Alfa-hopper - jeres erfaring {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres erfaring med Alfa-hopper?
Jeg har en hoppe, som normalt altid er førerhoppe, men før hun fik føl var det altid på en god og høflig måde - igen spark eller bid. Men det gør hun nu, efter at have gået med føl.
Men føllet, som nu er 2 år og 5 måneder, er værre end hende. Altså HUN markerer for et godt ord, og hvis hun føler, jeg jager med hende (der skal ingenting til), markerer hun også overfor mig. Meget pige-fornærmet.
Hun sparker, bukker og stejler, hvis hun vil sige fra - hvor der heller ikke skal noget til.
Problemet i al sin enkelhed: For meget selvtillid/ego.
Moren ville aldrig-aldrig markere over for mig, og derfor kan jeg ikke lide det.
Hvis hun gør det i longe, er jeg bare mere tydelig, og forlanger hun skal gå i galop ex., og så er det som om, hun accepterer det. Men det er da ski** træls!
Føler, jeg snart skal bruge noget join-up på hende. Har også brugt det med stor succes med hendes mor.
Men hvad med jeres, hvad gør I, med de bissede damer? Føler, jeg er for gammel til sådan noget pjat, næste gang skal jeg IKKE have en, der er leder-hoppe, jeg er god til at være konsekvent, men synes også, det er træls altid at skulle skære igennem en kæmpe vilje og stædighed.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Det er en MEGET skikkelig plag med godt temperament, misforstå mig ikke, men selvom andre nok ikke ville bemærke det, gør det mig sq ked af det, at hun mener, hun skal bestemme, og man altid skal sørge for at "få det sidste ord".
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
så hvad der skla til for at sætte netop din hest på plads er det du skal bruge, så den ved at du er og bliver den støreste klogeste og stærkeste
Alfa-hopper - jeres erfaring
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside