{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Har min plag sart mave? {{forumTopicSubject}}

Hej

En af de andre opstaldere ringede til mig i formiddags, og sagde at min plag ikke så ud til at have det godt, han lå ned på marken og rystede og gad ikke rigtig op at stå, og han var meget våd og kold (det regnede). Jeg fik hende til at tage ham ind i hans boks og give ham et tæppe på og lidt hø han kunne spise, så vil jeg skynde mig der ud imens. Det tager ca en halv time for mig at cykle der ud, og hun ringede imens og sagde at han virkede som om han havde svært ved at holde balancen. Frygtede det værste og var bange for den var helt galt med ham.
Men da jeg kom der ud, stod han og hyggede sig med sit hø, og rystede ikke mere eller noget, han var kun lidt kold og våd. Der var altså ikke nogen tegn på smerter eller noget mere ?

Hende der har gården har arbejdet med heste på hestehospital og ved en del om heste. Hun mener at det kan være fordi han har et kæmpe behov for stråfoder, for at holde maven i gang, og hvis han ikke får nok af det, kan han få ondt i maven. De står på sommergræs lige nu, men jeg giver ham hø og foder et par gange om ugen alligevel fordi han vokser, men de plejer også at have fri adgang til frøgræs på folden. Men har de ikke haft de sidste par dage, fordi de har gravet nogen dræn ned i jorden. Hun mener altså det er derfor han fik det dårligt i dag. Og hende der fandt ham på folden, synes det så ud som om han frøs - det har jo også været træls vejr her på det sidste og jeg har set ham hoste lidt nogen gange.

Hvad tror i det er?
Vil det hjælpe at give ham regndækken på? (selvom jeg nok godt er meget imod dækken til en 2 års)
Har nogen heste bare mere sarte maver end andre?

Håber i kan hjælpe lidt.. er lidt fortvivlet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har min plag sart mave?
  • #1   17. jul 2011 heste skal have adgang til stråfoder hele tiden!! og det nytter ikke noget han kun får foder nogle gange om ugen, det kan ihvertfald gøre en sart mave værre.

    især når de er koldt ogg regner bruger de foderet til at holde varmen indefra.


  • #2   17. jul 2011 hvad er stråfoder? :3 mine får bare græs om sommeren?

  • #4   17. jul 2011 hahah nåe ja smiley det får de os en gang imellem smiley

  • #6   17. jul 2011 Okey, ja tror måske oss hun har ret i det med, at de kan være fordi de ikke har haft adgang til høhækken. Men de er færdige med at garve osv der nu, så de fik adgang til den igen her midt på dagen, så håber det hjælper. Men vil fremover til at tage ham ind og spise hø i boksen når jeg er der. En hest kan jo ikke tage skade af for meget hø, hellere for meget end for lidt.

    Men har altså oss mistanke om at han måske er ved at blive forkølet smiley Ved bare ikke helt om et regndækken er en god idé, for så vænner han sig måske til at have det på, og bygender måske at fryse når han får det af igen?


Kommentér på:
Har min plag sart mave?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce