{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Trailervant - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hey derude smiley

Skal til at trailertræne min unghest Philippa på 4 år. Hun har 2 gange før været i trailer. Første gang da hun skulle hen til Sandagergaard hvor hun blev tilredet, og anden gang da hun skulle op på HIS. Begge gange har det været en prof der har gjort det.

Nu skal vi jo til at vænne hende til det. Enten ville jeg lade hende gå op, binde hende og lukke lemmen, og lade hende stå. Eller også ville jeg køre en lille tur, inden jeg tager hende ud igen.

Hvad synes I? Det kan godt være, hun bliver mere urolig, hvis hun bare står stille derinde. Har I nogle tips, eller god erfaring I vil øse med? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailervant - hvordan?
  • #1   13. dec 2011 Jeg ville starte med at få hende ind og kun liiige være HELT inde, for så at trække hende ud igen med det samme. Så forbinder hun det ikke med noget træls og og at hun skal være derinde i længere tid hver gang.

    Så gøre dette nogle gange og en anden dag så lade hende stå derinde i 10-15 min og så lade hende få fri igen.

    Altså sådan bygge det op ;D


  • #2   13. dec 2011
    Jeg har haft en "hestevisker ude" - hun var super dygtig og hun lærte mig nogle tricks.
    Min ville absolut ikke gå ind i traileren, overhovedet .. Så jeg fik hende ud, og hun havde så selv været ude for en ulykke med en hest i traileren. Så hun sagde til mig at man ikke har noget at gøre i traileren sammen med hesten.

    Så hun lærte den det hele fra jorden. Det er såen at man har en "pind" med en dut ude for enden, så det ikke gør ondt ..
    Først lærer man den og bakke ved og dappe den på bringen og dappe den i sadellejet, hvor den så skal gå frem ad .. når den kan det og den forstår hvad du vil - tager du traileren i brug.
    Når traileren kommer ind i billedet så trækker du den hen til traileren og dapper den i sadellejet også skal den bare gå op på rampen .. hvis den gør det så lader du den stå lidt, og dapper den så på bringen for at få den til at bakke ned igen og trækker den væk og giver den en gulerod eller en tot hø .. hehe ..

    og sådan fortsætter du, indtil du føler du kan presse den lidt mere også gå helt op i traileren .. du skal selvfølgelig bare stå ved siden af traileren og dappe den, og husk et LANG træktov ..

    Hvis du føler den er klar til at blive presset lidt mere end bare lige og stå på rampen, så gør det bare - men hvis den stopper og begynder og gumle eller snuse, skal du lade den stå - for så er den ved og "tage en beslutning" om hvad den skal .. hvis den så bakker, dapper den den i sadellejet indtil den går frem igen ..
    når den så går frem, skal du stoppe med at dappe med det samme - og det gør du også når du starter med det hele .. ligeså snart hun lytter for det du vil, skal du stoppe med at dappe hende ..

    jeg håber du kan bruge det - ellers skriv en PB til mig, så kan du få mit mobil nummer - så kan du ringe til mig istedet smiley

    Min går lige i trailer nu, jeg behøver ikke dappe den mere - jeg stiller mig bare ved siden af traileren, trækker hende derhen også går den ind .. hun er 4 - så de kan sagtens selv lærer og gå ind .. Så er man fri for og gå med derind, hvis der skulle ske noget smiley ..


  • #4   13. dec 2011 Prøv bare at væn ham til det ligeså langsomt. Men en ting som du virkelig skal huske er at hvis du først begynder så må du under ingen omstændigheder give op før hesten har prøvet at være ikke i traileren.

  • #5   13. dec 2011 oh husk aldrig være én om det hvis det er en følsom hest du har smiley

Kommentér på:
Trailervant - hvordan?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce