{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Foder til konkurrence fjordhesten ? {{forumTopicSubject}}

jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal fodre med så søger lidt råd, jeg er endnu ikke begyndt at fodre, han får kun hø og sine vitaminer og mineraler, men jeg skal nu til at bruge ham noget mere så hans skal have noget at stå imod med, men det skal jo samtidig ikke være noget han tager på af... Det skal være et produkt der giver ham energi men ikke er fedt ? synes du produkter til store konkurrence heste er for voldsom en blanding...

nogle gode forslag ? prisen er ligegyldig, kom også gerne med " hjemmeblandinger"

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til konkurrence fjordhesten ?
  • #1   24. sep 2011 Hvilke vitaminer bruger du?

• #2   25. sep 2011 Kigger lige med, Fanta får bare havre og en energi müsli... .)

• #3   25. sep 2011 Det aller vigtigste er at du ved den får tilstrækkelig med vitaminer/mineraler, hvor det desværre er min erfaring at både foder konsulenter og dyrlæger undervurderer hvor meget en fjordhest skal have, hvis den virkelig bliver brugt smiley
    Mille bliver redet 1-2 timer dagligt, hvor det er middel-hård træning og så skal hun have som en stor sportshest i tilsvarende middel-hård træning.

Men jeg er slet slet ikke til færdig blandinger, da jeg synes de fleste enten er for dyre ellers indeholder de for meget melasse, korn eller noget andet jeg ikke kan bruge smiley

Så jeg bruger Salvana hestemineral 200 gr, roepiller 650 gr (tør vægt), energy oil 2dl og så får hun elektrolytter efter kraftige svedudbrud.

Lige nu går de stadig på græs 4-6 timer dagligt, så der kan jeg ikke give hende hø eller wrap (så bliver hun for tyk :-() Men til vinter vil hun få 4-8 kilo hø/wrap, hvor jeg trapper MEGET langsomt op, for igen at hun ikke bliver for tyk.

Hvis hun kommer i energi mangel, så vil jeg give Equifirst omega 3-6 energy müesli, som ikke indeholder melasse smiley

• #4   25. sep 2011 jeg kan ikke huske hvad det er for nogle vitaminer, men det er nogle guffer jeg har fået af en bekendt der havde købt en 20 kg sæk men kan ikke huske hvad de hedder, han går på lidt græs nu men han mangler bestemt ikke noget. smiley jeg synes bare det er skide svært hvad man skal vælge...

Kommentér på:
Foder til konkurrence fjordhesten ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce