{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.162 visninger | Oprettet:

grisepas, hva gør jeg?? {{forumTopicSubject}}

heej jeg har 2 ældere islændere og er ny indenfor denne verden. Men den ene islænder - salka 24år har et frygtlig problem med at grisepasse og har rigtig svært med at finde traven undtagen hvis jeg har galoperet og sat ned i tempo sætter hun i tölt og nogen gange kan jeg så få hende i trav.

Men så vil jeg gerne lige have nogle råd om hvad dælen jeg skal gøre for at få pillet ALT passen ud, da jeg har læst og fået råd om at pas ikke er så smart at ride for det ødelægger de andre gangarter. Men som sagt er hun en gammel dame så det er noget af et arbejde.

Men har i nogle gode råd og øvelse hvordan jeg skal for pillet lidt af det grisepas/pas ud?
og få lidt mere gang i det andre gangarter?

OG hun er et lille damp barn så hun "tænder" som let som ingenting det gør det lidt sværer. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grisepas, hva gør jeg??
  • #1   6. aug 2011 Du skal bare blive ved med at tölte, tölte, og tölte!:-)
    -På de fleste heste hjælper det at ride ned af bakker i tölt..så får de nemlig røven godt med sig, og så bliver det de fleste gange den fedeste tölt!:D


  • #2   6. aug 2011 Ok det prøver jeg også på, og det er så småt begyndt at give pote så jeg må jo bare blive ved smiley

  • #3   6. aug 2011 Vil anbefale dig at få en underviser til at komme og undervise dig, istedet for at få en masse råd, hvor af helvdelen ikke hjælper på din hest (:
    - Er di hest pasagtig er den oftest også meget stiv, så prøv at bløde hende op i siderne og gøre hende smidig, det gjorde Röskvas tölt helt ren (: Men jeg havde dygtig underviser på som hjalp mig!


  • #4   6. aug 2011 Problemet er bare at jeg bor på Endelave - en ø midt i kattegat og der er sq lidt langt for at få undervisning til en hest som bare skal ride ture på. Så jeg har ikke rigtig andet at gøre en bøger, råd og sund fornuft smiley
    Har opdaget at hun er frygtlig stiv men hun er rimlig umulig at få hende til at slappe af fordi hun stresser lidt smiley
    smiley


  • #5   6. aug 2011 rigtig nok, har også haft en til at ride/cykel ved siden af mig på f.eks. tur og hun sige så om hun går rent og hvornår gangarten bliiver uren og hvornår jeg skal stoppe op (Hun er total islænder menneske så hun har rimlig forstand på det). Det er bare rigtig svært at få hende gangart der er ren undtagen skridt - men der må jo bare arbejdes.

  • #6   6. aug 2011 hah ja det rigtigt, mange tak for det smiley

  • #7   6. aug 2011 har tænkt over det kunne godt være det vil hjælpe, hun virker bare ikk helt typen som fatter hvad det helt går ud på med det longering, men det skal da helt klart afprøves!! smiley

  • #8   6. aug 2011 nej desværre smiley det ville ellers være en god idé smiley

  • #9   6. aug 2011 det kunne godt være - men skal starte på gymnasium på onsdag og har lidt travlt så det ikke meget tid jeg har. Men må prøve at tage mig sammen smiley

  • #11   7. aug 2011 Jeg ville nok også blødgøre og bøje til begge sider i skridt.. Versader, så hun får bagparten under sig, og når hun går fint, samlet og bøjet så sæt hende (fra versaden) i tölt. Det hjælper i hvertfald rigtig meget på tölten, og vil sandsynligvis være den gangart (efter noget træning), hun vil vælge smiley

  • #12   7. aug 2011 Det er svært, men kan godt lade sig gøre smiley

  • #13   7. aug 2011 Ja præcis, det er virkelig godt til at løsne en pasbundet hest

  • #14   7. aug 2011 Men hun har jo også rigtig svært ved at finde traven skriver hun
    Jeg har samme udfordring med min og jeg syntes han løsner godt ved at ride på bakker og så selvfølgelig det løsnende fra jorden, også den der kiss the boots, men hans trav har jeg ikke fundet endnu selvom de andre gangarter er blevet bedre smiley


  • #15   7. aug 2011 Han spænder ikke op mere, og er løsnet godt så versader osv er rigtig pæne
    jeg tror du har ret i at han tidligere ikke har travet fordi han har spændt op og jeg arbejder på at finde den, men ifølge bogen Dressur for Islændere kan man arbejde hen mod ren tølt osv gennem smidigheds øvelser også

    Jeg er absolut nybegynder og skriver kun hvad jeg selv har nået at få af råd og læst mig frem til indtil nu smiley

    Så du mener at hvis man har fundet traven så skal man arbejde via den? Og hvis man ikke har, så er det forhåbentligt rigtig det jeg skriver, ellers har jeg da spildt tiden smiley


  • #16   7. aug 2011 Okay smiley

  • #17   8. aug 2011 mange tak for alle jeres råd og holdning, og det giver mig noget at arbejde med, men jeg kan forstå at det bare er i gang med at få hende løsgjort og arbejde videre! smiley

Kommentér på:
grisepas, hva gør jeg??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce