{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Er desperat, hjælp mig! {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid haft lidt problemer med at hente min søde ismule på folden, det har gået lidt op og ned, men jeg har altid kunne fange ham til sidst. Han blev for et halv år siden flyttet et andet sted hen, på en fold, fordi vi skulle flytte og derfor ikke kunne have ham hjemme længere. Og nu vil han slet ikke hentes. Han kan overhovedet ikke lokkes med mad, og så går de andre heste på folden i øvrigt også amok hvis du har mad med..
Når jeg bare går hen i mod ham, begynder han at gå væk, når jeg når et hvis punkt. Det der virkelig for mig til at undre mig helt ekstremt er, at han nærmest går i en cirkel rundt om mig, og når han stopper op igen vender han kroppen og ørene mod mig og begynder at smaske. Som om han er fuldt fokuseret på mig. Han begynder aldrig at græsse som andre heste måske ville gøre, men alligevel må jeg ikke komme helt hen til ham.

Nogle der har nogle idéer til hvad jeg skal gøre? Spørg gerne hvis der er mere i vil vide!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er desperat, hjælp mig!
  • #1   12. dec 2011 Skriv også meget gerne hvis i har en idé om hvorfor han gør det, for er virkelig totalt lost omkring det.

• #2   12. dec 2011 Vil tro at du måske virker truende i dit kropssprog.

Når du henter en hest skal du nærme sig i en bue forfra.. Altså gå hen til hesten i en blød bue så du ender ved dens skulder/hals.
    Hav et 'blødt' og afslappet blik der hviler på jorden men naturligvis samtidig orienterer sig rundt på folden.
    Slap af i dine skuldre og hænder.
    Træk vejret.

• #3   12. dec 2011 Katrine P
    Det har jeg skam prøvet, og det virker ikke.. smiley
    Tidligere ville han faktisk helst have at jeg kom bagfra, hvis man kan sige det sådan. Altså jeg først rørte ham på bagparten, så videre over ryggen osv. Men nu må jeg slet ikke komme så tæt på.

• #4   12. dec 2011 Hvis jeg har været for 'hård' ved min hest træningsmæssigt dagen efter, eller har trænet noget der kedede ham, vil han ofte ikke ind (han løber dog ikke fra mig).

Men hvis jeg indretter min træning efter ham, tager hensyn til hans niveau og koncentrationsevne og bruger en masse ros og giver ham succesoplevelser, ja så kommer han mig i møde næste dag smiley

Prøv at omlægge din træning i et par uger og se om det ændrer sig.

• #5   12. dec 2011 Katrine P
    Desværre rider jeg ham slet ikke fortiden pga. private problemer.. smiley

• #6   12. dec 2011 træning behøver ikke være fra ryggen smiley

• #7   12. dec 2011 Nej selvfølgelig ikke, forstod det bare sådan. smiley

• #8   12. dec 2011 jeg havde en islænder der havde noget alla det samme..

Jeg ejede halvdelen af ham, hvilket vil sige at vi var 2 forskellige mennesker om ham... Han var mulig og kunne absolut ikke fanges på folden.

Men da jeg købte ham, og det kun var mig der omgik ham blev han en engel..

Men hvis jeg var på ferie og andre skulle passe ham, fik han tilbage fald smiley

• #9   13. dec 2011 Forstår det på den måde, at han går på fold med nogle andre, evt. i flok?
    - så Hvad sker der hvis du tager nogle af de andre heste, måske førerhoppen, med ind mod lågen/hegnet? smiley

- Det kunne være at han så blev interesseret i, hvad det er du laver, og hvorfor i går ind, og gerne vil med smiley

Kommentér på:
Er desperat, hjælp mig!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce