{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

C licens & ryttermærke 3 + 4. {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

Jeg har drøftet lidt med mig selv om jeg godt ville have haft et D licens til klubstævner. Men fordi det kun er til klub stævner, og jeg gerne vil rundt i verdenen og starte, så har mange sagt jeg endelig bare skulle tage et C licens og rytter 3 og 4, og en KLAR-PARAT-STARt prøve.. - hvis jeg har ret?

Jeg ved faktisk ikke det helt vilde om det.. Måske i kunne fortælle mig hvad det er, så jeg kunne øve/træne mig i det? smiley

Det ville være en STOR hjælp for mig! smiley Tak..
Evt hvis i ved hvor jeg kan starte/få mit C licens, i den her månede, eller frem til september.. Og hvor man kan tage ryttermærker henne..

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  C licens & ryttermærke 3 + 4.
  • #1   16. jul 2011 Ja, du skal bare havde C licens, ryttermærke 3 og 4 + klar-parat-start
    Vis du har bestået det, kan du ride C-stævner (:


  • #2   16. jul 2011 Hmm... de fleste melder sig til et kursus over et par weekender og/eller et par dage. Det gjorde jeg i hvert fald smiley
    Så er der en "underviser" fra klubben, som står for at lære jer alt det I skal vide for at bestå¨.. og vise jer/træne jer i den praktiske del.
    De arrangerer så dommere osv. og de fleste steder er der noget mad inkl.

    Det er dog desværre tit og ofte en ganske dyr "fornøjelse". Jeg tror vi betalte næsten 1700 kr. for Nr. 3+4+klar-parat-start.. inkl. undervisning og det.
    Derudover koster det jo også at have licens.. det er faktisk slet ikke så billigt endda, så før du virkeligt skal ud og starte nogle C-stævner er det ikke så smart at aktivere det (:

    Held og lykke med det smiley Det er faktisk ikke så slemt... det tager bare en del tid at øve sig til smiley


  • #3   17. jul 2011 Synes ikke rigtig jeg fik svar på det jeg skulle? :s
    - jeg spurgte om hvad det handler om, hvad jeg skal øve mig i?


  • #4   17. jul 2011 Alt om hesten og udstyr ?

  • #5   17. jul 2011 Jeg vil klart anbefale at du IKKE øver dig derhjemme.. de kan altså finde på at spørge om andet, end hvad der står i øvelses-bøgerne.. smiley smiley
    Og så føler man sig mere sikker og forberedt (; Det er altså træls, hvis man dumper.. for så skal du tage det om, (og betale om).

    Anyways, kig inde på DRF's hjemmeside, der kan du købe bøgerne, som hører til nummer 3 og 4.
    Klar-parat-start er i sammenhæng med et laaaaangt (for at være ærlig, røvhamrendekedeligt), kursus.. som du SKAL have med. Prøven i sig selv kan ikke rigtigt dumpes. Vi måtte hjælpe hinanden, spørge ham manden, og han kiggede dem ikke rigtigt efter alligevel.. men gik dem igennem og spurgte om nogen havde fejl. Det havde vi heldigvis ikke smiley

    Man kan også tage en test inde på wendy.dk, som giver et lille bitte indblik af, hvad det for emner, man kan komme ud i smiley

    Held og lykke smiley


Kommentér på:
C licens & ryttermærke 3 + 4.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce