{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

klithuse millitary trænings stævne {{forumTopicSubject}}

er der nogen der ved hvornår der kommer propertioner til klithuse millitary klub´s trænings stævne i næste måned???

(link fjernet) Militaryklubs træningsstævne i terrænspringning

der står der skulle være propertioner på hjemmesiden - men jeg synes den er vildt forvirrende den hjemmeside

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klithuse millitary trænings stævne
  • #1   6. sep 2011 AHA har fundet det smiley

• #2   6. sep 2011 Kan du sende et link, jeg kan ikke finde det s;

• #3   6. sep 2011 http://www.klithusemilitaryklub.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=290&Itemid=41

gad vide hvad forskellen på intro klassen og klub klassen er??? det er samme højde, bare flere spring...

måske større sværgedsgrad??

• #4   6. sep 2011 Introklassen er sådan en klasse for dem der ALDRIG har prøvet det, en slags begynderklasse smiley

• #5   6. sep 2011 Altsåå, nu har jeg en skøn skøn pony som kan det hele, men det eneste den ikke vil er at bevæge sig i vand - altså, jeg kan ikke få den ned i vand, over vand eller bare tæt på vand - tror i at der er vand i den der introklasse?

Det er pænt nedern at der er vand til military stævner, for den hopper det hele og ville være super god til military hvis ikke det var for det vand. Jeg tror godt jeg ville kunne lære den det, men jeg har ikke rigtigt noget sted at øve på s;

• #6   6. sep 2011 + Den har gået med i en jagt og der sprang den det hele uden tøven - men der var der så heller ikke vand med.. Det er så nedern -.-

Vandgrav kan den heller ikke lide, men hvis jeg presser den nok kan jeg godt få den over, men vi har også en vandgrav - vi har jo ikke en military bane s;

• #7   6. sep 2011 Der plejer at være sådan en lille "sø", man skal igennem, uanset hvilken klasse man rider i Klithuse.. Så tror desværre ikke du undgår vand smiley

• #8   6. sep 2011 Vi kunne måske godt overveje klasse 0 eller 1 - som afveksling til alm dressur og springstævner

• #9   6. sep 2011 jeg skal med:D

• #10   6. sep 2011 Vil rigtig gerne med. Hvor mange klasser må man ride og hvordan ved man at man ikke rider for hurtigt ;O smiley

• #11   6. sep 2011 Jeg overvejer klasse 0 også smiley den der intro klasse...

vi har aldrig prøvet terræn spring som sådan... men har da sprunget et par bjælker i skoven, og redet en enkelt jagt smiley

Må man monstro gerne ride på hackamore????

• #12   6. sep 2011 Man må kun ride en klasse og der glæder samme regler som der stå i military reglementet.

Altså SKAL alle ryttere bære sikkerhedsvest og hjelm.
    Nej, man må ikke ride med hverken 3-ringsbid eller hackamore.

Der er vand med i ALLE klasser og man SKAL igennem, enten som var det en port eller en forhindring med nedspring i vand fx. for at gennemføre.

Men ja, introklassen er en klasse for helt nybegyndere, hvor de formentlig kan blive hjulpet lidt igennem banen.

Hvor klubklassen er en klasse hvor alle rider som hvis de red almindelig terræn til et military stævne.

• #13   6. sep 2011 Helena: Man har som regel ur med og for angivet en tid man skal være indenfor, rider man forhurtigt for man straf for det og rider man for langsomt for man straf for det. Det plejer at være indenfor et tidsrum på ca. 30-50 sek. man skal være indenfor.

Fx. er idealtiden i en klasse 4 min 23 sek. (den tid man skal være tættest på), men minimumstiden er fx. 3 min. og 29 sek. altså for man 20 staf for at komme ind FØR 3 min og 29 sek. og man for straf pr. sekund man er inde efter tiden 4 min 23 sek.

Den som så er inde tættest på de 4 min og 23 sek OG er fejlfri på forhindringer og kom igennem alle portene ''vinder'' terrænet smiley

• #14   6. sep 2011 Må man ikke ride med 3-ringbid i nogen som helst military stævner i tærræn?

• #15   6. sep 2011 vil da spørge om Louise har lyst - selvom jeg synes, 70 cm i faste forhindringer er høje for en kat 3

• #16   6. sep 2011 øv hvor træls man ikke må ride i hackamore.......!

det BURDE man måtte når man må i ridebane springning smiley

• #17   6. sep 2011 Louise og Lene N: Synes bestemt ikke at I skal starte en 70'er med en 3'er pony. Til almindelige military stævner MÅ 3'er ponyer IKKE deltage og jeg kunne forestille mig at Finn (arrangør) heller ikke denne gang laver nogen af klasserne som pony-venlige klasser. De plejer ikke at være specielt nybegynder venlige her i efteråret.

Det stævne de afholder om foråret (i april) er altid meget venligt, med venlige og mere nybegynder agtige forhindringer smiley

Ponyerne springer SAMME forhindringer som hestene i samme højde, bare i et andet grundtempo og med en anden idealtid. Derfor er 3'er ponyer normalt ikke tilladte til militarystævnerne, fordi de kan ganske enkelt ikke være med, de har ikke en chance overhovedet ..

Og NEJ, TRE-RINGSBID har tidligere været tillad, men er det ikke længere.

• #18   6. sep 2011 Sandie L: Nu er terrænspring bare LANGT fra det samme som almindelig ridebanespringning. Så nej, det synes jeg bestemt ikke man burde.

• #19   6. sep 2011 jeg er godt klar over at terræn og ridebane langt fra er det samme...!

Men når man har bedre styr over sin hest med en hackamore, så synes jeg jo det er træls (for mig) at man ikke kan deltage på hackamore

• #20   6. sep 2011 Hvis du ser nogen af de terrænbaner som rides i konkurrencer allerede fra CNC100 forstår du hvorfor man har valgt at generalisere og sige at man ikke må ride med hackamore. Det er simpelhen for farligt for hest og rytter.

• #21   6. sep 2011 det er jo også farligt for hest og rytter, hvis hesten render igennem biddet og ignorere det, hen imod en forhindring smiley (det gør isabella nemlig på bid, men er fornuftig og rolig på hackamore)....

Men kan se i reglementet at det er tilladt med hackamore i CNC* og CNC**

Heste: I CNC1* og CNC2* er alle former for bid som ikke kan skade
    hesten, samt gags og følgende hackamores tilladt:

• #22   6. sep 2011 Ja, men det er bare noget HELT andet. For med et bid har du en mulighed for at hive hårdt nok/trække til siden og væk fra forhindringen hvis det går galt, det KAN man ikke med en hackamore på samme måde .. Du skal tænke på at en hest som er urutineret i terrænet måske ikke er klar over hvor ''farligt'' det er ikke at komme helt over en forhindring, specielt ikke hvis de er vant til at kunne rive ned på ridebane-springbanen. De her terrænforhindringer flytter sig IKKE, men det gør hesten/rytteren derimod og det ender med skader/brækkede ben i de situationer. Så hvis hesten pludselig STORMER afsted og ignorere en halvparade mod en forhindring for at afstanden passer, er det bare utrolig vigtigt at kunne få hesten stoppet, på plads igen eller udenom forhindringen.

Det lyder måske voldsomt, men sådan er det jo i virkeligheden. Og terrænbanen ude ved Klithuse plejer ikke at være nogen NEM bane, så der skal du altså vide hvad du gør og kende din hest, heller ikke i 70'er klassen.

Ja, i * og ** må man gerne, men jeg har ALDRIG set nogen ride med det ..

• #23   6. sep 2011 jeg kan sagtens se det farlige i det.. men i mine øjne der er det lige så farligt med en hest som ignorere biddet...

nå men nok med den diskution smiley

Mon ikke de laver begynder klassen, klasse 0 rimelig til at komme til...?

Men ved heller ikke om jeg vil/tør deltage...

tror ikke det bliver til noget når jeg ikke må ride med hackamore... jeg har væsentlig bedre styr over hende i hackamore end med bid... med hackamoren venter hun idet mindste på mig, og jeg har fuld kontrol... det har jeg ikke med biddet...

men pyt skidt smiley vi prøver bare næste år så

• #24   6. sep 2011 Hvis man er helt nybegynder vil jeg klart anbefale at vente også starte deres ½ military til april næste år, der er terrænbanerne lavet efter at det er først på sæsonen og der vil være mange nye ryttere med. Her sidst på sæsonen er banerne ofte lidt spidsede til i sværhedsgrad (selv de små klasser).

• #25   6. sep 2011 også når det er udskrevet som et trænings stævne???

• #26   6. sep 2011 Jep :-). specielt når det er udskrevet som træningsstævne ..

Det er jo ikke som sådan et rigtigt militarystævne, så Finn må lave klasserne som han vil.

• #27   6. sep 2011 ok så tror jeg bare vi dropper det - Louise har ellers en drøm om at ride en rigtig military på Rosa

• #28   6. sep 2011 Stutteri Rannerupgård :
    Hvorfor må kan endeligt så ikke ride med 3-ringsbid? Spørger bare af ren nysgerrighed, og du virker til at have lidt styr på det, så håber det er i orden at jeg spørger :o)

• #29   6. sep 2011 Hej Allesammen

Vil sige at hvis I er i tvivl så ring til Finn.. Han vil sikkert gerne svare på alle jeres spørgsmål smiley

Louise og Lene N: Jeg er sikker på Finn vil kunne svare dig på om han mener det er forsvarligt med en kat. 3 pony smiley jeg har før set kat. 3 ponyer gå ved træningsstævner. Så kontakt da ham og hør om hans mening smiley

• #30   7. sep 2011 Sidste år havde Finn sagt god for at lade to kat 2'er starte, de blev totalt overrumlet af andre heste fordi de ikke kunne komme væk fra forhindringerne når de ikke lige kom over første eller anden gang.

Jeg ville ikke turde lade dem starte 70'eren til efterårsstævnet i KMK, men muligvis godt til forårsstævnet .. Sådan har det i hvert fald været de sidste 2 år, ved ikke om det er sådan i år også.

Lige med 3 ringsbid så aner jeg det virkelig ikke. Det har jo tidligere været tilladt s:

• #31   7. sep 2011 jeg har kontaktet arrangørene angående hackamoren, og har fået svar tilbage at der gerne må startes med hackamore til stævnet smiley

Kommentér på:
klithuse millitary trænings stævne

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce