede mig, og det er ikke så uoverskuelig som man tror...
mit gode råd lad dem få en ridepause, eller du kan jo sagtens ride, nar du har overskud til det...
det gjorde jeg... og nu er min dreng snart 3, og jeg syns at det hele godt kan hænge sammen...
det er om at tro på sig selv at man godt kan...
held og lykke fremover
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
4heste er mange, så ja rent økonomisk nu du stadig er frisk og rørig, kan det være en fordel at gøre op med sig selv, hvor mange heste man reelt har behov for. Og tid til. Men igen jo også hvor store krav man stiller til sig selv og hesten.
apr 2006
Har lige købt ny hest SELVOM jeg ikke kommer til at kunne ride før til januar:-) Indtil da får hun bare lov at gå og hygge:-)
Jeg var til scanning idag og alt var heldigvis perfekt:-D Og venter endnu en pige
Gravid og ejer af mange heste.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside