{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Vakuoler?! {{forumTopicSubject}}

Hej derude bag skærmen smiley

Min hest er lige blevet sundhedsundersøgt af dyrlægen, da jeg skulle have ham forsikret. Og alt i alt en sund hest uden nogen store anmærkninger. Han har meget lidt skæv haleføring i skridt som forsvinder i trav, et lille overben på sit venstre forben så egentlig bare skønhedsfejl. Men.. Så har han også vakuoler i/på øjnene?! Dyrlægen mener ikke det har nogen indflydelse eller betydning på hesten, da hans syn er som det skal være og han reagere normalt, og han er også blevet forsikret uden problemer. Men så er det jeg tænker, HVAD ER VAKUOLER egentlig?!
Det jeg finder på nettet handler om planteceller, så synes ikke rigtig det besvarer mit spørgsmål? Og det giver ikke mening når man kan se i øjets kant nogle små hvide pletter, som nærmest ligner puds, men som sidder fast. Jeg er egentlig bare nysgerrig efter at HVIS det havde betydning, hvad kan det så betyde for hesten? Altså dårligt syn eller hvordan?

Håber der er nogen af jer derude som ved det måske? smiley Ved godt jeg bare kunne ringe til dyrlægen og spørge, men siden det ikke har betydning for hesten og ikke haster, ville jeg lige spørge herinde først.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vakuoler?!
  • #1   17. dec 2011 Fandt noget fra nettet smiley

Dyr og mennesker
    I dyriske organismer skelnes mellem blodpigmenter (hæmoglobin, hæmocyanin mfl.), der giver blodet farve og transporterer ilt rundt i organismen, hudpigmenter (melaniner, porfyriner, carotenoider mfl.), der giver farve i hud, fjer, skæl og hår, samt synspigmenter, der findes i nethindens stave og tappe og er ansvarlige for deres lysfølsomhed. Blod, der indeholder hæmoglobin, er rødt, mens blod, der indeholder hæmocyanin, er blåt.
    Melaniner er nogle af de almindeligste pigmenter i pattedyrs hud og pels og i fuglefjer og giver farver fra mørkegul over rødbrun til brun og sort. Fjer, der indeholder melaniner, er mere modstandsdygtige over for slid end hvide fjer. Porfyriner findes vidt udbredt i dyreriget og giver farver fra grøn (turacoverdin) til rød (turacin). Carotenoider giver gule og røde farver og findes bl.a. i mange fugles fjerdragt. Se også farve.

• #2   18. dec 2011 Nej kan jeg nemlig heller ikke. Men det er dét som dyrlægen har skrevet og det er dét. Som står i forsikringspapirerne? så? smiley har også selv haft en del biologi igennem årene nemlig.

Kommentér på:
Vakuoler?!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce