{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Foder til konkurrence hest - havre?? {{forumTopicSubject}}

Hej hg smiley

Hvad fodre I med til jeres konkurrence hest(e)? Gerne springheste som spring på distrikts og landsplan smiley kom gerne med link eller forslag til okay billig foder!

Og vil I fodre med valset havre til en hest som er til den nervøse og meget energiske side? hvorfor? hvorfor ikke?

Og det sidste spørgsmål er hvor lang tid man kan regne med at en 20 kg. sæk holder af gangen til en hest?

På forhånd tusinde tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til konkurrence hest - havre??
  • #1   31. aug 2012 Tak Line jeg søger lige lidt på det smiley

• #2   31. aug 2012 Bruger Nobelfood Sport til Nico smiley egentlig bare fordi, at det har hun fået hele livet og fungerer godt på det smiley

Da jeg red pony, så var havren det første vi tog fra den smiley Bryder mig bestemt ikke om havre - og det gør mine dyrlæger heller ikke smiley fik en helt anden pony (y)

• #3   31. aug 2012 Line: Okay, min hyp har være SÅ fantastisk mens hun har gået på græs 24/7 den sidste 1½ mdr (det har hun aldrig gjort før) og hun slapper mere af, og stresser ikke op over alt muligt dumt, så tænkte om det måske kunne være havren der gjorde noget?
    Dejligt med folk som kommer med erfanring fra deres varme heste, så man har noget at forholde sig til smiley

Tak Marie-Louise! smiley

• #4   31. aug 2012 Min kan ikke tåle havre, og alverdens andre foder blandinger, fordi hun er vinsk og lidt kuk kuk smiley og hun går på det der hedder Icelandic Power fra Brogaarden smiley Det er en müsli blanding, som bliver brugt til heste der yder meget i sporten smiley Foderet er nok lidt misforstået da det jo lyder som om det er et foder til islændere, men det er også til andre heste der yder hårdt arbejde på højt plan smiley Det har min gået på i et år snart, og det eneste jeg giver hende ved siden af er lucerne smiley De behøver kun 1500 g. om dagen, og selvom min får ferie i 14 dage og kun går på fold, så holder hun stadig en fin form og mister heller ikke så mange muskler smiley Det kan jeg ihvertfald anbefale smiley Og idet de ikke skal have så meget foder af det dagligt, så er det også en billig løsning i længden smiley

• #5   31. aug 2012 Et godt for til varme heste er brogaardens fase 3.
    http://www.brogaarden.eu/media/FaseIII_0908.pdf
    Jeg fodrer min, han er dog ikke konkurrencehest endnu, med valset havre. Han er en meget varm hest, men synes egentligt ikke han lader sig påvirke af havren. Om det så er fordi jeg fodre med fase 3 til varme heste der har let til at stresse, skal jeg så ikke kunne sige smiley
    Men men er rigtig glad for at fodre med fase 3 fra brogaardens. Han har fået en mega lækker pels og holder sig rigtig pæn på det generelt. Han har tendens til at blive lidt tynd, men den müsli er rigtig god til min

• #6   31. aug 2012 Bruger også Brogaardens Fase 3.
    Min hest er lidt en varm hest af racen, men han virker ikke som varm. (hvis du forstår?!) Vi rider nogle stævner om året hvert fald en gang om måned og min hest har den dejligste temperament. Hans pels er virkelig flot, og tænder. Jeg vil dog sige at om vinteren er det ikke helt nok med bare det fodre!! Jeg putter olie i for at "fede" ham lidt op, da han har tredens for at tabe sig. Især når jeg rider ham NÆSTEN hver dag. smiley

• #7   31. aug 2012 - Og det skal lige siges at jeg rider på distrikts./lands./internationalt plan smiley Og hun er ikke blevet islænder af at gå på det foder smiley

• #8   31. aug 2012 Giver også en dl olie i foderet for at det feder lidt ekstra smiley

• Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #9   1. sep 2012 Line p. Hvorfor giver du havre oveni? Burde musli som fuldfoder ikke være nok? Hvor meget musli giver du til en stor hest? Min skal nemlig over på naturmusli fra hippolyt nu og jeg er i tvivl om han behøver mere? Ved heller ikke hvad han vejer, men vejer en stor hest 162 cm ikke ca 500 kg?

Kommentér på:
Foder til konkurrence hest - havre??

Annonce