{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Hvor langt {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er ny i gruppen og i distanceverdenen.
Jeg tænker at starte mit første stævne i Hedeland her til september, men er i tvivl om længden af ruten. Min hest bliver trænet med hver dag, og redet i en time ca 4-5 gange om ugen, og når vi rider tur bliver der redet i ca 1,5 til to timer med skridt og trav (nogen gange galop når jeg er alene).Hvilken længde rute ville i vælge, tænker selv på 7, 15 eller 22, men hvilken tror i?

Har desværre ikke al det smarte udstyr til at måle hvor langt jeg normalt rider, men har forsøgt at lave den rute vi tit rider på iform, og får den til ca 10 km i grove træk, og den rider vi på ca 1,5 time i skridt og trav, med et par stop undervejs. Tænker dog at lave en lidt bedre plan over det så jeg ved hvor meget vi kan ride hvor hurtigt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt
  • #1   22. jul 2011 vil sige max 15. men igen det kommer an på om der er tidsbegrænsning på. Da det er det første og det kunne lyder som om han ikke er i tip top form

  • #2   22. jul 2011 jeg vil mene at du godt kan tage en 25 km. det kan den nemt klare, den ser stærk og robust ud hvis det er safir du skal ride.. men det kunne self. også være en god ide at starte med de 15 km indtil du får lidt rutine, det er jo også lige med at finde ud af hvordan man rider efter afmærkninger smiley


  • #3   22. jul 2011 Okay tak for svar smiley
    Når vi rider tur plejer vi bare at tage det stille og roligt, og kender ikke området endnu, så for ikke at fare vild har jeg mest skridtet så jeg kan få en længere tur ud af det, eller i længere tid smiley Tror måske det bliver de 15. Han er ikke svedig eller noget når vi har redet, jeg kan bare ikke selv finde rundt på en længere tur, hehe.


  • #4   22. jul 2011 hæ hæ, nej det lyder fornuftigt så, men der er altid informationer om hvordan ruten er inden man skal ud og ride... men held og lykke, man bliver bidt af det. jeg skal til vrensted på den første 45 km så jeg glæder mig..

  • #5   22. jul 2011 man siger en hver hest som er i almindelig ridning kan tage 15km:)

  • #7   22. jul 2011 Okay tak for svar allesammen smiley tror det bliver en 15 denne gang, og så må jeg se om jeg synes næste tur skal være længere smiley

  • #8   22. jul 2011 Benyt dig af at faktisk alle distanceryttere også på pladsen deler ud af deres erfaringer.
    Kæft vi har stillet mange dumme spørgsmål og fået utroligt mange søde og brugbare svar.
    Når der er "enkeltstart" kan du skrive på anmeldelsen at du gerne vil ride sammen med en. Hvis nu en anden også skriver det, kan I følges ad. Ellers tag en med du kender i forvejen.


  • #9   22. jul 2011 Ja har læst det meste af reglementet igennem smiley vil starte med min veninde som også er ny i det. Men heldigvis står jeg i hedeland med min hest, så mange fra gården skal afsted.

Kommentér på:
Hvor langt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce