{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Spillers eller St hippolyt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Sagen er den at min araberhoppe er blevet frygtelig tynd, mens jeg har været væk. (jeg har været i England i 34 dage for at studere, der har dog været en passer til hende. MEn lad mig sige det sådan, hun kommer ikke tilbage igen. Hun havde efterladte både udstyr og hest i en forfærdelig tilstand, hun efterlod hesten tynd, mug på benene og muskelfattig!).

Jeg har brugt Eggersmann senior müsli til hende, hun tager ikke det store på af det, men hun taber sig heller ikke, hvis hun bliver holdt ved lige med dette.

Jeg vil så gerne skifte foder, for at få mere huld på hende. Flere muskler også... da jeg efterlod en hest i topform lige før jeg rejste!

Hun bliver normalt fodret 1 til 2 gange om dagen nu hvor hun går på græs. Der er voldsomt meget græs, så grovfoder får hun masser af. Hun får majsflager i stedet for havre, da hun får sådan et kæmpe energioverskud fra havren.

Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg fodre hende med? Hvad har givet det bedste resultat for dig?
Kender du til en god muskelkur?
Du må gerne nævne en træningsplan (hesten er dog meget nem at få i form igen).

Ps. hesten er 19år smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spillers eller St hippolyt?
  • #1   13. aug 2011 Jeg bruger Showbic fra Besterly, men jeg ved ikke om du har en forhandler af det i dit område.
    Men det har jeg fodret min gamle hest, med da hun var 18 år, for hun var også blevet for tynd. Jeg har en 4 års, som kun får det foder for giver jeg hende noget andet bliver hun tynd.

    (link fjernet)


  • #2   13. aug 2011 Hun var temmelig pæn efter 14 dage - 3 ugerstid.
    Også er det ikke så dyrt og fodre med.


  • #3   13. aug 2011 Jeg giver det lige et kig, lyder fint nok - sålænge det bare ikke indeholde havre (:
    Min gamle futte bliver brugt som konkurrencehest, så skal lige tjekke om der er nok i foderet til hende smiley
    Prisen gør mig nu ikke noget


  • #4   13. aug 2011 jeg har brugt og bruger hippolyt natur müsli hvilket jeg synes virker rigtig godt smiley

  • #5   13. aug 2011 Feder det godt?

  • #6   13. aug 2011 Jeg kan så ikke bruge det foder du har linket til Dorthe J, da det indeholde havre smiley Hoppen kan ikke tåle at få det..

  • #7   13. aug 2011 jeg ved ikk præcis hvad der er i det smiley men min hoppe havde altid problemer med vægten og hun blev pæn efter hun fik det smiley til min nuværende hest fodrer jeg med natur müsli, betfor og lucerne smiley

  • #8   13. aug 2011 Okay, det er helt iorden.

  • #9   13. aug 2011 Pictures by ida - Pibi .: Helt i orden smiley Smutter lige ind og læser om det! smiley

  • #11   13. aug 2011 hejsa
    jeg ville give hende Linamix hver dag det feder unden og give krut,og lidt olie.
    vis den har tildens med og blive varm så skal du nok passe på med natur myslien fra hyppolyt den giver krut i røven.
    hvordan har den det med sukker de fleste foderbla som ´feder er der sukker i og byg.



  • #13   13. aug 2011 Sukker og andre fedtstoffer reagerer hun ikke på, lidt underligt synes jeg (:



  • #14   13. aug 2011 Carina N. E. A: det lyder helt klart som et forsøg (;
    Jeg har allerede bestemt mig at når hun kommer ind til vinter (i slutningen af september), bliver hun sat på lucerne og wrap (har fundet en god wrap).

    Jeg tænkte på om det ikke ville være bedre at sætte hende på senior mix fra Spillers, i stedet for cool mix?
    Det lyder til at være næsten det samme (;


  • #17   13. aug 2011 jeg bruger cool mix til min hest, han havde det også med at tabe sig og var rigtig nervøs, men siden jeg begyndte med det har der ikke været noget overhoved han er lige som han skal være og rigtig pæn plank i pelsen smiley jeg bruger så ikke helt den mægte der står på posen da jeg synes det bliver lige dyrt nok, men han får ca. 1½ kg cool mix også 1½ kg poppet byg fordelt over to gang

  • #18   13. aug 2011 Carina N. E. A: Kan du give mig en ide til et andet fuldfoder? smiley
    Du har nok ret i at det kan være for meget stivelse til hende (hun får nu også kun 80g pr dag og det er bare for at forlænge tyggetiden).

    $ Camilla H. $: Poppet byg? Hvad gør det godt for? smiley Det lød også som meget de skal have, men nu må vi jo ses hvor meget hun vil spise smiley
    FOlk har jo haft både gode og dårlige resultater med St. hippolyt og Spillers smiley


  • #19   13. aug 2011 Giver poppet byg da de bedre kan udnytte det ind f.eks. valset byg. Det gider også mere tyggetid smiley
    ja der er næsten lige så mange meninger som det som der er folk så man må bare prøve sig frem også se om det er noget for ens hest smiley


  • #20   13. aug 2011 Tak for rådet $ Camilla H. $ smiley Det er helt sikkert noget jeg kan bruge! smiley

  • #21   13. aug 2011 det var da så lidt smiley

  • #22   13. aug 2011 Besterly har andre produkter uden havre, jeg kan anbefale basic og classic. De er begge uden havre, og rigtig gode. Jeg havde en vallak som på god wrap og besterly basic holdt vægten uden problemer over en vinter hvor han normalt ellers tabte sig.

  • #24   14. aug 2011 Det ser fint ud det tilskudsfoder - lige borset fra at det giver mere energi (hvilket jeg meget gerne vil undgå!).
    Min hest er en fræser, hun stresser selv helt op til hun skummer over hele kroppen af sved, hun løber nærmest sig selv ihjel smiley Det kan godt være at hendes alder er gammel men selve hesten er ikke gammel (hun er den hurtigste i stalden lige pt).

    SÅ derfor vil jeg søge videre, hvis jeg ikke finder andet vil jeg vende tilbage til dette smiley


  • #25   14. aug 2011 Louise Ø: Jeg skal ikke vedligeholde vægten, men gøre hesten tungere/ federe smiley Og ud fra hvad jeg læste om basis så lød det ikke helt så godt - jeg kigger videre (;

    (det er bedst at tage et ekstra kig i det tilfælde at du ret faktisk skulle finde det helt rigtige foder) smiley


  • #27   14. aug 2011 har læst at din skal tage på. TM har nogen forskellige produkter som skulle være gode.

    Sort havre giver ikke energi, men feder godt og giver blank pels. Derudover skal der så noget tilskud til.

    Jeg fedede min dv vallak op på det efter han kom hjem fra mislykket salg, i rimelig dårlig tilstand.


  • #29   14. aug 2011 Carina N. E. A: Prisen er for mig uden betydning - det er mere hestens velfærd jeg bekymre mig om smiley

  • #30   14. aug 2011 Louise Ø: JEg har dog prøvet TM og det virkede ikke smiley Det er ikke mere et halv år/ helt år siden at hun var på det i 6 måneder (uden forandring).
    Jeg prøvede forskellige TM og havde da også kontakt til en repræsentant som gav nye foderplaner (de virkede dog ikke).

    anja N: Lige pt bliver hun fodret 2 gange dagligt (jeg kom hjem i onsdags og har fodret hende selv siden da). Hun går på 4 store græsfolde, hvor 2 af dem næsten ikke er blevet rørt endnu, så græs får hun nok af smiley
    Hun får ca. 2 til 2 et halv kilo pr. gang (hun har en overraskende stor appetit i forhold til at hun går på sommergræs).


  • #32   14. aug 2011 Jeb, er helt enig med dig smiley Min unghest (solgt nu) fik opblødt roepiller, vitaminer og mineraler + urter og det var så det. Det kostede næsten det rene ingenting smiley

  • #33   14. aug 2011 Det produkt fra land og fritid, så nu meget godt ud (lød godt) smiley Jeg bor tilfældigvis kun 20km væk fra denne butik, så jeg tror lige at jeg daffer derned i morgen smiley

  • #36   14. aug 2011 Så at de havde valset byg (skulle være godt til opfedning - bedre til ældre heste, da deres tænder er dårligere end yngre hestes). Kunne det være en ide at tage en sæk med det med? (til at blande i fuldfoderet? )

  • #37   14. aug 2011 Jeg har dog ikke hesten hjemme mere (pladsmangel til foder og strøelse), så hun står på et ridecenter et stykke fra mig. Jeg er deroppe ved hende ved ca. 7:30 tiden med morgenmad (jeg foretrækker selv at fodre hende) og så er jeg hos hende igen ved 16.30 tiden (både for at træne, fodre og pleje hendes krop). Jeg begynder på skole igen på onsdag, jeg vil derfor ikke få tid til at komme mere end de gange om dagen. Hun står trods altså også et godt stykke fra mig + jeg har skolen (3.g. = afgørende år for mig og min kommende uddannelse). Jeg kan derfor ikke se mere tid an til hende, hvor end jeg gerne ville. Havde hun stået hjemme ved mig selv, hvad dette slet ikke været et problem, da min far ville så fodre hende til middag og eftermiddag.

    Hestene sover stadigvæk ude om natten, de får morgenmad og aftenmad, men det er også det. Det er først senere på året at de kommer ind til middag også.


  • #39   15. aug 2011 Jeg kan dog se en forskel, efter hun er blevet ordenligt passet igen smiley Men ja, der gik lige nogle dage.. Dyrlægen har lige været her og se på hende (hun skulle lige have vaccine + tjekket hendes muk), han mente at hun var for tynd. Han tog lige en blodprøve, for at tjekke hende (gør han tit for sikkerhedens skyld). Han mente at jeg skulle blive ved med at fodre hende, selvom hun gik på græs + fik hø på en af foldene. Vi snakkede om foderskift efter at han havde læst på mit gamle foder. Jeg skulle lige fodre hende færdig med dette produkt (har ca. 5 dage tilbage af det), samtidig med at jeg blande lidt af det nye i. (har valgt senior músli fra Spillers, da det er perfekt til hende. Har snakket med en repræsentant fra Spillers.)
    Hun får derfor nu; Eggersmann Senior Müsli, Spillers Senior müsli, valset havre og special heste müsli fra TM + olie. (skifter olie om 1 uge, til noget specielt olie til opfedning).

    Hun spiser med en stor appetit, større end om vinteren? Hvordan hænger det lige sammen? smiley


Kommentér på:
Spillers eller St hippolyt?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce