{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Lammeskindsgrime mm {{forumTopicSubject}}

Ja det måske et lidt sjovt indlæg, men er bare interesseret i at vide om det er dårligt for en hest at gå med lammeskinds grime på marken hvis det regner osv, når det så bliver vådt ? der var bare en der påpejede det for mig fordi mit dækken havde et lille stykke plys ved manken, så vil da lige være helt sikker på det ikke gør nogen skade at de har det på selvom det regner eller hvad det nu sku være? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lammeskindsgrime mm
  • #1   28. nov 2011 På grimer ville jeg sige det var ulækkert for hesten i regnvejr (: Men på dækner, så er det ret svært at undgå, og det er jo på, for at der ikke kommer gnavesår (:

  • #2   28. nov 2011 jaah det jo så om man vil "udsætte" sin hest for det eller ej.. hehe.. men der er vel os så meget andet der klamt for den... men ja forstod heller ik helt den kommentar mht dækkenet, men det får han i hvetr fald på hehe smiley

  • #3   28. nov 2011 at have lam på dæknet er bedre end slet ikke at have det smiley Kender en hvis pony havde dækken på uden lam ved manken, den fik et stort og slemt gnavesår ud af det smiley Så lam er bedst til dækken smiley

    Jeg ved ikke om man kan påpeje at lam er ''klamt'' for hesten og have på sin grime, de fleste giver jo deres heste lam på grimen om vinteren men sneen ville jo stadig smelte ind i lammet og være fugtigt smiley Hvis man kan give den det på om vinteren kan man også om efteråret når det regner og sådan smiley Jeg mener det tørre igen og hvis lam kan klare at gå ude i regnvejr med al den pels der så kan heste også klare at have det på i marken smiley


  • #4   28. nov 2011 det lyder meget fornuftigt, gider nemlig bare ik investere i en hvis jeg aldrig kan have den på alligevel med mindre vi skal til stævne eller noed, for det skal vi ikke foreløbig smiley men der sker ik noed ved at købe en så.. det godt nok smiley heh

  • #5   28. nov 2011 der sker ikke noget ved at købe den smiley Min venindes hest har plys og jeg kender selv en der har haft lammeskind på sin fold grime smiley Hesten bliver ikke syg eller noget, den bliver jo godt nok våd, men når regnen er væk vil den tørre igen smiley Så du kan sagtens købe lammeskind til grimen ingen problemer der smiley

  • #6   28. nov 2011 super, tak for svar smiley

  • #7   28. nov 2011 Jeg har lavet en plys-ting med velcro til min's grime, som jeg så kan tage af og på, så den kan blive vasket eller taget af hvis den bliver ulækker. Mine går får det meste uden grimer, men skal de endelige have grimer på, er det med plys eller lammeskin. smiley

  • #8   28. nov 2011 mine har ikke hverken plys eller lam på deres grimer, det bliver så hurtigt vådt og beskidt, og der hænger nemt halm og andet fast i.

    flere af mine dækner har heller ikke skind/plys på dette er dog ikke med vilje, men det giver ingen problemer.


  • #9   28. nov 2011 Min har ikke grime på på folden...

  • #10   30. nov 2011 det ikke svært at passe lam,
    min har tit lammeskindsgrimer på i den kolde tid.
    det tørre hurtigt syntes jeg ellers kan man jo have en liggende og skifte med i såfald det hvertfald heller ikke farligt eller noget

    husk hvis du køber en dyr grime med lammeskind og pas den rigtig så holder den meget længere og bliver ved at være pæn

    mine råd er :
    max på 1 uge
    vaskes i hånd helst i varmt vand
    nullers forsigtig med fingerene for at frigøre evt. mudder (ellers en blød baby børste)

    grimen hænges til tøre på radiador når den har dryppet af udendørs
    når grimen er tør tages en hovbørste som er en hård en og så børstes grimen skal den blive ekstra puffet og lækker hver gang så put lidt baby pudder i og børst med den hårde børste igen....


  • #11   30. nov 2011 mange tak Pernille for rådet, det altid godt at lære lidt (:

  • #12   30. nov 2011 var så lidt var såden lidt selv i mange år jeg ikke turde have noget med skind fordi det ikke kunne rengøres ordenligt men en dag prøvede jeg bare med en grime for at se hvad der skete og der skete ikke andet end at den blev flottere med pudder og børste smiley
    held og lykke med lammegrime smiley


  • #13   30. nov 2011 hihi okay smiley og tak tak smiley

Kommentér på:
Lammeskindsgrime mm

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce