{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Ældre hoppe - væske i ben {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg har fornyligt opdaget at min hoppe har væske i benene om morgenen (tidlig morgen). Jeg opdagede det da vi tog til stævne i weekenden, det er der kun om morgen (før fodring).
Jeg kom noget kølende salve på og i løbet af 5min var det væk. Det skal siges at det kun er forbenene. De er hævet og varme.
Hun er 20år, men bliver brugt til hverdag (= meget motion).
Er det noget jeg bør bekymre mig for?
Hendes bagben knækker/klikker engang imellem, men er begyndt at holde op efter jeg er begyndt at fodre hende med hybenpulver + ekstra salt (drikker ikke nok).

Jeg har bestilt en magnetsten hjem, som skal i hendes drikkekop og ligge. Den skulle hjælpe på mange ting. Nogen som har erfaringer med magneter? (behandlinger, gamacher, magnetsten i drikkekopper)

Jeg har tænkt på om jeg burde købe BOT gamacher (stald), som hun kunne få på hver aften og sove med?
Eller de der specielle magnetgamacher som kun skal sidde på i 20min pr dag?
Hvad vil være bedst BOT eller magnet?

Et lille spørgsmål:
Jeg vil gerne forkæle min lille hygge hest engang imellm, men hvad af dette bør jeg vælge?
Kiropraktor
Akupunktur
Massage
Vandtræning (svømme)
Alt sammen vil naturligvis ske ved en professionel.
(tag gerne højde for at min hyp ikke er en ol-hest og jeg ikke er milionær, så derfor vil jeg ikke bruge 5000,- elelr mere på en behandling)
Det er blot som en slags godbid smiley Lidt godt til den ældre hest, som nyder at blive nusset og redet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ældre hoppe - væske i ben
  • #2   16. okt 2012 Ida: er det ikke også godt for ryggen? (hun er jo en ældre hoppe, så hun skal bare have lov til at nyde livet hos mig) smiley

• #3   16. okt 2012 Min fuldblod har stor gavn af magneter. hun har en nakkemagnet hun får på ud efter ridning, og så har hu et par benmagneter hun har på ca 10 min. efter ridning, men dem får hun ikke med ud. hun døjer med hævede ben her om efter året, men det forsvinder når hun er redet eller er kommet ud.

• #4   16. okt 2012 hvor kan man købe sådan en magnetsten? smiley

• #6   16. okt 2012 Ferrari havde også ALTID væske i ben om morgenen, simpelthen fordi hun havde stået stille hele natten. Når hun kom på fold, gik det væk med det samme, så tror ofte bare det er noget som kommer hos ældre heste? smiley

• #7   16. okt 2012 Min ældre hoppe har også hævede ben om morgenen:) Det er meget normalt. Min har været i aquatræner og til massage hos healthyhorse- det var genialt. Ligger ved Roskilde... de har i øvrigt et virbrationsgulv som øger blodcirkulationen hos hestene. Sulle være ret godt for de ældre:)

• #8   16. okt 2012 det er norm,alt også hos ældre mennesker. det er tilbageløb i benene det kniber med. Salve dur ikke, motion plejer at være kuren for det. Stor boks og ud så meget som muligt.

• #9   16. okt 2012 Min hoppe havde også tendens til det inden hun kom i løsdrift.

Jeg brugte BOT staldgamacher med stor succes! Kan kun rose deres produkter. Bruger deres ridegamacherne på min vallak og kan mærke en forandring hvis vi har reddet nogle gange uden.

• #10   16. okt 2012 En af de heste der står der hvor jeg står har også hævet bagben om morgen dyrelægen siger det er galle så det er kun fordi han ikke er i bevægelse som han er om sommeren når han står ude om natten så jeg ville ikke være bekymret men bot staldgamacher er super gode hvis man kunne få dem ned i shet str havde jeg for længst købt nogle vi har en ude i stalden som har nogle og hun er super glade for sine men hendes hest har så også stået med en seneskade og der hjalp de også meget
    Og til dit spørgsmål om den lille godbid
    Kan jeg klart anbefale massage eller mickro strøm begge ting elsker alle de heste jeg kender har selv prøvet nåle på min hvilket gjorde hun den dag idag bliver panisk når hun skal stikkes så det kan jeg ikke anbefale smiley men det som sagt meget forskelligt fra hest til hest men alle ting skal jo holdes vedlige ellers virker behandlingerene ikke smiley

• #11   16. okt 2012 Galle så sandt smiley dejligt at læse.

Det kan være en overduserig af et fodermidel kombineret med at den ikke får rørt sig nok, altså at den opholder sgfor meget iboksen:(

Magneter er dog en dyr løsnig på det problem )

• #12   17. okt 2012 Hun kommer ud hver eneste dag kl 8 og kommer ind kl17-19. Så jeg vil mene at hun står ude så længe som muligt?
    Ridestedet tillader ihvertfald ikke andet smiley (bare man stadig kunne have hestene hjemme).

Miss: Overdosering af et fodermiddel? Hvordan finder jeg ud af om det er det?

Jeg ved godt at magneter er en dyr løsning, men har bare hørt så godt om dem at jeg ønsker at prøve det bedste for min gamle hyp smiley

Amanda Nielsen: Jeg køber dem igennem min fars sekretær, hun har en smykkekæde ved siden af smiley Jeg kan evt skaffe priser eller en adresse, hvis du ønsker at købe en?

Bettina a: Hvor har du købt dine magneter (+pris evt)? smiley Hvorfor benytter du magnet til nakken? Hvad gør den godt for?

• #13   17. okt 2012 Maria C: Jeg er desværre bosat i Nordjylland, Aalborg. Så Rosklide ligger meget langt fra mig. Hoppen er ikke så glad for at køre i trailer, så jeg vil helst ikke kører hende så langt. Men gad vide om de ikke har det der vibrationsbånd andre steder, i nærheden af mig måske? smiley

• #14   20. okt 2012 Den til nakken har virkning på hele systemet, da der er mange nerver der. Den har også god beroligende virkning ved stress.

• #15   20. okt 2012 jeg mener de kostede omkring 200 kr pr stk

• #16   22. okt 2012 Så prisen for benmagneter er pr. stk, ikke for et sæt?

Prisen som står på unlab gamachen er 254,-

Kommentér på:
Ældre hoppe - væske i ben

Annonce