{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

For varmt (vejr) {{forumTopicSubject}}

Hej jer
Hele den sidste uge har det været ret så varmt, ikke varmere end mine fem km løbetur er for meget, eller man ikke kan lave noget overhovedet, men ca 25 grader (uden vind) men hele ugen har min ung hoppe hverken været til at gå frem eller tilbage.
Hun har en fin tynd pels uden for meget under uld, men sveder allerede under grimen.

Hun virker ikke synderligt generet af varmen på tur eller i spring, men ligeså snart det kommer til longering og dressur (hvilket er i et køligt ridehus) gider hun ikke, jeg kan ikke få to fornuftige skridt ud af hende, og hun arbejder super for tiden. - og hun arbejdede fint i sommers?

Mine tre spørgsmål er simple.

1. Hvordan kan det være hun ikke gider arbejde i det lidt køligere ridehus, frem for en varm springbane (kan godt forstå turen)

2. kan hun få nogle skader, pga. varmen.

3. hvordan kan jeg gøre det bedre for hende, med varmen (hun går på døgnfold


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For varmt (vejr)
  • #1   29. sep 2011 Hm, lyder mærkeligt - SÅ varmt er det jo altså heller ikke, det har været 22 grader og ingen vind i dag ja, men de andre dage har det været 18-20 grader og sådan en kølig, klar efterårsluft.

    Tænker du meget over varmen mens du rider? For i spring og på tur er man måske mere beskæftiget med at tænke på ridningen, hvis du forstår - i dressur går det lidt langsommere, og det giver en lejlighed til at sidde og spekulere på andre ting, som fx at man sveder, det er varmt, om det er for varmt for hesten osv. Og det kan hesten måske mærke, hvis du tænker?
    Personligt har jeg nemlig også haft tendens til at tænke, at det var for varmt, for meget vind, for meget regn osv, og at min hest derfor havde lov til ikke at koncentrere sig, hvilket han har udnyttet smiley


  • #2   30. sep 2011 Heste er jo lynende intelligente dyr.
    Måske har din hoppe fundet ud af, at når hun så er blevet rigtig svedig og varm inde i ridehuset, og så skal skridte af, så begynder hun at fryse? smiley
    Det er selvfølgelig bare en teori, men et skridttæppe kunne jo komme an på en prøve smiley


  • #3   30. sep 2011 Det kan også være, at din hest har nemmere ved at koncentrere sig i springningen end i dressuren, og går og keder sig en lille smule? smiley

  • #4   30. sep 2011 Vores sveder også lynhurtigt nu her. Men de er begyndt at sætte vinterpels og temperaturerne er jo høje i forhold til tidligere. Men skru eventuelt ned for forventninger den næste tid. Det varer sikkert ikke længe før varmen er væk. Desværre:-/

  • #5   4. okt 2011 - Nok en mindre - men små vigtig detalje - jeg bor ikke i danmark. senere på ugen toppede vi med 33 grader - men hun er levet mere op? - tja, kan være en teori

  • #6   4. okt 2011 Hihi, nå okay smiley Heldige dig at være nede i varmen smiley

Kommentér på:
For varmt (vejr)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce