{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.655 visninger | Oprettet:

At trække med hesten {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg tænkte bare lige det kunne være spændende at høre 'hvordan' i trækker med jeres hest?
Altså.. Hvis man skal tænke på sikkerheden må hesten jo i hvert fald ikke gå bagved, og helst heler ike foran.

Men - hvordan gør i?

Med Freja, er det faktisk enkelt.
Hun vil ikke følge med hvis jeg går foran hende, og jeg lader hende sjældent gå forrest. Freja er allermest rolig når jeg går lige ved hendes skulder, det samme hvis jeg øver synkrontrav eller galop, så er hun altid ved min skulder.
Har haft en rigtig dårlig oplevelse med en hest der gik bag mig. Den trådte mig i hælen og jeg væltede, derefter travede den henover mig. Derfor lader jeg heller ikke min hest gå bagved.

Nu er det self. anderledes hvis man skal ind af en dør, hvor 'rytteren' jo skal gå forrest.(Jep, jeg har tager ryttermærkerne :b)

Men nu tænker vi på en helt almindelig ligudrettet vej, f.eks. ind fra folden, eller bare genrelt en træktur.

Mvh. Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At trække med hesten
  • #1   20. nov 2011 jeg trækker med pisken smiley haha ved godt det lyder underligt men jeg er simpelthen for doven til at hente grime og tov, så jeg tager pisken med ud og slår den ned i jorden og så kommer hun hen til mig og følger mig med 1 meters afstand bagved smiley så pisken er en slags tiltrækning for min hest smiley jeg strigler også uden grime og tov smiley

  • #2   20. nov 2011 Kommer an på hvilken hest jeg trækker og hvor hurtigt den går.. Men med Jeanne D'Arc plager jeg bare at gå og så går hun med.. dvs jeg går foran hende... men det er som om hun føler sig mere tryk når der går en foran hende.. smiley

  • #3   20. nov 2011 Chanel vil allerhelst gå bag ved mig ind fra fold.. men på tur og andre steder går hun stortset altid vil siden af mig, så jeg går ved hendes skulder:-)

  • #4   20. nov 2011 Med min Indy tænker jeg aldrig over hvor hun går. For jeg går egentlig bare. Og gør træktorvet helt løst og så går hun hvor hun vil. Men for det meste bag mig hvis det regner eller hvis det blæser en lille bitte smugle (;

  • #5   20. nov 2011 Ja, jeg trækker for det meste heste ved skulderen, eller hvor de går bag mig, ved siden - hvis du forstår smiley


  • #6   20. nov 2011 Altså, vis der er andre heste, som viser interasse for Stjarni, har jeg altid et trækketov med, så jeg kan vifte dem væk. men ellers plejer Stjarni egnetlig bare at følge efter mig, lige ved min skulder, så skulder mod skulder. men jeg har så også lavet en HEL masse træning med at skulle følge efter mig, uanset hvad der sker, så kan stoppe ham på afstand, få ham til at bakke på afstand osv. Men har altid et trækketov med, vis der skulle ske noget, men det plejer jeg bare at klikke fast i hans grime, og derefter svinge det om på ryggen af ham smiley

    Vis jeg går tur, har jeg altid et trækketov på ham, uanset hvad. Stjarni er ikke trafiksikker endu, selvom han kun reagere over for de store maskiner, skal jeg ikke nyde noget vis han begynder at løbe, fordi der kommer en bil, og i værste fald løber ud foran den. men ellers plejer torvet også bare at hænge hen over ryggen på ham, vis katten ikke ligger der.

    Når jeg lader min Lillebror træne Stjarni, er der også trækketov i ham, men nogle gange ikke, da vi bare træner i roundpen. Men trækketovet er mere for at min lillebror(han er 7) skal føle sig tryg, og så jeg hurtigt kan række ud efter ham, vis der bliver noget. og der er ikke sket noget endu :).

    Når JEG træner Stjarni, har jeg altid et trækketov liggene i lommen, men jeg bruger det aldrig. Han lytter godt efter, og er opmærksom på mine signaler og min energi, ligeledes er jeg opmærksom på ham, og så køre det bare smiley

    Sorry det blev lidt langt smiley


  • #7   20. nov 2011 jeg går foran min ellers vil han ikke gå og min unghest hun går ved min side

  • #8   20. nov 2011 Min gamle hest gik jeg bare ud på folden til, gik helt hen til hende og kløede hende lidt, lagde en cordeo om halsen på hende, så klappede jeg mig selv et par gange på låret og sagde "kom" Ligsom til en hund, og så fulgte hun pænt efter mig. Hende brugte jeg ikke grime eller tov til.
    Min nye hest har ikke helt lært det endu, så hun får grime på og bliver også bundet i stalden. Når jeg trækker med hendes steder hun kender, går hun lige bag mig, når vi er ude på oplevelse går hun lidt mere fremad, men jeg lader hende ikkke gå længere frem end at jeg er ud for hendes skulder.


  • #9   20. nov 2011 Min pony får lov til at gå lidt som det passer hende, hun har bare lært, at hendes skulder ikke må komme foran min hofte. Hvis hun er rolig går vi nogle gange også tur hvor hun går frit, men det er selvfølgelig kun på små veje. Hun går også ofte bag mig selvom du siger, at det er farligt. I princippet er alt jo farligt med heste og den kan også springe ind i dig når du går ved siden af. Har nu aldrig haft dårlige oplevelser med, at min pony springer ind i mig

  • #10   20. nov 2011 Tja, det ved jeg såmænd ikke. Som regel går vi ved siden af hinanden - skulder mod skulder. Men som regel når hun skal ind fra folden, og vi går op til leddet, går hun næsten altid bag mig, ved ikke helt hvorfor hun gør det. Men hvis jeg får hende op på siden af mig, så sænker hun farten så hun gør en meter bag mig ca. Hun løber aldrig fra mig eller ind i mig eller noget, hun kan nok bare godt lide det, eller hvad ved jeg. smiley Men hun tilpasser altid tempoet så hun går ca 1 meter bag mig.

    Hvis vi går tur, går vi altid ved siden af hinanden. Mest af sikkerhedsmæssige årsager, da det vil være svært at holde hende hvis hun går enten foran mig eller bag mig, hvis hun skulle ske at blive forskrækket for noget. Jeg stopper hende op hvis hun går foran, og driver på hvis hun går bagved.

    På staldgangen går hun bare som hun vil omkring mig, uden tov for det meste. Hun holder sig altid i nærheden. Gør det dog kun hvis vi er alene i stalden, da det jo kan genere andre, at hun går rundt alene. smiley


  • #12   21. nov 2011 Har altid Chanel ved min skulder, både af sikkerhedsmæssige årsager, og fordi sådan er hun vant til at jeg træner synkron, så hvis jeg fx. stopper op på vej ind fra fold, så stopper hun også - på den måde bruger jeg træningen til den daglige omgang med hesten. smiley

  • #13   21. nov 2011 For det meste går Tjalfe ved min side, men nogengange går jeg forrest smiley

Kommentér på:
At trække med hesten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce