Er desperat, hjælp mig! {{forumTopicSubject}}
Jeg har altid haft lidt problemer med at hente min søde ismule på folden, det har gået lidt op og ned, men jeg har altid kunne fange ham til sidst. Han blev for et halv år siden flyttet et andet sted hen, på en fold, fordi vi skulle flytte og derfor ikke kunne have ham hjemme længere. Og nu vil han slet ikke hentes. Han kan overhovedet ikke lokkes med mad, og så går de andre heste på folden i øvrigt også amok hvis du har mad med..
Når jeg bare går hen i mod ham, begynder han at gå væk, når jeg når et hvis punkt. Det der virkelig for mig til at undre mig helt ekstremt er, at han nærmest går i en cirkel rundt om mig, og når han stopper op igen vender han kroppen og ørene mod mig og begynder at smaske. Som om han er fuldt fokuseret på mig. Han begynder aldrig at græsse som andre heste måske ville gøre, men alligevel må jeg ikke komme helt hen til ham.
Nogle der har nogle idéer til hvad jeg skal gøre? Spørg gerne hvis der er mere i vil vide!
mar 2008
Følger: 108 Følgere: 100 Heste: 1 Emner: 29 Svar: 87
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Når du henter en hest skal du nærme sig i en bue forfra.. Altså gå hen til hesten i en blød bue så du ender ved dens skulder/hals.
Hav et 'blødt' og afslappet blik der hviler på jorden men naturligvis samtidig orienterer sig rundt på folden.
Slap af i dine skuldre og hænder.
Træk vejret.
mar 2008
Det har jeg skam prøvet, og det virker ikke..
Tidligere ville han faktisk helst have at jeg kom bagfra, hvis man kan sige det sådan. Altså jeg først rørte ham på bagparten, så videre over ryggen osv. Men nu må jeg slet ikke komme så tæt på.
aug 2008
Men hvis jeg indretter min træning efter ham, tager hensyn til hans niveau og koncentrationsevne og bruger en masse ros og giver ham succesoplevelser, ja så kommer han mig i møde næste dag
Prøv at omlægge din træning i et par uger og se om det ændrer sig.
mar 2008
Desværre rider jeg ham slet ikke fortiden pga. private problemer..
aug 2008
mar 2008
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 349
Jeg ejede halvdelen af ham, hvilket vil sige at vi var 2 forskellige mennesker om ham... Han var mulig og kunne absolut ikke fanges på folden.
Men da jeg købte ham, og det kun var mig der omgik ham blev han en engel..
Men hvis jeg var på ferie og andre skulle passe ham, fik han tilbage fald
mar 2008
Følger: 53 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 296
- så Hvad sker der hvis du tager nogle af de andre heste, måske førerhoppen, med ind mod lågen/hegnet?
- Det kunne være at han så blev interesseret i, hvad det er du laver, og hvorfor i går ind, og gerne vil med
Er desperat, hjælp mig!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside