{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

'Klikker' i ben, og stamper? {{forumTopicSubject}}

Vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften smiley

Nå, men sagen er det, at jeg har en hest på 19, som har spat i venstre ben (har dog ikke mærket noget til det i snart 10 år)
Ellers fejlter han ikke noget i bentøjet.

Dog har jeg i går og i dag oplevet at det nærmest kommer en knække lyd i bagbenene når jeg rider i skridt. Ligesom når mennesker knækker fingre.
Desuden har jeg observeret et par gange, at han nærmest sparker med HØJRE ben, ned i jorden. Altså han tager benet op, og hamrer det hårdt på gulvet/jorden.

Normalt giver jeg ham hybenpulver om vinteren for at sørge for at led og det glider fint. Det skal jeg også til at gøre nu faktisk, så tænkte om det kunne være det? Det er jo begyndt at blive koldt med alt den regn. (Han står stadig på sommerdøgnfold - men har her i weekenden lagt vinterpels)

Mit andet bud kan være at der måske sidder noget i klemme i ryggen er sådan noget? Hesten får massør i morgen.

Men er lidt nervøs, for at det er mere alvorligt. Jeg bliver ofte kaldt en hønemor, fordi jeg nærmest råber vagt i gevær når jeg bliver bekymret - men han er jo gammel?

Jeg har tænkt mig at få købt det hybenpulver og så se det an? Og så evt tilkalde dyrlæge, hvis det ikke bliver bedre?

Kender I evt andet urtehalløj til ben og sener, led og det?

HESTEN ER IKKE HALT ELLER ØM PÅ BENET.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  'Klikker' i ben, og stamper?
  • #1   31. aug 2011 Har du tjekket om han har muk eller mider? Nogle kan godt hamre benet i gulvet pga at det klør.

• #2   31. aug 2011 Min vallaks ben kan finde på at knække når jeg løfter hans bagben, for at rense hoven. Det er ikke altid, men det sker!
    Derudover står han tit og sparker hårdt bagud med sine ben.
    Jeg ved sgu ikke hvad det er, men jeg har en teori om, at det egentlig "bare" spænder en lille smule?
    Men jeg skal ikke være blank for at indrømme, at jeg faktisk har overvejet om der kunne være noget galt.

Han er 14 år, halter ikke, og viser intet ubehag ellers smiley

• #3   31. aug 2011 Hvis de har mider i benene ,stamper de også hårdt i jorden, med bagbenene, har du kigget om det kan være det?

• #4   31. aug 2011 Hvordan kan jeg se om der er mider?
    Det har jeg nemlig ikke tjekket.
    Men han har ikke muk på benet (dog har han en smule på venstre forben)

Kommentér på:
'Klikker' i ben, og stamper?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce