620 visninger
|
Oprettet:
Foder til konkurrence fjordhesten ? {{forumTopicSubject}}
jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal fodre med så søger lidt råd, jeg er endnu ikke begyndt at fodre, han får kun hø og sine vitaminer og mineraler, men jeg skal nu til at bruge ham noget mere så hans skal have noget at stå imod med, men det skal jo samtidig ikke være noget han tager på af... Det skal være et produkt der giver ham energi men ikke er fedt ? synes du produkter til store konkurrence heste er for voldsom en blanding...
nogle gode forslag ? prisen er ligegyldig, kom også gerne med " hjemmeblandinger"
på forhånd tak
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.358
jul 2007
Følger: 149 Følgere: 194 Heste: 13 Emner: 642 Svar: 5.686
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 55 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 310
Mille bliver redet 1-2 timer dagligt, hvor det er middel-hård træning og så skal hun have som en stor sportshest i tilsvarende middel-hård træning.
Men jeg er slet slet ikke til færdig blandinger, da jeg synes de fleste enten er for dyre ellers indeholder de for meget melasse, korn eller noget andet jeg ikke kan bruge
Så jeg bruger Salvana hestemineral 200 gr, roepiller 650 gr (tør vægt), energy oil 2dl og så får hun elektrolytter efter kraftige svedudbrud.
Lige nu går de stadig på græs 4-6 timer dagligt, så der kan jeg ikke give hende hø eller wrap (så bliver hun for tyk :-() Men til vinter vil hun få 4-8 kilo hø/wrap, hvor jeg trapper MEGET langsomt op, for igen at hun ikke bliver for tyk.
Hvis hun kommer i energi mangel, så vil jeg give Equifirst omega 3-6 energy müesli, som ikke indeholder melasse
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 103 Svar: 680
Foder til konkurrence fjordhesten ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside