{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Hvor meget forskel i nøjsomhed, 2-3 år? {{forumTopicSubject}}

Ved godt det er en dårlig titel, prøvede at koge den ned.

Jeg har to oldenborgere, en på 13, som er MEGET nøjsom, hun har lige taget voldsomt på, fordi hun får 7 kg hø og ren vitaminer!!

Og så hendes datter på 2, som jeg er meget i tvivl, hvor meget jeg skal slanke hende før græsset næste år. Moren skal jeg kunne se ribbenene på, og så får hun mundkurv på. Lyder måske voldsomt for dem, der ikke har så ekstremt nøjsomme heste, men hun har været forfangen før.

Men hvad med hendes 2-års, som skal tilrides omkring udbinding næste år? Er meget i tvivl, om det tærer på dem med tilridning, så jeg ikke skal slanke hende alt for meget?

Hun har slet ikke taget på af at få 7 kg hø, og hendes tilskudsfoder (600 g hors balance), så umiddelbart tænker jeg, hun ikke er så nøjsom, men det kan jo snyde, fordi hun bruger energi på at vokse. Dog vokser hun ikke meget for tiden..

Hvad ville I gøre i sådan et dilemma? Skal jeg slanke hende for at være på den sikre side, så hun ikke også bliver forfangen? Det er nok lettere at fede hende op end slanke hende. Er min erfaring. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget forskel i nøjsomhed, 2-3 år?
  • #1   16. aug 2011 i e tilfælde jeg har set er det svære og fede op igen end det er og slanke..

  • #2   16. aug 2011 endelig ikke slanke hende, alle de heste jeg ser komme i ridning her på Vilhelmsborg taber sig i starten, så det er godt de har lidt at stå imod med. de som kommer herud og er i almen foderstand bliver tynde hellere lidt for tyk end lidt for tynd, men behøver vel heller ikke være mega fed. det lyder som om du har godt nok styr på det.

Kommentér på:
Hvor meget forskel i nøjsomhed, 2-3 år?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce