{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Fold problemer :( {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg har 3 skønne heste, men min DV hoppe og min lille ponymand kan bare ik gå på samme fold sammen. Jeg har haft min DV i 1år og den bette siden December og jeg har prøvet alt for at ku få dem til at enes.

Det går helt galt hvis jeg skal hente en af dem ind til træning, så går den anden til angreb...

Jeg har lavet 2 folde nu, så lillemanden går for sig selv ved siden af tøserne og så kan de godt stå og snakke sammen over hegnet og de står os ved siden af hinanden i stalden, uden problemer. Jeg prøver at lukke dem sammen engang imellem for og se om det er blevet bedre, men nej de toppes og det ender med en masse grimme skræmmer smiley

Jeg har nu sat lille manden tilsalg, hvilket jeg er meget ked af, da jeg er kommet rigtig langt med ham og er så glad for ham og ville så gerne ku beholde ham.

Har i nogle ideer til hvorfor de bare ik kan gå sammen?

Mvh Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fold problemer :(
  • #1   18. aug 2011 nogen heste kan desværre bare ikke sammen.

  • #2   18. aug 2011 Har du prøvet, at lukke ham ud med bare en af hopperne?:-).

  • #3   18. aug 2011 Emilie N : Ja han gik sammen med min gamle pony hoppe da min DV var på rideskole i vinters og der var ikke noget med de 2 sammen. Men hun er os en gammel trunte der bare tuller afsted, hvor DVén og lille manden er meget dominerende.

    Men ja der er nok ikke nogen anden løsning, desværre smiley

    Syns i det er synd han går på folden ved siden af, han kan jo se de andre ?


  • #4   18. aug 2011 Jeg synes, at du skal lade ham stå sammen med én af tøserne sammen alene i et stykke tid så de lige finder ud af hinanden og så kommer den anden hoppe ind, hvis du ikke allerede har prøvet ?:-).

  • #5   18. aug 2011 Det har jeg jo prøvet, ved at have DVén på rideskole, hvor han så gik med den gamle hoppe smiley

  • #6   19. aug 2011 Når det nu er dv en og lillemanden der ikke kan sammen kunne det måske være en ide at lade dem gå sammen selv i en periode:-)

  • #7   19. aug 2011 Ja nogen gange går det bare ikke...

    Andre gange skal de bare have lov at kæmpe det ud, uden at vi blander os...

    Så er det bare, hvor grænsen går..
    Ved ikke hvor lang tid du har givet dem, hvor de har gået sammen allesammen?

    Det med at de angriber når du tager den ene ind, er det så den hest der bliver taget ind der bliver angrebet eller??


  • #8   19. aug 2011 Det er den hest jeg tager ind der bliver angrebet smiley

    Jeg havde os en ide om at de bare skulle kæmpe sig igennem det, men det blir simpelthen for voldsomt smiley


  • #9   19. aug 2011 når de kæmper er den sidste hest så også i folden? måske er det hende de slås om.... prøv evt at sætte hende væk og ikke bare i folden ved siden af, men væk så de ikke kan se hende..

    jeg synes ikke det er synd han går i folden ved siden af.... så måske løsningen er at den sidste hest skiftes til at gå sammen med de andre, så de også indimellem har en at nusse med... altså så det ikke altid er ham der går alene.


  • #10   19. aug 2011 Den gamle plejer at gå for sig selv ned i den anden ende af folden.

    Men ja jeg tror da jeg vil prøve at sætte hende ind til ham engang imellem og se hvad der sker smiley


  • #11   19. aug 2011 Louise S

    Tænkte det nok. altså at det var den hest der blev hentet ind der blev angrebet..
    Der bliver du så nød til at gå ind i mellem...
    Evt tag 2 træktorve med ned på folde, den ene til at trække med og den anden til at afskærme, et evt angreb...
    Altså jeg har brugt det med min egen, som også blev "angrebet" af dine andre, når jeg tog ham ind, jeg slog ikke, men gjorde mig stor og havde så træktorvet som en forstærker af mit gå-væk-nu-signal..
    Til sidst behøvede jeg ikke noget træktorv, så var der ligesom skabt en hvis "forståelse" om man vil, at man skulle flytte sig når jeg bad om det, ellers ville man blive bedt om det, med store bogstaver, altså med genere kropsprog fra min side, stod ikke og råbte eller noget i den dur smiley

    Det der med at lukke dem ind og ud, tror jeg er en dårlig løsning, så skal de starte forfra hver gang..
    Tror enten du må holde ud ihvertfald 14dage til en måned ellers så ja..
    Nogen kan altså bare heller ikke tåle synet/lugten af hinanden og der er ikke noget at gøre og så har du taget det helt rette valg som heste ejer og kan kun roses for det, synes jeg smiley


  • #12   19. aug 2011 .MLC. : Ja det var da en ide at prøve det, det har jeg ik lige tænkt på før, og jeg træner ellers en del fra jorden med kropssprog osv. med dem alle sammen. Så det vil jeg da helt klart prøve smiley Mange tak for svar smiley

  • #13   19. aug 2011 Louise S

    Og mente selvfølgelig ikke min blev angrebet af dine, men af dem han gik på fold med smiley he he Ved ikke lige, hvad der gik galt der smiley

    Men håber det hjælper smiley


  • #14   19. aug 2011 Hehe forstod godt hvad du havde skrevet smiley Det kan godt gå lidt stærkt med skriveriet engang imellem smiley smiler...

Kommentér på:
Fold problemer :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce