{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

hjælp til overslag søges {{forumTopicSubject}}

dav dav smiley Jeg står og skal have proppet føl i min hoppe næste år og jeg er ved at lave regnskab for at finde ud af hvad jeg skal tjene for at være forberedt smiley

Jeg ved at sæden koster 7.200 inkl. moms.

Så jeg mangler bla. inseminering og tjek om drægtighed osv.

Jeg vil meget gerne have i kunne komme med nogle "sådan cirka priser". ksriv MEGET gerne hvad det er der koster det og det, hvad det koster self. og hvornår det skal finde sted. også gerne med hvornår det er føllet skal have vacc. osv. kan nemlig ikke selv huske det da det er lang tid siden vi sidst avlede smiley Hoppens vacc. osv. har jeg styr på. men alt der har med føllet og drægtighedsperioden vil jeg gerne have fastlagt nogenlunde. Vil hellere have i siger 100kr for meget end 100 for lidt smiley

PFT!
-Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til overslag søges
  • #1   3. nov 2011 Det er helt umuligt at spå om hvor meget det kommer til at koste, da det ikke bare kommer an på de enkelte dyrlægers priser, men også hvor mange gange din hoppe eks. ender med at skulle insemineres for at holde.

    Kender folk der har brugt alt fra 10-15.000 og op til 80.000 for at få en hoppe i fol. Kender sågar nogle der har brugt over 80.000,- uden at få hoppen i fol... det er bare surt smiley


  • #2   3. nov 2011 sandt nok men hvis man siger 1 gang.. det er kun for at have en fornemmelse på førstehånden.. det er jo rart at vide hvor meget arbejde man skal tage imod.. men altså bliver det nødvendigt har en en baghånd med som jeg kan tage fra smiley

  • #3   3. nov 2011 Jamen så ville jeg da ringe til den dyrlæge du har tænkt dog at bruge og spørge ind til deres priser.

    Du skal overveje om hoppen skal have abort virus vacciner eller ej.
    Så skal du regne med folikel scanning, inseminering, kontrol scanning ved 18. dagen og 70. dagen.
    Så er der ormekur til føllet hver 2.-3- måned, plus vaccine (først når føllet er 6 mdr. hvis hoppen er up to date med sine vacciner) som så gantages 2 gange med en måneds mellemrum.

    Udover det er der selvfølgelig ekstra foder til hoppen den sidste 2-3 mdr af drægtigheden samt mens føllet dier.
    Følfoder og smed til føllet.

    Det er vist minimum af udgifter.

    Får hoppen problemer med at komme i fol, ryder der selvfølgelig flere scanninger og insemineringer på, plus evt. svaberprøve, skylninger mm.


  • #5   3. nov 2011 okay smiley så punktligt.. hvad skal jeg forhøre mig om med pris? smiley

  • #6   3. nov 2011 Nå ja der kommer jo også chip og pas oveni til føllet selvfølgelig smiley

    Jamen du kan jo høre hvad de tager for scanninger, insemineringer, vaccinationer, chipning mm. Om det evt. har nogle ifolingspakker.

    På nogle hingstestationer kan du jo få hoppen opstaldet og så sørger de for det hele. Det er også værd at undersøge.


  • #7   3. nov 2011 Hingsten står ved BlueHors

  • #8   3. nov 2011 Jamen så burde de have faciliteterne til at sørge for det hele.
    Jeg ville da prøve at ringe til dem og høre om de har mulighed for at ordne det hele hos dem, og hvad prisen da vil være. Har ladet mig fortælle at de er meget venlige og hjælpsomme.

    Så kan du nøjes med at bruge egen dyrlæge il kontrolscanninger, vaccinationer mm.


  • #9   4. nov 2011 pu ha det er en større omgang, jeg brugt ca 15000 kr. og i dette gælder sæd. plus levering. svaberprøve og scanning. penecilin.
    inseminering, penecilin. kontrolscanning på 16 dagen, kontrolscanning på 44 dagen og kontrol scanning igen på 70 dagen.

    jeg har ikke inkluderet virusabort vaccine som hun også for og det ekstra foder, samt alle de ting når følle kommer.

    min blev i fol i første forsøg og har brugt en dv hingst.

    hvis jeg skal have hende i fol igen, eller have en anden hoppe i fol på et tidspunkt så vælger jeg helt klart den pakkeløsning dyrlægen har. for det gjorde jeg ikke denne gang. det er lidt billigere specielt hvis hoppe skal scannes meget eller hvis hun løber om.
    eller så sende hoppen afsted til hingsteholder. og de så ordner det hele.


Kommentér på:
hjælp til overslag søges

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce