{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

hjælp, han vil ikke op i traileren;( {{forumTopicSubject}}

endelig skulle twilight sendes i ridning, men vi kom til at stå i 3 timer, og prøvede alle mulige metoder, og til sidst med bind for øjnene.
han nægter simplhen at gå op, han er ikke bange.. men stædig begynder at stejle og sparke.
vi måtte til sidst opgive, og her står jeg med en hest jeg ikke kan få tilredet da jeg selv er gravid.

tidligere ejer måtte læsse ham med trøje over hovede, det hjalp ikke engang denne gang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp, han vil ikke op i traileren;(
  • #1   3. sep 2009 få ham bedøvet så går de op til sidst..

• #2   3. sep 2009 ved godt det ikke er det mest optimale.. meen hvis den skal afsted ville jeg gøre det.. trailer træning kan du gøre når du har født.. smiley

• #3   3. sep 2009 nej nej nej.. få Torben Andersen ud...
    han hjælp med min... Han er super dygtig og efter han har været der, så går det som en leg at læsse hesten.. se evt min video.. og jeg var 4 timer om at læsse min før han kom... nu tager det seriøst kun 10 sekunder...

• #4   3. sep 2009 ved du hvad det ca koster at få sådan en dyrelæge ud og bedøve?

• #5   3. sep 2009 Nær dig traileren og bak den tilbage få skridt træk den frem og op ind til den gør det eller gå med en kost bag den

• #6   3. sep 2009 Camilla N
    hvor kommer han fra?
    og hvad er prisen for det?

• #7   3. sep 2009 han sparke en hvis man nærmer ham bag i når det er noget med trailer at gøre.

• #8   3. sep 2009 Du tager en rebgrime på, med torv i. Så stiller du i traileren, samme gang som hesten, og hiver mens du kigger på hesten.
    På den måde presser du hesten. Når den så flytter sig, klør du den i panden, og slipper torvet lidt, før du prøver igen.

• #9   3. sep 2009 han er fra københavn området.. jeg fik ham til fyn og gav 1500 kr for det... og det er med hans transport... over i samme område er det 5-600 kr

• #10   3. sep 2009 Jeg kan bestemt ikke anbefale Torben Andersen. Måske kan han klare NOGLE heste, men han kunne ikke klare min, & dømte den til aflivning. Senere fik vi af vide at hesten reagerede helt normalt, så jeg kan ikke se at han er et geni overhovedet.

Men har du prøvet med to longer der krydser hesten bagpart, så den ikke kan komme andre veje end op? Jeg syntes personligt ikke at du skal bedøve den, da den jo aldrig lærer det på den måde.

• #11   3. sep 2009 oka, det var da ikke så galt.
    har du et nummer til ham? eller mail?

• #12   3. sep 2009 ja vi har prøvet med torve, han går bare helt i baglås så, og bare stiller sig til at stå og sparke vildt i luften. og lige så snart han ser dem, nægter han at nærme sig traileren.

• #13   3. sep 2009 Også tålmodighed ^^

• #14   3. sep 2009 hm. Altså min nabo, som er gammel travtræner, hjalp mig med den hest jeg har nu. Han lagde træktovet over næsen på hesten, & trak så bagud, hen imod hesten. På den måde skulle hesten meget gerne forstå, at den skal adlyde "mennesket". Derefter skal du prøve at gå op med den igen, i rask tempo.

- Bare et forslag.

• #15   3. sep 2009 vi blev ikke sure på ham på noget tidsunkt... vi var meget rolige.. og skiftes netop for ikke at stresse ham. og prøvede at lokke ham med alt muligt lækkert.

• #16   3. sep 2009 ja jeg ved godt hvad det koster.. men det var for denne gang hvis du ville have den med.. så kan man trailer træne når den kommer hjem.. eller få dem der skal tilride den til at træne det med den.. ved udemærket godt det ikke er optimalt og det skrev jeg sådan set også.! men det lød til at den skulle af sted nu og her.. men beklager jeg prøvede at komme med et forslag!

• #17   3. sep 2009 det er svært at træne det selv, har hverken trailer eller noget nemlig..

• #18   3. sep 2009 Få en til at træne den i at blive trailerlæsning eller vent tilridningen til gradviditeten er ovre. Det er mest fair overfor hesten.

• #19   3. sep 2009 skulle helst have ham afsted snarest.
    men det kommer an på hvor dyrt det er med dyrelæge.. da jeg ikke lige er den rigeste, på kontanthjælp:)

• #20   3. sep 2009 nej kan jeg godt se.. men prøv at snakke med dem der skal tilride den og hør om evt kan trailertræne ham...

• #21   3. sep 2009
    Har du 5minutter tager det hele dagen, har du hele dagen tager det 5minutter.
    Dvs. tålmodighed er ALT - en hest der en gang er blevet tvunget til noget, kan oftest reagere endnu kraftigere næste gang.

Ville træne med traileren inde på ridebanen og bare starte med at lade man snuse til den alt det han har lyst til. Derefter øve stop og bak hen til den, altså gå rundt om traileren, stoppe op og bakke. Gå hen imod traileren, stop og bakke så det sidder der perfekt. Derefter lige så stoppe og roligt op på rampen, bare et ben til at starte med - kæmpe ros også pause for det og væk.

En anden ting du kan træne er at stille to spring op ved siden af hinanden med præsenning over, kunne jo være din hest var lettere klaustrofobisk - det er ikke alle heste der er vilde med små rum.

Ellers er der den helt alternative, faktisk ret fede metode efter min mening - en kop kaffe/te i hånden og noget spiseligt + et blad - så sætter man sig på en stol inde i traileren, med et tov i hesten der står uden for og sidder der og pynter til hesten kommer af sig selv.
    Kræver meget tålmodighed da mange heste kan stå og pynte i lang tid, det kunne Maja sagtens gøre i en times tid - men de ender oftest med at komme alligevel, fordi de bliver nysgerrige og søger selvskab.

Well, der var et par løsninger :o).

• #22   3. sep 2009 Altså min var overhovedet heller ikke glad for det i starten.
    Men jeg har øvet meget med den, på forskellige måder.

Men det hjalp meget hvis jeg holdt en pisk og gik ved siden af og prikkede når han tvivlede. Men kan se det er et meget slemt problem du har dig der. Og hvis du så ikke har en trailer er det jo slemmere...

• #23   3. sep 2009 prøv og brug den tid det tager også lokke ham op med det han nu godt kan lide.

• #24   3. sep 2009 torve hjælper ikke en dyt, hvis hesten stejler, og når den stejler så har man ikke en chance. Min gjorde det samme. Vi tog skillerummet ud, og gav ham halsrem på, samt grime, og et langt reb i halsremmen, dernæst snoede min far og min undervisers mand rebet en omgang om bommen i traileren, og trak ham ind, han strittede lidt imod i starten, men da trykkey på nakken ikke kunne løsnes, gik han pænt ind. Og så tog vi en nylon snor omkring næsen og grimen, og med et ryk i den, kunne jeg selv trække ham ind og ud smiley det gjorde jeg så en del gange, og så fik han rigtig meget ros. Siden har jeg bare skullet have halsremmen på ham, og slemmesnoren som vi kalder den med. Og nu kan jeg helt selv læsse ham smiley

• #25   3. sep 2009 Vi brugte ca 4-5 timer og en ødelagt trailor på at få min ud, da jeg havde købt ham
    Vildt men sådan var det. Jeg fik så sat joel på sagen, og ja han måtte arbejde lidt for det, men sidst han var ude da vi lige to en opfølgning, trak jeg ham selv lige op, og bakkede ham igen ned, bare super gav vidst 500 + 100 i kørsel for at fik ham trænet i at gå op ned. Så han lige fik brudt sine rigtig dårlige oplevelser.
    Hellere betale lidt for at hesten får lært og gjort det rigtig fra start, ellers ender i med en som min smiley ikke sjovt og dyrt når man skal reperarere en lånt trailor med hul. Så mit råd hvis i er fra sjælland, så få joel ud, han kan varmt anbefales.
    Han hjælper også med tilridning ude hos folk, et alternativ, frem for at flytte den smiley
    (link fjernet) Hans nummer.
    V.H Tina

• #26   3. sep 2009 Har ikke lige læst det hele men har lidt det samme problem med min den unge, har bare heller ikke lige en løsning..
    Min gamle hest blev ødelagt efter han kørte i trailer fra et dyrehospital bedøvet så det vil jeg aldrig råde andre til...

• #27   3. sep 2009 er lidt chorkeret over nogle af forslagene!!
    Hvis du er 'for gravid' til selv at træne den i trailerloading ville jeg få en dygtig træner ud som kan bringe hesten i trailer så den kan komme til tilridning og når du har født og den skal hjem igen må du tage fat på venlig og tålmodig træning!

• #28   3. sep 2009 selvfølgelig skal man ikke forsøge at tvinge en hest der er bange. Man skal tage det stille og roligt med dem.

Men hvis den ikke er bange og den bare laver fis med en, så er man også nødt til at gøre et eller andet forsøg smiley
    Samson har virkelig taget pis på mig mange gange, før jeg fik ham lært at gå ind, man kunne ligrefrem se i hans øjne, hvordan han sagde "haha, jeg er den stærkeste, du får mig ikke til det". Og han var altså ikke bange, uanset hvor meget han fik lov til at snuse og se på traileren, så gad han sgu ikke gå ind. Nu går han lige ind, og når han først er inde, så står han er nusser en mens man binder ham smiley så med sådan en som ham, så er det hvis bare et spørgsmål om at sætte sig i respekt smiley

• #29   3. sep 2009 du må aldrig kigge på heste e mens du gør det enlig bare kig væk eller ligeud ..

• #30   3. sep 2009
    Hesten går ikke op i traileren af en grund :o). Om den så er bange, ikke forstår fremmadsignalet eller klaustrofobisk - så er der en grund.

Hvis jeg var et 500kg tungt dyr der fyldte godt i landskabet ville jeg sku heller ikke være særlig glad for at gå ind i en smal passage, ville være lettere skeptisk mildt sagt da det ikke vildt være det mest perfekte for et dyr at fx. komme i klemme.

Når hesten så endda også stejler og gør tegn til at den bare ikke vil der ind, så vil jeg mene det ikke bare er pjat den har gang i.
    En hest stejler ikke for sjov, står den på to ben så er det er tydeligt tegn på at der er noget galt - om det så er fordi den er signalforvirret eller har dårlige oplevelser med situationen.

• #31   3. sep 2009 Nu mente jeg også min bare pjattede, helt ærlig der jo intet at se på ham.
    koldblodsheste er jo anderledes ikke ligesom varmblodsheste sveder trangt og vender det hvide ud af øjenene, men de faktisk lige så bange, som dem der flipper fuldstændigt. pulsen er helt oppe i det røde felt, man ser det bare ikke på dem. Så nogle gange er det altså svært at vurdere med heste.

• #32   3. sep 2009 krikken - det er også derfor jeg kører uden skillerum, så har han alt den plads han skal bruge, og det kan man se på ham at han er glad for, fremfor de gange han kørte med skillerum.

Meeeen, det med at de aldrig stejler for sjov, tror jeg nu ikke helt på, for mine hoppe da tit rundt ude på folden og både bukker og stejler af kådhed smiley så det behøver vel ikke altid være fordi der er noget negativt galt smiley

• #33   3. sep 2009 Men altså alle har deres meninger om, hvad der er rigtig og hvad der er forkert når man har med heste at gøre. Bl.a. også derfor jeg ikke vil spørge om råd herinde, for bliver man mere forvirret af smiley

• #34   3. sep 2009
    En ting er kådhed, en anden ting er når hesten konsekvent gør det i forbindelse med bestemte ting :o).

At koldblodsheste er anderledes ang. angst vil jeg ikke mene, Maja er godt nok ikke koldblodet ( nej, betrager ikke fjordhest som koldblod ) - men bliver dyret bange, så bliver hun bange også stikker hun pokker i vold - hun kan kigge på ting og se dem an, men bliver hun bange, så er hun smuttet.

• #35   3. sep 2009 Det løs bare som om at de ALDRIG ville stejle, når noget var træls for dem smiley
    Men altså, man kan se på hesten om den er bange eller ej smiley og samson har aldrig været bange for at gå i trailer, han har bare lavet fis med mig smiley

• #36   3. sep 2009 (link fjernet)

det er hjemmesiden til torben andersen...

• #38   4. sep 2009 Hej
    Har du ikke en shetlænder eller lign som lige kan være selskab på turen, det hjalp på min.
    Så elskede hun pludselig at køre.
    Held og lykke

• #39   4. sep 2009 min hest er meget nervøs og vi havde kun en god oplevelse med torben andersen.. og vil ikke sige at han slår hesten.. han dasker en smule til den med torvet... Der er ingen tvang eller hårdhændet behandling overhovedet

• #40   4. sep 2009 Dette er bare et forslag, da jeg ikke har store problemer med at få min på traileren. Den skal bare have god tid med sig og jeg skal have en masse tålmodighed med når den skal på trailer ;o)

Men jeg har været på kursus ved Gitte Naldal, hvor hun trænede trailerlæsning med nogle af hestene. Det kan være, at hun kan hjælpe. Linket til hendes hjemme side er www.horsemanship.dk

• #41   4. sep 2009 Maja E; Torben Andersen gjorde det samme mod min, & dømte den til aflivning fordi den angreb ham. Det er sgu da bare hestens selvforsvar?!

• #42   6. sep 2009 Jeg har lige denne morgen fået min oldenborgerhoppe på 14 til at gå op i traileren. Hvordan jeg nogensinde skal få lukket klappen i bag hende, ved jeg endnu ikke. Men jeg gjorde således: Satte traileren med bil foran ind i folden, og satte hegn op, så hun ikke kan nå trailer og bil. Så stod traileren i folden i tre dage og blev fyldt hver dag med hø. Hun fik altså al den den tid hun havde brug for til at undersøge, og gik allerede efter 7-8 timer selv ind til høet.
    I morges bad jeg hende så om at gå ind, og det ville hun ikke de første 10 min. Men havre i lommen, og ros og godbid ved hver eneste skridt fremad overvandt til sidst hendes modvilje. Så resten af eftermiddagen har jeg jævnligt trukket hende ind, og bedt hende gå ud igen.
    Men så snart jeg roder med midterpladen suser hun ud igen, så det tager nok endnu nogle dage.
    Måske har hun klaustrofobi. Jeg overvejer at få sat to plexiglasplader i, så hun kan se lidt mere af friheden. Hesten er jo et flugtdyr, og vil gerne komme væk fra potentielle fjender. Håber min historie kan hjælpe dig.
    Min erfaring er i hvert fald, at tvang ikke hjælper overhovedet.
    Held og lykke!
    Mvh. Anna

Kommentér på:
hjælp, han vil ikke op i traileren;(

Annonce