{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

hest taber sig, hjæælp! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står i den situation at min hest Quattiere har tabt sig rigtig meget, kan ikke finde en årsag, så jeg søger nogle råd.

LIDT OM QUATTIERA INDEN JEG KØBTE HENDE:
Da vi købte hende gik hun meget stævne, og var kun ude 5 timer om dagen(efter eftermiddag), fik mad 3 gange dagligt. Ikke rigtig blevet redet på udebane eller i naturen. Blev redet dagligt med dressur og spring seriøst. Stod sammen med nogle ungheste da de andre heste ikke helt kunne enes, mener jeg. Der var flere heste, så ejere(r) havde flere og sørge for, og derfor tror jeg heller ikke hun har været til det der med at være en nussehest. Ejerer som vi købte hende af, havde 2 måneder inden vi købte hende, købt hende af en beriderelev der ville mere, så det er ikke lang tid hun var ved forrige ejer, inden endnu et skift.

DA VI FIK HENDE HJEM:
Så købte vi hende og fik hende hjem her i foråret, hvor hun i starten kom ud, fra morgen til aften og blev vænnet af med at skulle have foder 3 gange dagligt, for ingen var hjemme til at kunne fodre hende. Og vi har kun udendørs bane, det tog noget tid inden hun vænte sig til det. Og hun blev hellere ikke redet på det plan som hun gjorde ved tidligere ejer, og nu går hun med vores 2 ponyer, som også har deres mening, ikke at de har været onde ved hende, men de vil også bestemme. Vi har også skiftet foder da vi fik hende, men nu har vi igen skiftet foder til sådan noget til magre heste så hun rigtig kan tage på. Men synes ikke helt det hjælper.

Jeg har senere fundet ud af hun er en meget nervøs hest, lidt hovedsky, bliver hurtig urolig, og vil helst ikke undvære ponyerne. Men der tænker jeg så også, hun har jo heller ikke prøvet det der med at få så meget opmærksomhed, måske derfor kunne hun ikke helt forstå det. Når jeg ville hente hende på folden, kiggede hun ikke engang, hun ventede ikke det var hende jeg vil hente, men nu kommer hun glædeligt i møde.

I starten da jeg red hende var der ikke noget, men hun blev så småt mere og mere tung i det når jeg red hende. Men jeg tænkte at det var nok manglende kondi eller muskler bagtil, men en dag da jeg ville ride hende ville hun næsten ikke rigtig gå, og gad ikke tage sig sammen - ikke som hvis hun havde smerte via halthed eller noget, hun var bare rigtig RIGTIG doven i det. Men hun virkede ikke syg spiste normalt, løb rundt ude på folden og hyggede med de andre, intet jeg kunne mærke var galt.


EFTER HUN ER BEGYNDT AT TABE SIG:
Hun er stadig lige kærlig og vil gerne snakke, og hun går rundt og spiser normalt, og leger med ponyerne.
Tænker lidt på om det har været flytningen som har taget hårdt på hende, sådan at hun ikke har haft den store lyst til at æde. Men jeg tror hun er ved at falde ordentlig til, hun slapper mere af nu, og nyder opmærksomheden, som hun ikke helt forstod i starten.

Nu skal vi så snart have dyrlæge til at kigge på tænderne, for orm og det helt store tjek, for at være sikker på der ikke er noget, men vi har ikke kunne mærke på hende at noget har været galt.så håber der er nogle som kender til der her, og som har nogle gode råd til at fede en hest op med. smiley
Hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest taber sig, hjæælp!
  • #1   16. aug 2011 det kunne i hvert fald godt lyde som om din pony har fået orm, som du også selv skriver; så få evt. snakket med dyrlægen og få taget en gøningsprøve af alle ponyerne så kan i få tjekket præcis hvilken slags orm det er hun har og kan få det helt rigtige til at behandle med! (:

    med hensyn til foder, så pas på med at skifte for meget, det kan hestens mave ikke så godt tåle, giv hende evt. det foder hun plejer, og så det andet foder til tynde heste som du nævner, som et tilskud oven i det.
    som et lille råd med på vejen, kan jeg anbefale at i skaffer en sæk melasse. det er en "sukker blanding", minder lidt om brun farin. det skulle gerne give lidt på sidebenene! (-:


  • #2   16. aug 2011 tusind tak for hjælpen, det vil jeg gøre ! smiley

Kommentér på:
hest taber sig, hjæælp!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce