hvad skal i have nytårsaften? {{forumTopicSubject}}
ja, skal vi ikke høre hvad vi hver især har tænkt sig at servere nytårsaften?
Det kan jo være vi kan inspirere hinanden eller dem som ikke har besluttet sig endnu?
Vores forret har jeg ikke helt besluttet mig for endnu, men muligvis rejecocktails.
hovedretten bliver fasaner. sansynligvis langtidsstegt i ovnen. Jeg har aldrig prøvet at lave dem før så det bliver lidt spændende. Tilbehør har jeg ikke besluttet mig for endnu.
Dessert bliver to slags is fra det lokale is-mejeri. En vanilie sorbet og en jule-is. om det bliver med kage eller nøddekurve eller vafler er ikke besluttet endnu.
til senere skal der være hjemmelavet kransekage og chokoladedyppede jordbær til champagnen.
Derudover har jeg spekuleret på om der skulle være nogle hapser til før og undervejs, men ved ikke lige hvad det skulle være.
maj 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 61 Svar: 700
Så skal vi ahve en chokoladekage der er faldt sammen, og hjemmelavet is til dessert.
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 2.589
Forret: Tunmousse på bund af sprøde salater og purløgsdressing til.
Hovedret: Grydestegt roastbeef, hasselbackkartofler, skysauce, ærter og franske kartofler.
Dessert: Abemad (blandet frugt, og chokolade vendt i råcreme).
Kransekagekonfekt og Asti til kl. 24.00
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 78
Vi skal bare hygge med god mad og god vin og så bare slappe af og snakke
Men her står menuen på følgende :
Spinatroulade med røget laks, hertil sprød salat med hjemmerørt krydderurtedressing
Hovedretten bliver grillet oksehøjreb, med hasselbagte kartofler, hjemmelavet cocnagsauce, bønner/asparges med bacon, små dampede karotter og sprødstegte champignon
Til dessert skal vi ha hjemmelavet islagkage som består af en bund lavet på marcipan, så hindbæris, så et marengs/marcipanlåg og tilslut hvid chokoladeis.
Så står den på kaffe samt likør med hjemmelavet chokolade til
Kl 12 champagne og kransekage
Og til natmad hvis vi er suten står den på hotdogs med lomper til
hvad skal i have nytårsaften?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside