{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

Ikke bestemt nok eller? {{forumTopicSubject}}

Hej HG:).
Jeg har nogle veninder som også træner fra jorden og de synes simpelthen min pony er så uopdragen og utålmodig?;O hvilket jeg jo slet ikke forstår for jeg synes bare han er så nem at omgås.

Så nu har jeg tænkt og tænkt..måske har de ret?
De er rigtig gode ved deres ponyer og heste men når hesten/ponyen feks. flytter sig på staldgangen uden at have fået lov af dem, vader ind i dem, laver tricks såsom kysse uden at blive bedt om det osv. så sætter de hesten på plads ved at bakke den, og vil den ikke bakke feks. så bliver de "sure" og gør presset meget stærkere - ikke slår! slet ikke! men de får måske en albue i bringen hvilket hestene/ponyerne jo bakker for = gør hvad ejeren vil have, og så får de ros:).

Min veninde trænede feks. elevator med min pony i går, og han stritter imod, men hun bliver bare "sur" og holder vægten i grimen.

I dag prøvede jeg at træne elevator med ham, og jeg må sige at hendes metoder er effektive, måske det nogle vil kalde "ond" hvilket hun altså IKKE er!! men de virker for min pony sænkede hovedet lige da jeg lagde hånden på hans hoved oppe ved pandelok-roden dx.

Hvad gør i hvis ponyen vader ind i jer, flytter sig uden jeres tilladelse, kysser jer uden i har bedt om det, bider, stritter imod nogle ting osv?

Måske er jeg for blød? ved jeg ikke, men tror jeg måske jeg er? ikke at jeg ønsker at tæve min pony, nej nej! *overdrivelse fremmer forståelse* men ja...i ved hvad jeg mener:).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke bestemt nok eller?
  • #1   8. nov 2011 Altså jeg laver ikke konkret jordtræning, men jeg mener at med sund fornuft omkring heste, så laver vi nok alle lidt jordtræning på hver vores måde.

Min pony har lært at stå ubundet på striglepladsen, men eftersom hendes foderspande ofte står fyldte lige der, så kan jeg jo ikke forlange hun skal lade dem stå hele tiden. -Hun er jo levende!

Hun har ikke lært at kysse, men gør det på 'vores' egen måde som er noget selvlært, eftersom hun er født hos mig. Jeg kunne aldrig finde på at straffe hende for at vise kærtegn! Men jeg kan godt sige, så er det nok og gå igang med noget andet.

Hun må gerne flytte på sig, bare hun ikke forlader området før hun har fået lov.

Men hun må ikke 'bokse' rundt eller lave direkte uartige ting, så beder jeg hende stoppe med en meget bestemt stemme. Og hun må da heller ikke vade mig ned, men at hun går helt tæt på mig, er ikke uartigt, hun ligger sit hoved ind i mine arme og er bare meget nær og kærlig.

Hun kan godt vade folk ned! -Det gør hun også med nogen, der må de irettesætte hende, for det hjælper ikke at jeg gør det på deres vegne. Det er dog meget tydeligt, at dem hun vader ned, er for det meste nogen hun ikke bryder sig om, eller nogen hun ikke respektere. (Folk hvor selv jeg kan se, at de ikke regner hende for noget)

• #2   8. nov 2011 .°º•¤ Mimmi ¤•º° .
    Hvordan ville du forklare man stopper hesten hvis man ikke må tage i tøjlen/trætovet/grimen...?

Kommentér på:
Ikke bestemt nok eller?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce