{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Foderplan forvirre.. {{forumTopicSubject}}

Har haft bedt brogården om at lave foder plan til min to ponyer.

Wallow: 14 år, 142 cm høj, ca. 450 kg, overvægtig, i genoptræning efter at have stået stille 5 år.
Jeg har givet ham, salvimin grøn, lucerne, roepiller, pt e-vitamin og lidt soyaolie. fri frøgræs.samt lidt wrap.

Foderplan fra konsulent:
700g tm super muslie plus
5 kg wrap
5 kg frøgræs

Pepper: 3 år, 125 cm høj, ca. 280 kg. Taber sig hurtigt når det bliver koldt, har allerede tabt sig en hel del, så skal tage på. ren selvskab pt.
Fik hos mig
600g tm super muslie plus, lucerne, roepiller, soyaolie, fri frøgræs og lidt wrap(får løbene mere og mere, men har for ca 1,5 måned siden haft forfangenheds symtomer.)

Ny foderplan siger:
300g tm super muslie plus
300g roepiller
100g lucerne
3kg frøgræs
3kg wrap
50g soyaolie.

Det er mindre end han taber sig på hos mig, hvilket de fik a vide. Men det der undre mig er mængden af muslie, Den er hos pepper halveret i forhold til hvad deres vejledene mængder siger.

Vejl kan ses her:
http://www.tjornehojmolle.dk/NR/rdonlyres/3E887B9C-213C-4ED9-A2C6-8A26FFB5916E/0/Vejledendedagligdosering1.pdf

Burde jeg stole på han kan klare sig med så lidt muslie, og så bare tilføje mere wrap? havde evt overvejet at give lidt majs også, så han ikke er skind og ben til sommer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderplan forvirre..
  • #1   9. nov 2011 ehm, det der er da en konsulent fra tjørnehøj? smiley blev lige forvirret da du har skrevet brogaarden , og de er nemme at forstå smiley

  • #2   9. nov 2011 Nåhh. nej. Det var oss fra tjørnemølle. smiley Har bare oss efterspurgt fra brogården, det er derfor jeg kludre lidt i det. smiley

    det skal lige siges at Pepper havde en forventet højde på 135, derfor har han fra han var 2 fået 650g af det, har bare sat det ned til 600g, da han nok er gået i stå med at vokse. smiley men 300g syntes jeg virker som meget lidt.?


  • #3   9. nov 2011 det lyder i hvert fald ikke som om den er dækket ind vit/min mæssigt kun ved 300g. synes du skal skrive derind igen og spørge om der er sket en regnefejl?

  • #4   9. nov 2011 Jah. Det har jeg også gjort, i sidste uge, har bare aldrig hørt mere. Så ved ikke om jeg bare burde bruge min sunde fornuft i stedet. Og fortsætte som jeg hele tiden har gjort. smiley

  • #5   10. nov 2011 det er wrap/hø de skal leve af.. så den begrænsede mængde müslie er ganske ok..

    men hvis du ikke er tryg ved din nye foderplan, så følg dit hjerte.. du kender din hest..

    jeg ville så sætte wrappen ned og hø op for den lille tykke, og give den lille slanke mere hø ved siden at wrappen..


  • #6   10. nov 2011 Det er jeg nervøs for med muslien er at han ikke er dækket ind med vitaminer og mineraler med så lille en mængde.?

    Har ikke mulighed for at fodre med hø, kun frøgræs og wrap. Frøgræs bliver desværre også begrænset lidt her til vinter, da vi ikke kan opbevare det.


Kommentér på:
Foderplan forvirre..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce