Hvalpegang.. Vi vandt kampen! :-D {{forumTopicSubject}}
Sidste vinter trode vi hele tiden min 3 årige pony var halt! Han "flappede" afsted..
Ligesom et platfodet barn, eller en hundehvalp.
Vi tog kontakt til dyrelægen da han altså ikke var halt når man så på det, men han føltes halt at ride på!
Dyrelægen lavede bøjeprøver og han gik igennem unden anmærkninger!
Vi havde kiopraktor og hun gjorde ikke noget ved ham, da han var som han skal være!
Dyrelægen sagde at han havde hvalpegang! Der findes et andet og finere ord for det, men spørg mig ikke hvad det var!
Jeg fik afvide at det kunne trænes væk, men det ville måske komme igen. Der var ingen bestemte måder at få det trænet væk, men jeg måtte prøve mig frem. Det var dog ikke farligt på anden måde end at der jo var større risiko for at styrte da han bare lallede afsted.. Men at hvalpegang ikke er set godt på, er der ingen tvivl om. Hesten ligner en hundehvalp der løber jo..
Men fik samtidig afvide at han nok ikke ville være den store gangmaskine!
Vi begyndte, det gik faktisk næsten væk!
Det kom igen for 6 mån. siden og vi har taget den med ro her i sommers, så det er der ikke blevet arbejdet så meget på. Nu er vi på toppen igen og hans hvalpegang har jeg ikke tænkt meget over når jeg har redet, men i lørdags havde vi fotograf..
Jeg tror billederne taler for sig selv! ;-D
Åh, min lille stjerne altså! :´) Jeg er så stolt af hvor vi er!
http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=338742
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.381
nov 2008
Følger: 152 Følgere: 145 Heste: 5 Emner: 355 Svar: 1.945
Men som du nok også kan se er der billeder hvor tøjlen faktisk er løs.
Men han gør det fordi han bliver hidsig når han ikke må komme frem
Hvalpegang.. Vi vandt kampen! :-D