{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Kan ikke gå i venstregalop {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder.

Min dejlige dejlige part er voldsomt god i galop, men han kan simpelthen ikke finde ud af at gå i venstregalop.
Han slår konsekvent i højregalop.

Jeg har prøvet virkelig at overdrive, lade ham finde ud af det selv, tage ham ind på små volter, lave galopanspring over et spring og endda drejet ham venstre om i springet, men jeg kan simpelthen ikke få ham til det.
- Jeg er måske heller ikke såå god til at mærke galoppen, men man kan mærke at han kæmper ret meget på venstre volte. Jeg har oplevet at han changerede over i højregalop, hvor jeg troede han var i højregalop. Mistænker ham for at have lavet krydsgalop og så changeret.

Hjælp? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke gå i venstregalop
  • #1   27. jul 2011 Aaaaah.. Ja det er altså bare en bitch..

Nå men min havde balance problemer, jeg fik at vide at jeg skulle støtte op på tøjlen og overdrive hjælpen, og var også inde på de mindste volter, men uanset hvad, så slog min bare forkert an, han var en sand mester, i at galopere i kontra galop på de mindste volter, (u)dyyggtit hest smiley
    Indtil jeg slap ham fortil og lod ham gå, så han fik plads til at springe an, det blev lidt noget rod engang imellem, men det hjalp virkelig..
    Han lavede også desuden en masse kontragalop, nogle dejlige rysteture..

Og så fik jeg styrket hans balance med noget bomtræning osv..

Og det er virkelig vigtigt, at du er obs på det, hver gang! spring an, kigge er den god nok eller ej?
    Idag har jeg ingen problemer og kan springe an fra skridt (sådan ca) smiley

Ellers så øv det fra jorden, jeg har ansprings dage fra jorden, men hold det kort, da det jo er hårdt for dem små pruheste smiley

• #2   27. jul 2011 det kan både være fysisk men faktisk også psykisk... jeg har set mange forskellige heste have problemer i galoppen især fordi heste ligesom mennesker er venstre og højre håndet, det kan derfor hvis de er højre håndet have svært ved at kordinere en venstre galop.
    Selvfølgleig er balance en rigtig stor faktor i det, men det kræver jo faktisk mere balance fra hesten af at gå i forkert galop end i rigtig galop.

• #3   27. jul 2011 Det kune tyde på at han har noget i klemme et sted. Hans skulder kan også være stram eller låst - Jeg ville kontakte en dygtig kiropraktor (bruger selv Rikke Andersen) og få ham/hende til at tjekke din hest igennem smiley

• #4   27. jul 2011 Krydsgalop tror jeg helt sikkert at du ville kunne mærke! :o) Det føles meget mystisk i forhold til alm galop (uanset om hesten så går i kontragalop).

Jeg går ud fra at hesten er tjekket igennem af en kiropraktor? Og også at sadlen ligger korrekt? Ellers vil jeg foreslå dette som noget af det første.. Problemer på den ene volte skyldes ofte låsninger eller andet i den dur.. :o)

• #5   27. jul 2011 Ja få ham tjekket af noget kranio sakral eller kiropraktor. Hvis han ikke fejler noget, ville jeg se om han er stiv på venstre volte. Havde samme problem med min shetlænder, og jeg brugte indspændingstøjler i en longe på hende, hvor indvendige tøjle var spændt mere så hun kiggede indad. Det hjalp rigtig godt!

• #6   27. jul 2011
    Jeg har lige siddet og kigget noget video igennem jeg filmede her forleden og han laver faktisk venstregalop.. så det er bare piloten der skal lære hvad der er hvad x)

• #7   28. jul 2011 HAHAHA GRINEREN smiley ej undskyld :b kender det godt at det nogle gange kan føles lidt sjovt smiley

• #8   28. jul 2011 For at udlukke om det er fysisk, ville jeg også tage fat i en kiropraktor. Min hoppe ville ikke i højregalop.

Det viste sig at hun var helt låst i bækken, lænd og korsben. Efter denne tur har der intet været. smiley

Hvis hesten så efterfølgende stadig har besvær med det eller nægter, så træne balance, styrke og smidighedsøvelser fra jorden af, over bomme, og så sidebevægelser.

Kommentér på:
Kan ikke gå i venstregalop

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce