{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Gravid og ejer af mange heste. {{forumTopicSubject}}

Jeg søget lidt hjælp fra andre med småbørn og gravide:)

Jeg er så heldig at ha bleven gravid og ventes at føde i Februar.
Men jeg er så rådvild med hvad jeg skal gøre med mine heste.

Jeg har pt en andalusier hoppe som har et hoppeføl fra i år gående, en 17 år gammel hingst, 2 traver følhopper som venter tøll i 2012 og en shetlandshoppe.

Jeg ved at jeg nok ikke får ret meget tid til dem når den lille kommer og har allerede søget efter en lånet til den ene af travehoppene.
Jeg vil nok prøve at sælge føllet, men er lidt i tvivl om jeg skal prøve at finde låner til den spanske hoppen også.?

Alle hestene går i løsdrift så er ikke ret meget dagligt arbejde med dem andet end at fodre.

Men mit spørgsmål er så, hvad ville i ha gjort og hvad gjorde i selv om i havde en eller flere heste mens i var gravid og efter i havde født?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid og ejer af mange heste.
  • #1   10. jul 2011 Jeg syntes at jeg havde rigtig god tid det første år efter jeg havde født:-)

Jeg fik i januar 2010, og var HVER dag ude og ordne stalden om morgenen sammen med min mor. Vi havde 11 heste tilsammen:-)

• #2   10. jul 2011 jeg har 6 heste og de fik også bare lov og holde "fri" hopperne blev ifolet så de kunne gå med føl, hingsten havde jeg lidt hopper inde i bedækning til, så han gik også i avlen.

føllene blev solgt ved fravænning, da jeg syntes disse kræver tid da de jo skal opdrages og lære nogle ting de første par år, det havde jeg ikke lige tiden/lysten til, så ville jeg hellere bruge den ekstra tid på en strigling af de heste jeg ville beholde.

• #3   10. jul 2011 Stemmer i med de andre og vil bare sige STORT tillykke med den kommende bebs!

• #4   10. jul 2011 Da jeg var gravid, red jeg så lang tid kroppen tillod det. Da jeg så indås at jeg ikke kunne længere, fik jeg en anden til at ride hende. Hun rider den stadig nogle gange, da jeg ikke får det gjort så tit jeg gerne ville. Men når vi komemr hejm fra ferie og vores datter skal i dagpleje igen....så skal jeg også i sadlen igen :o)
    Tillykke med graviditeten og som de andre siger: Lad hypperne holde fri og nus med dem så meget du kan :o)

• #5   10. jul 2011 Tja det er nok et spørgsmål om prioritering, lyst/ambition og økonomi. Jeg havde mindre og mindre tid da vi fik den første og startede igen med fuldtidsarbejde. Da nummer to meldte sin ankomst solgte jeg og det er jeg rigtig glad for. Jeg er fri for at have dårlig samvittighed - både når jeg tog ud til hesten eller blev hjemme.

• #6   10. jul 2011 Tusind tusind mangen gange takk for alle svar og lykkønskninger:)

Jeg har også planer med at de skal holde fri og hingsten bliver vallak til efteråret så ALLE kan gå i løsdrift sammen uden det bliver lavet føll til højre og venstre.

Som Stald Vestergaard : siger så kræver jo føll og ungheste en god del træning og tid, så ender nok med jeg sælger hende.

Men det koster jo en del at fodre på 4 store heste og en ponny så er lidt det økonomiske jeg tænker på også.

Men var dejligt at høre så mangen kunne fortsette lidt som vanlig med hestene til trods for de har fået småfolk i huset:)

• #7   10. jul 2011 PS jeg venter forresten igen, og regner med at holde stald igen til vinter trods 2 "babyer"...
    Clara er fra januar 2010 og den ny kommer til november smiley

• #8   10. jul 2011 Stort tillykke til dig også:)

• #9   10. jul 2011 Ja jeg havde også heste da jeg fik mit første barn, men lånte dem ud det første årså jeg havde tid til babyen, for der sker rigtig meget når det er ens første barn. Men det hele handler vel om planlægning, og om man har hestene hjemme eller skal have dem opstaldet ude... og ja det er dyrt at have heste, men også børn...

• #10   11. jul 2011 jeg havde helt klart mere tid til krikken, som havde føl, det første år efte jeg fik min datter end jeg har haft siden. Hun tog nogle gode lange lure i løbet af dagen i barnevognen som kunne parkeres ved siden af banen, og så var hun med ude at ride fra hun var 3 uger hvis hun vågnede inden jeg var helt færdig... i sele på min mave. Jeg havde en meget stabil ældre hoppe.
    Nu er hun 4 år og hjælper mig med at tilride "føllet" ved at ride på hende, når vi går tur... Det er superfedt at have hende med smiley

Der var lige året hvor min datter blev 1, jeg havde specialeskrivning på studiet og min gamle hoppe ikke kunne mere. Der gik følse (som var blevet 2år) i løsdrift ved min veninde. Det var en super løsning smiley

• #11   11. jul 2011 tillykke smiley

jeg har selv haft heste, da jeg ventede mig, og det er ikke så uoverskuelig som man tror...

mit gode råd lad dem få en ridepause, eller du kan jo sagtens ride, nar du har overskud til det...

det gjorde jeg... og nu er min dreng snart 3, og jeg syns at det hele godt kan hænge sammen... smiley

det er om at tro på sig selv at man godt kan...

held og lykke fremover smiley

• #12   12. jul 2011 Tillykke venter selv, og ja har været hårdt ramt af kvalme og opkast, så har ikke redet i flere måneder smiley Søger ihærdigt efter par men kan ikke finde nogle. Står ude pt. på græs, men syntes jeg har dårlig samvittighed meget af tiden, og det tynger utroligt meget. Så overvejer da klart hvad jeg skal gøre både for at det hænger sammen økonomisk og jeg ikke skal have dårlig samvittighed.

4heste er mange, så ja rent økonomisk nu du stadig er frisk og rørig, kan det være en fordel at gøre op med sig selv, hvor mange heste man reelt har behov for. Og tid til. Men igen jo også hvor store krav man stiller til sig selv og hesten.

• #13   12. jul 2011 Hvorfor har du dårlig samvittighed??? Hesten har næppe noget imod at gå på græs og hygge:-)

Har lige købt ny hest SELVOM jeg ikke kommer til at kunne ride før til januar:-) Indtil da får hun bare lov at gå og hygge:-)

Jeg var til scanning idag og alt var heldigvis perfekt:-D Og venter endnu en pige smiley

Kommentér på:
Gravid og ejer af mange heste.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce