{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

bukker af glæde og overskud {{forumTopicSubject}}

Min Tinker på 6 som ellers er komplet idiotsikker og rolig bukkede mig af i kådhed på tur idag. Det kom som et lyn fra en klar himmel, jeg har aldrig selv oplevet det ( men har set det med min 9 årige datter i ridehus)
Vi havde skridtet lang tid ca 3-4 km, og herefter travet så han var godt varm, vi kommer til en lille bakke v grusvejeb, jeg stiller mig i let sæde og driver let, og wupti tager han imod invitationen og springer an, dog kun 4-5 spring før han bliver så kåd at han hopper og bukker og drejer rundt om sig selv, jeg skvatter af (godt man har hjelm på)og han bukker lidt videre, så står han helt stille somom han siger " Nå Mutti, hvorfor er du på jorden?" Jeg hopper op igen og traver videre som om intet er hændt?
Synes det er underligt, What to do? Er træt af at trille af specielt fordi jeg rider ud selv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bukker af glæde og overskud
  • #1   21. okt 2011 Øv det i ridehus og hvor der er andre smiley

  • #2   21. okt 2011 Vær forberedt, hold hans hovede oppe, og øv det. Eller lær at blive siddene på smiley Haha smiley

  • #3   22. okt 2011 vil sige det som de andre, min gamle dreng på 19 er også begyndt at bukke på tur, spring og når vi rider lidt ponygames smiley det er meget sjovt når man ved det sker smiley

  • #4   22. okt 2011 Hvis du er sikker på han ikke har ondt ved at lave overgangen, så vil jeg sige det samme som Laura. Vær forberedt. smiley
    Lad ham ikke strække hovedet ud i første omgang, men væk klar til at nykke hovedet op. Bukker hesten, og får den først lov til at stikke hovedet ned og folde det ind under sig, så kan man lige så godt selv stige af den rundede ryg. smiley
    Mærk efter i sædet hvor du kan fornemme hans rygmuskler. Du kan mærke om han begynder at spænde op. Det er tegn på ballade. Ellers hold godt øje med ørerne. De afslører også altid fis og ballade lidt inden det sker. Så har du lige det kvarte sekundt ekstra til at nå at klemme knæene om ham. For pas på ikke at holde fast med hælene. Det kan provokere til mere hopla.
    Jeg har en tøs der netop er fyldt 5, og som jeg selv har tilredet. Jeg kender også til det. Tror heste i alle aldre kan finde på at vise glæde i form af meget store og muntre galopspring. Men det er da pænt af ham han stopper og spørger om du ikke vil med videre. smiley
    Med vinteren og kulden kommer det overskud mange heste ikke har haft i lang tid over sommeren på grund af varmen. Den bruges så i mange tilfælde på det, du så fint kalder kådhed. smiley


  • #5   22. okt 2011 Hm tak for jeres indput smiley
    Ja jeg skal nok bare være forberedt på at han kan finde på det nu....
    Og det er helt rigtigt, da han først havde fået hovedet sæntek og godt "krøllet ind", ja så var der ikke rigtig noget andet end at "stige af" :-S
    En tin der undrer mig er at jeg ikke blev bange overhovedet....Jeg har også denne her dejlige fjordhoppe som jeg ikke tør gallopere på da hun bukker i anspringet, hende er jeg dog aldrig faldet af, sikke tosset man kan være smiley


  • #6   22. okt 2011 Ang. det med at være bange, så kan jeg egentlig god forstå det med dine to heste - når først man er faldet af er "det værste" prøvet, og så ved man hvordan det er smiley Hvorimod hvis man bliver siddende forbliver frygten for faldet der smiley Tror jeg !

    Men ellers kan jeg bare tilslutte mig de andres råd - held og lykke med det smiley


  • #7   22. okt 2011 Hehe... Det har min kære vallak også lige gjort! Jeg blev MEGET chokeret!
    Det skete dog ikke i naturen, men i ridehuset, hvor jeg skulle lave et changement - uden sadel.. AV for pokker!


  • #8   23. okt 2011 Hvis det er konsekvent at den bukker i galopanspringet, ville jeg nok lige få tjekket sadel og ryg... men hvis det er kådhed, er den bedste kur nok bare at drive på og få den fremad og så rose når den galoperer korrekt smiley

  • #9   23. okt 2011 Katrine P er SIKKER på at det er kådhed, han har gjort det 2 x inden for 1 år, ellers aldrig, begge gange med ørerne fremme og tju-hej humør smiley

  • #10   24. okt 2011 Jeg har en også ellers idiotsikker fjordhest, men når han er rigtig glad bukker han også i kådhed smiley
    Jeg har aldrig gjort noget ved det for der har aldrig været noget bestemt tidspunkt han gør det på smiley


  • #11   28. okt 2011 Hvis i ved den gør det konsekvent så når ved det sker så læn jer tilbage og hold hovedet op på den ....

    Andet kunne være at det ikke var glæde, om muligt noget der pludeslig gjorde ondt på den ..


Kommentér på:
bukker af glæde og overskud

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce